Ashton Lambie je postal rekorder v vožnji na štiri kilometre. Razdaljo je premagal v manj kot štirih minutah in postal prvi posameznik, ki se je spustil pod to magično mejo.
Ameriški kolesar Ashton Lambie je štiri minute ohranjal povprečno hitrost nad 60 km/h, kar mu je po štirih kilometrih prineslo čas 3:59.93. Za vsega sedem stotink se je spustil pod mejo 4 minut in tako postal rekorder v tej disciplini.
Tako kot mnogo lovcev na rekorde se je tudi Lambie odpravil na visoko nadmorsko višino, kjer je zrak nekoliko redkejši in je posledično prisotnega manj zračnega upora. Štiriminutno znamko je napadal na velodromu v Aguascalientesu v Mehiki, ki leži 1888 metrov nad morjem.
Lambie je lovu na rekord posvetil zadnjih nekaj mesecev. Trening je povsem prilagodil potrebam 4-kilometrskega napora, daljše vožnje je zamenjal s treningom z utežmi in visokointenzivnimi intervalnimi treningi na trenažerju.
»Bilo je brutalno,« je ob dosegu nove rekordne znamke povedal Američan. »Veliko več sem razvijal anaerobno kapaciteto in moč, da sem lahko proizvedel toliko vatov. To tudi pomeni, da ko noge odpovejo, odpovejo na celi črti.«
Lambie je po opravljeni 4-kilometrski preizkušnji odpeljal nekaj krogov in počasi zmanjševal hitrost, na koncu pa imel težavo pri razjahanju kolesa, saj so mu noge povsem odpovedale.
»Nerad delam dramo in prosim ljudi, da me vlečejo s kolesa, a bil sem povsem izmučen,« je priznal 30-letnik.
Lambie je v preteklosti že držal rekordno znamko, leta 2018 je, prav tako na visoki nadmorski višini, štiri kilometre prevozil v 4:07.251. Rekord je zdržal dve leti, ko ga je močno popravil Filippo Ganna. Italijan je na berlinskem velodromu za 4-kilometrsko razdaljo porabil 4:01.934.
Američan, ki v višino meri le 175 centimetrov, je torej prvi kolesar, ki se je spustil pod magično mejo štirih minut. Vzdrževanje povprečne hitrosti nad 60 km/h je zelo impresivno, sploh če vzamemo v zakup, da je začel iz mirovanja in je nekaj časa trajalo, da je dosegel končno hitrost.
Lambie je ocenil, da je povprečno pritiskal z močjo med 480 in 500 vati, največjo vrednost pa je dosegel ob štartu, ko je pritiskal z močjo okoli 1350 vatov.