Kolesarski navdušenci se že nekaj sezon posmehujejo pravilu Mednarodne kolesarske zveze, ki določa dolžino nogavic. Mnenje javnosti je, da bi lahko vrhovni kolesarski organ čas namenil reševanju drugih težav, a kritike vedno znova padejo na gluha ušesa. Tudi tokrat so, saj je UCI v teh dneh predstavil nove kazni, ki čakajo kolesarji s predolgimi nogavicami.
V prihajajoči sezoni bodo kolesarji podvrženi višjim kaznim v primeru kršitve nekaterih pravil. Med drugim bodo v veljavo stopile strožje kazni za nedovoljeno vožnjo v zavetrju, predolgo držanje za bidon ter tudi neprimerno opravo.
Zadnji sklop zajema tudi dolžino nogavic, ki je največkrat razlog za izrečene kazni glede oprave. Pravila določajo, da nogavice lahko segajo le do sredine spodnjega dela noge. Če bodo višje, bo potrebno v sezoni 2024 odšteti do 2000 švicarskih frankov, lahko pa se izreče tudi prepoved štarta dirke ali diskvalifikacija.
Zgodovinska nekonstantnost izrekanja kazni
Finančne kazni za kolesarje običajno ne predstavljajo velikih težav. Večji težave imajo s pribitkom časa na etapnih dirkah ali odvzemom UCI točk. Slednje so v zadnjih letih postale precej pomembnejše, saj si ekipe z njimi zagotovijo World Tour licenco za prihodnje obdobje.
Žal pa smo se že naučili, da je UCI pri podeljevanju kazni izjemno nekonstanten. Izrečene so bolj ali manj glede na situacijo kolesarja, pri čemer se ne želijo preveč vmešavati v razplet dirk.
To smo lahko videli leta 2022 na svetovnem prvenstvu, ko je Annemiek van Vleuten zmagala na cestni dirki. Kasneje je bilo ugotovljeno, da je tekmovala s previsokimi nogavicami, ki so ji prinesle prednost pri zmanjševanju zračnega upora, a UCI ji je izrekel le 200 frankov kazni in ji vseeno podelil naslov svetovne prvakinje.
Nič več vožnje po pločniku
Nov pravilnik določa tudi strožje kaznovanje kolesarjev, ki bodo med dirko zavili na pločnik, če ta ni predviden kot del trase. Tovrstne vožnje smo v zadnjih sezonah videli vse več, saj so kolesarji na pločniku popravljali svoj položaj v glavnini. Nekajkrat se je tovrstno početje tudi slabo končalo, zato se je UCI odločil ukrepati.
Kazni so lahko finančne narave, precej bolj nevarna in boleča pa je kazen do 10-minutnega časovnega pribitka. Tovrstna časovna kazen lahko povsem spremeni potek dirke kolesarja, a vprašanje je, kako dosledna bo Mednarodna kolesarska zveza pri izrekanju te kazni.