Organizatorji Dirke po Italiji so v Trentu, kjer se je mudil tudi Primož Roglič, predstavili traso Dirke po Italiji 2024. Jasnost je lahko spoznala profile vseh 21. etap, ki bodo med 4. in 26. majem odločale o nosilcu rožnate majice.
Rožnata pentlja nam bo v naslednji sezoni ponudila številne izjemne etape, ki bodo znova poskrbele za spektakel. Kolesarje čaka pet gorskih, osem razgibanih in šest ravninskih etap, dvakrat pa se bodo pomerili tudi v vožnji na čas.
Organizatorji so po dolgih letih ‘upiranja’ tokrat podlegli pritisku trendov, ki veljajo v zadnjih letih. Etape bodo tako nekoliko krajše, kot smo jih vajeni, le štirikrat bo karavana v dnevu premagala več kot 200 kilometrov. To se odraža tudi v skupni dolžini dirke, ki je dobrih 100 kilometrov krajša, kot v zadnjih letih.
❤️ This is the 2024 Giro d'Italia!
.
❤️ Questo è il Giro d'Italia 2024!#GirodItalia #Giroud pic.twitter.com/Y9xulf6rKJ— Giro d'Italia (@giroditalia) October 13, 2023
Zahteven začetek že v Torinu
Dirka se bo, kot je bilo že napovedano, začela v Torinu. Prve tri etape bodo potekale v okolici olimpijskega mesta, nato pa se bo dirka podala proti jugu in v Pompejih zadela najjužnejšo točko.
A gremo lepo po vrsti.
Dirka se bo torej začela v Torinu. Prvi dan bo na sporedu razgibana etapa s tremi kategoriziranimi vzponi. To nikakor ne bo enostaven sprehod do cilja, saj zadnji vzpon sodi v 2. kategorijo in bo šprinterje verjetno spravil v težave.
Dan kasneje bo trasa še zahtevnejša. Že v 2. etapi bomo videli prvi boj kapetanov, ki se bodo udarili na zaključnem vzponu. Gre za 12 kilometrov dolg klanec s povprečnim naklonom 6,2 %. Čeprav odločilnih akcij tam še ne bo, bomo že lahko videli, kdo je na dirko prišel ustrezno pripravljen.
Sledile bodo tri enostavnejše etape, ki nas bodo popeljale do 6. etape. Ta sicer ni preveč zahtevna, a jo posebno delajo trije makadamski odseki, v skupni dolžini 12 kilometrov, ki jih kolesarji poznajo z dirke Strade Bianche.
Dan kasneje bo na sporedu precej bolj zahtevna 7. etapa. Čas bo namreč za prvi kronometer. Ta bo dolg kar 37,2 kilometra, otežuje pa ga zaključni vzpon do Perugie, ki se ga bodo kolesarji lotili v zadnjih 7 kilometrih in bo postregel s skoraj 300 višinskimi metri.
Napornega prvega tedna pa tu še ni konec.
V soboto kolesarje čaka izjemno zahtevna gorska etapa. Od prvega metra dalje se trasa vzpenja, v nadaljevanju pa ni praktično nobene ravnine. Skupno bo ta dan potrebno premagati nekaj manj kot 4000 višinskih metrov, pri čemer se jih bo največ nabralo na zaključnem 14,6-kilometrskem vzponu.
Lažji začetek drugega tedna, a s peklenskim zaključkom
Po dnevu premora se bodo kolesarji podali v drugi teden dirkanja. Ta se bo začel v znamenitih Pompejih pod vznožjem Vezuva. Deseta etapa, ki začenja drugi teden, bo še najtežja v prvem delu tedna, saj se bo končala z zahtevnim vzponom 1. kategorije.
Ponovno nas nato čaka nekaj lažjih etap, ki bodo karavano pripeljale do konca tedna. V drugem tednu bosta zahtevni predvsem sobotna 14. etapa in nedeljska 15. etapa.
V 14. etapi bomo videli še drugi in s tem zadnji kronometer. Ta je lažji od prvega, saj je z 31 kilometri nekaj krajši, predvsem pa poteka le na ravnini. To pomeni, da bodo v ospredju predvsem specialisti za kronometer in ne tisti, ki se dobro znajdejo tudi na klancih.
Veliko časa za počitek pa ne bo, saj 15. etapa prinaša enega najtežjih dni na dirki. Pet kategoriziranih vzponov in kratek obisk Švice obljublja neizbežen boj kapetanov, ki si bodo 15. etapo zagotovo označili kot eno ključnih.
Trasa bo karavana vodila v Livigno, poznan številnim članom karavane, ki tam opravljajo višinske priprave. Sprva se bo potrebno s švicarske strani povzpeti do Forcole di Livigno, nato pa po kratkem spustu sledi še vzpon do Livigna, kjer cesta doseže tudi 18-% naklon.
Tretji teden odpira vzpon na Stelvio
Prav dolgo nam na nov gorski spektakel ne bo treba čakati. Po dnevu počitka se bo tretji teden začel z eno najbolj pričakovanih etap dirke.
Napovedovalo se je že, da bo Dirka po Italiji v sezoni 2024 znova obiskala legendarni prelaz Stelvio. Kolesarji se bodo nanj povzpeli v 16. etapi, a morda bodo nekateri navdušenci razočarani nad dejstvom, da bo klanec na sporedu že v prvi tretjini etape in tako ne bo igral odločilne vloge pri razpletu dneva.
Precej več akcije lahko pričakujemo na zaključnih dveh vzponih v Val Gardeni, kjer se bo potrebno najprej povzpeti na prelaz Pinei (23,4 km; 4,7 %), nato pa še do cilja, ki bo postavljen v vasici Santa Cristina (7,6 km; 6,1 %).
17. etapa je ena izmed štirih, ki so jim organizatorji dodelili 5 od 5 težavnostnih zvezdic. Tokrat karavano čaka pet kategoriziranih vzponov, med katerimi so na sporedu le spusti. Po vsakem prihodu v dolino se torej cesta takoj postavi pokonci.
Dan bodo kolesarji zaključili z vzponom 1. kategorije, ki jih bo popeljal na vrh prelaza Brocon. Ta je dolg 12,2 kilometra, povprečni naklon pa znaša 6,4 %.
V zadnjem tednu si posebno pozornost zasluži še 20. etapa, ki jo je Primož Roglič izpostavil kot najbolj všečno.
”Pri trasi za 2024 mi je najbolj všeč 20. etapa, z dvojnim vzponom na Monte Grappo. Mislim, da bo to odločilni dan,” je na predstavitvi povedal Slovenec, ki je letos prav na 20. etapi Dirko po Italiji obrnil v svojo korist.
Osrednja točka 20. etape bo torej 18-kilometrski vzpon na Monte Grappo, ki se ponaša z 8,1-% povprečnim naklonom. Kolesarji ga bodo morali premagati kar dvakrat, cilj pa ne bo na vrhu, pač pa po drugem vzponu sledi še spust do ciljne črte.
Vzpona na Monte Grappo predstavljata še zadnjo priložnost za spremembe v skupnem seštevku. Dan kasneje kolesarje v Rimu čaka le še slavnostna ravninska etapa, kjer možnosti za ustvarjanje časovnih razlik ni.