Poškodbe so sestavni del športa, tudi kolesarstva. In če v drugih športih poškodovanca nekdo zamenja, v kolesarstvu temu ni tako. Padec, bolezen ali poškodba kolesarja izločijo iz dirke, ekipo pa pustijo z enim članom manj. Šef Movistarja se sprašuje, zakaj ne bi pravila začela dovoljevati menjave.
Kolesarji so pogosto označeni za gladiatorje. Zdržijo neverjetne napore, nemalokrat pa lahko vidimo, kako se kljub okrvavljenim in poškodovanim telesom skušajo pripeljati do cilja in si s tem omogočiti nadaljevanje dirkanja.
Čeprav javnost pogosto občuduje trdoživost kolesarjev, se je v zadnjih časih začelo vedno več govoriti o dolgoročnem vplivu dirkanja s poškodbami in zakaj bi moralo to biti prepovedano.
Jasno je, da kolesarji ne želijo pustiti moštva na cedilu, zaradi česar so pripravljeni trpeti in se spopasti z neverjetno bolečino. Prihod v cilj jim namreč omogoča zdravniško oskrbo in (vsaj delno) pripravo telesa na nadaljevanje dirke.
Direktor Movistarja Eusebio Unzué poudarja, da bi se moralo kolesarstvo prilagoditi modernim časom in se zgledovati po ostalih športih. Tam smo v minulih letih lahko videli precej sprememb pravil, nekatere tudi za voljo ohranjanja zdravja športnikov.
»Mislim, da je to najbolj konservativen šport. Skoraj vsi športi so se razvili, medtem ko mi še vedno počnemo stvari enako kot smo jih vedno počeli,« je bil jasen Unzué.
»Od začetka 80. letih so se pravila kolesarstva spremenila zelo malo in mislim, da se morajo prilagoditi trenutnemu času. Pravila moramo narediti bolj … no, ne vem, če je ‘bolj človeška’ pravi izraz, zagotovo pa manj brutalna.«
Eno izmed pravil, ki se Špancu zdi najbolj nujno in smiselno, je uvedba menjav poškodovanih kolesarjev na etapnih dirkah. Jasno mu je, da tekom celotne dirke to ni mogoče, a vsaj v prvem tednu tritedenske dirke bi želel videti menjave kolesarjev.
»Če kolesar pade, zakaj ne more sesti v reševalno vozilo in biti pregledan, nato pa naslednji dan nadaljuje z dirko, če si ni ničesar zlomil. Zakaj ne? Želimo več človečnosti. Želimo ščititi zdravje kolesarjev.«
Eusebio Unzué je v lanski sezoni na lastni koži spoznal, kako hitro se lahko podrejo načrti ekipe zaradi poškodbe. Enric Mas je namreč že na prvi etapi Dirke po Franciji grdo padel in odstopil, Movistar pa je ostal brez svojega kapetana.
»Zakaj ne dovoljujemo menjav, vsaj v prvem tednu Grand Toura? Mi smo že prvi dan zaradi padca izgubili Enrica. Zakaj ga torej ne bi nekdo zamenjal in bi nadaljevali z osmimi kolesarji?«
Vodilni mož španske zasedbe je za konec predstavil še drastično idejo, ki bi omogočila najboljšim kolesarjem, da bi se udarili večkrat v sezoni.
»Če bi Grand Tour skrajšali na 15 dni, bi najboljši kolesarji verjetno nastopili na vseh treh. Imeli bi dovolj časa za regeneracijo in bi lahko bili konkurenčni na vseh treh. To bi prineslo spektakel, saj bi najboljši kolesarji večkrat dirkali eden proti drugemu,« je še dodal.