Boj Tadeja Pogačarja in Jonasa Vingegaarda na 14. etapi Dirke po Franciji je zaznamoval tudi prekinjen napad Slovenca, potem ko sta mu dva motorista zaprla pot v ospredje. Kot pravi sam je bilo tam zanj vzpona konec, a sprejema situacijo, saj je tudi to del kolesarstva.
Na vzponu Joux Plane smo gledalci lahko spremljali izjemno zanimiv in taktičen boj med glavnima favoritoma letošnje Dirke po Franciji. Tadej Pogačar in Jonas Vingegaard sta testirala eden drugega in iskala razpoke v oklepu tekmeca.
Čeprav so mnogi napovedovali napad Danca in je bila tudi taktika nizozemske ekipe postavljena na ta način, smo v zaključku videli predvsem napade Pogačarja. Slovenec je napadel že 4 kilometre pred ciljem, a nato popustil in počakal Vingegaarda.
Drugi napad je Pogačar prikazal v zadnjem kilometru, a je bila njegova življenjska doba izjemno kratka. A ne zaradi tega, ker bi mu pošle moči, pač pa ker mu je bila zaprta pot v ospredje. Pred njim sta se namreč znašla motorja organizatorja, ki se nista uspela pravočasno umakniti.
#TDF2023 / Le scandale du jour : l’attaque de 🇸🇮 Tadej Pogacar (UAD) freinée par les motos. A ce moment de la course, c’est inadmissible… pic.twitter.com/vLx8XTqGAf
— Renaud Breban (@RenaudB31) July 15, 2023
Pogačar je bil v cilju jasno nekoliko razočaran zaradi zaman izstreljenega naboja, a razume, da je tudi to del kolesarstva.
“Škoda je, saj sem za nič porabil svoj šprint. Škoda. Mislim pa, da rezultat ne bi bil precej drugačen,” je povedal Pogačar.
“še vedno imam občutek, da sem izgubil moč v nogah, saj nisem mogel šprintati za odbitne sekunde. To sem zamočil. A je kar je.”
“Motorista pred menoj nista imela pospeška. Moral sem prekiniti napad in v nogah ti ostane nekaj mlečne kisline. Takrat je bilo zame konec vzpona,” je še povedal Slovenec, ki je vseeno zadovoljen s celim dnevom. “Če potegnem črto pod celoten dan, je za menoj res odličen dan.”
Tudi športni direktor UAE Emiratesov Joxean Fernandez Matxin ni bil navdušen nad početjem motoristov, a prav tako kot njegov varovanec poudarja, da se stvari sedaj ne da več spremeniti.
“Pride do takšnih situacij, a pravila UCI-ja velevajo, da morajo biti avtomobili 25 metrov pred kolesarji. Vožnja dva metra pred njimi ni sprejemljiva.”
“V tistem trenutku je bilo okoli veliko gledalcev in mnogokrat motor ščiti kolesarje, a to mora početi z razdalje. To je kolesarstvo, to je življenje, jutri nadaljujemo z istimi ambicijami.”
Tovrstnih situacij si ne želijo videti niti pri Jumbo-Vismi, za katere se zdi, da so imeli od pripetljaja nekaj koristi. A Grischa Niermann, športni direktor ekipe, poudarja, da bi bilo smiselno postaviti ograde in kolesarjem omogočiti nemoteno dirkanje.
“Mislim, da sta morala tako Jonas kot Tadej nekajkrat upočasniti zaradi motorja, ki se ni mogel prebiti med gledalci. Škoda je in prihaja do točke, ko bi bilo smiselno razmisliti o postavitvi ograje v zadnjih 3 ali 4 kilometrih vzpona,” je povedal Niermann.