Ob razkritju trase Dirke po Franciji 2024 je posebno pozornost požela 9. etapa, ki bo karavano vodila preko 14 makadamskih odsekov, v skupni dolžini 32,2 kilometra. Kmalu so začele kritike s strani direktorjev ekip, pridružili pa so se jim tudi nekateri kolesarji.
Makadamske ceste na tritedenskih dirkah niso pogoste. Večkrat celo tlakovce, ki jih kolesarji prav tako ne obožujejo. Vsaka sprememba podlage namreč prinaša tveganje in morebiten izpad iz boja za zmago zaradi tehničnih težav.
Kolesarji že sedaj s strahom gledajo proti 9. etapi prihajajoče Dirke po Franciji, kjer bodo izpostavljeni tveganju. Mnenje mnogih je, da na tritedenskih dirkah tovrstno tveganje ni potrebno in je bolje napete trenutke prihraniti za gore.
Remco Evenepoel ima slabe izkušnje z makadamom
Eden prvih kritikov vključitve makadama na Dirko po Franciji je bil Remco Evenepoel. Belgijec z makadamom nima najboljših izkušenj, saj je na Dirki po Italiji leta 2021 na makadamu izgubil preko dve minuti, leto kasneje pa ga je makadam na Dirki po Valencii stal skupnega vodstva.
“Ločeni dogodki in prvenstva za makadamkanje so že organizirani. Bi morali biti makadamski odseki res vključeni na Grand Tour in ostale normalne dirke? Mislim, da to ni potrebno,” je bil v pogovoru za Het Laatste Nieuws jasen belgijski zvezdnik.
“Povečuje se možnost smole. Želimo se boriti, kar se da pošteno. Tovrstna trasa po mojem mnenju k temu ne pripomore.”
Remco Evenepoel, ki v sezoni 2024 načrtuje debi na Dirki po Franciji, je sicer povedal, da na treningu tu in tam zavije tudi na makadam. Posledično se zaveda, da bo veliko odvisno od priprave terena in vremenskih razmer.
“Ko treniram v Pajottenlandu, včasih zavijem v Leuven, ki ni daleč stran, in se podam na makadam. Če imaš srečo, je sicer mehka podlaga lahko tudi zbita in potem je občutek podoben vožnji na asfaltu.”
Pogačar izpostavlja tveganje, ki pa so mu kolesarji podvrženi vsak dan
Nekaj besed o trasi in predvsem makadamskih odsekih je spregovoril tudi Tadej Pogačar, ki se želi prihodnjo sezono vrniti na prestol Dirke po Franciji.
Slovenec je izpostavil tveganje, ki ga prinaša vožnja na drugačni podlagi. Tam obvelja klišejsko pravilo, da dirke ne moreš zmagati, lahko pa jo izgubiš.
“Precej tvegano je vključiti tovrstne etape, a tvegamo vsak dan. Mislim, da to ne spremeni dogajanja prav dosti. Prav tako se bosta spremenila način dirkanja in taktika ekip.”
Slovenski zvezdnik ima z makadamom sicer že kar nekaj izkušenj, tudi zelo dobrih. Lani se je recimo podpisal pod zmago na Strade Bianche, ki v velikem delu poteka na toskanskem makadamu. Vendar pa Dirka po Franciji prinaša drugačen makadam in drugačen način dirkanja.
“Na Touru bomo vsi bolj previdni kot na Strade Bianche, kjer voziš na polno in ti je vseeno za naslednji dan. Na Touru bomo dirkali bolj umirjeno, saj gre za bolj resen makadam. Tako kot na etapi s tlakovci Roubaixa, kjer se je vozilo bolj obrambno kot napadalno.”
Pogačar se sicer ne želi preveč obremenjevati s traso 9. etape. Nanjo se bo ustrezno pripravil, kritiziranje in prepodrobna analiza tveganja pa bi mu prinesle le nepotrebne skrbi.
“Podobno bo, kot na Strade Bianche, tako da bomo videli kako bo. Ni idealno, veliko stvari se lahko zgodi na taki dirki. Nikoli ne veš, kaj gre lahko narobe. Še vedno moraš imeti dobre noge in ekipo okoli sebe. Moraš biti zbran in skušati ne narediti napake,” je še dodal.