Kar se je v zadnjih dneh napovedovalo, je sedaj postalo uradno. Kolesarji bodo morali na dirki Pariz-Roubaix pred vstopom v gozd Arenberg opraviti s šikano. Mathieu van der Poel nad spremembo ni navdušen.
Vstop na najtežji del Pariz-Roubaixa je že nekaj let označen za nevarnega. Kolesarji na tlakovce Arenberga pridrvijo s 60 km/h in padci so vsako leto del prehoda odseka, ki je označen s petimi zvezdicami.
Združenje profesionalnih kolesarjev je letos organizatorja zaprosilo za spremembo trase, s čimer bi nekoliko zmanjšali vstopno hitrost na tlakovce. Ta jim je ustregel in v sredo predstavil nekaj zavojev, ki jih bodo morali kolesarji premagati, preden se spopadejo s peklom Arenberga.
Kolesarje po običajnem prehodu železniške proge čaka zavoj v desno, po 20 metrih pa skoraj 180-stopinjski zavoj v levo, ki jih bo pripeljal pred tlakovce Arenberga. Nanje bodo kolesarji zapeljali po 90-stopinjskem desnem zavoju, ki bo dokončno poskrbel za zmanjšanje hitrosti.
Chicane just before the start of Trouee d'Arenberg 🪨 sector. #ParisRoubaixpic.twitter.com/IIerqrGhnc
— ammattipyöräily (@ammattipyoraily) April 3, 2024
Nova trasa deli mnenja kolesarskega sveta. Med najglasnejšimi kritiki je Mathieu van der Poel, ki se je oglasil na X-u in v kratkem zapisu dal jasno vedeti, kaj si misli o dodatnih zavojih. Nizozemec je delil posnetek trase in zapisal: »Je to šala?«.
Na drugi strani Matteo Jorgenson zagovarja prilagoditev. Tudi on se je oglasil na X-u in kolesarske navijače vprašal, če si resnično želijo videti poškodovane kolesarje, ko te z glavo udarijo v ‘skale’ Arenberga pri hitrosti 80 km/h.
Zdi se, da je mnenje večine navijačev na pol poti med mnenjema obeh profesionalcev. Mnogi namreč pozdravljajo zavzetost organizatorja za povečanje varnosti kolesarjev, a se strinjajo, da implementacija šikane ne doseže svojega namena in morda še dodatno ogroža varnost tekmovalcev.
Glede na to, da je do dirke le še nekaj dni, nove spremembe najverjetneje ne bomo videli. Kolesarji imajo nekaj časa, da si ogledajo spremembo in ugotovijo, kako najhitreje priti skozi šikano.
Nevarnost, ki je sedaj največkrat omenjena, je ta, da bi kolesarji pred šikano močno navili tempo v želji po čim boljšem položaju. To lahko povzroči prihod kolesarjev med ograje s preveliko hitrostjo in posledično novo tveganje za padce.
Ne glede na vsa ugibanja moramo vedeti, da so to le to – ugibanja. Kako se bo odvil del dirke pred Arenbergom bomo spoznali v nedeljo in le upamo lahko, da bodo vsi kolesarji varno prišli na tlakovce in nekaj dodatnih zavojev na koncu ne bo vplivalo na razplet dirke.