Spremembe pravilnika UCI, ki med drugim prepovedujejo spust na zgornji cevi in vožnjo v kronometrskem položaju na cestnem kolesu so v profesionalnem kolesarskem svetu dvignile veliko prahu. Odzivi kolesarjev in širše javnosti so bili precej burni, vrstile so se tudi mnoge kritike.
O temi se je odločil spregovoriti tudi veteran kolesarske karavane Matteo Trentin. 31-letnik je bil ogorčen in razburjen nad kritikami sprememb, svojim sotekmovalcem pa najbolj očita neodzivnost in odsotnost, ko so septembra lani o spremembah odločali na srečanju vseh deležnikov zveze UCI (CPA, AIGCP, AIOCC).
Eden izmed glavnih povodov za srečanje je bila nesreča v ciljnem sprintu na Dirki po Poljski, kjer se je hudo poškodoval Fabio Jakobsen. Trentin je skupaj z legendarnim Phillipom Gilbertom na srečanju zastopal sindikat kolesarjev (CPA).
“Nihče se ne more izgovarjati, da o spremembah ni bil obveščen. Imeli so mnogo priložnosti za izražanje nestrinjanja pri snovanju ukrepov v novem pravilniku, vendar je bila takrat odzivnost porazna.”
Trentin razočarano dodaja, da je od 800 poslanih elektronskih sporočil, obvestilo odprlo in prebralo zgolj 16 kolesarjev, medtem ko se jih je mnogo več nad spremembami pravilnika pritoževalo na Twitterju in ostalih družbenih omrežjih. Poudarja še, da je bila komunikacija med tekmovalci in zvezo v preteklosti problematična, vendar so se v tem primeru potrudili ter pravočasno obvestili vse deležnike, tudi kolesarje.
“Ne vem koga naj krivijo, zagotovo pa nismo krivi jaz, Gilbert ali CPA. Mogoče bi morali manj časa viseti na TikToku in drugih družbenih omrežjih in bolj proaktivno sodelovati pri sprejemanju sprememb, ki se tičejo njihove varnosti na dirkah.”
“Vsak lahko izrazi svoje nestrinjanje, to se mi ne zdi problematično. Zagotovo bodo nekateri kolesarji mislili, da jih nova pravila omejujejo, vendar bi videli, da so bila sprejeta tudi pravila glede postavitve varnostnih ograj, prehitevanja spremljevalnih vozil ter drugi varnostni ukrepi, če bi si nov pravilnik dejansko prebrali.”
Prepoved spuščanja na zgornji cevi in kronometrskega položaja na cestnem kolesu sta bili najodmevnejši spremembi, nista pa bili edini. Med drugim je bilo sprejetih veliko sprememb o onesnaževanju na dirkah, kamerah na motorjih, prehitevanju ekipnih avtomobilov, pa tudi o zloglasnih varovalnih ograjah.
Novi začasni standardi za postavitev varovalnih ograj bodo prišli v veljavo že letos, leta 2022 pa je predvideno sprejetje celostnega paketa sprememb o varnosti na dirkah, ki vključuje nova pravila za varnostne ograje ter tudi imenovanje varnostnih inšpektorjev, ki bodo nadzirali ukrepe na dirkah.
“Na nov pravilnik bi morali vsi gledati celostno. Nič nimam proti, če se ne strinjajo s propovedjo spuščanja na zgornji cevi, vendar novi pravilnik vključuje mnogo ostalih ukrepov, ki so namenjeni izboljšanju varnosti vseh udeleženih.”
Trentin sotekmovalce poziva k složnosti in sodelovanju. Preprečitev tragičnih nesreč in izboljšanje varnosti bi moralo biti namreč v interesu vseh.