Patrick Lefevere se po letih vodenja Soudal-Quick Stepa umika z mesta direktorja. Ekipo je pripeljal do točke, kjer je obsojena na propad, sedaj pa se želi predstaviti v vlogi rešitelja. Za kolesarje in osebje, ki ne bodo našli mesta v združeni ekipi, želi ustanoviti novo moštvo.
Združitev dveh največjih moštev v karavani se iz dneva v dan zdi bolj čudna. Že nekaj časa je jasno, da to ne bo resna združitev, pač pa le poceni nakupovanje Jumbo-Visme, ki bo na krov vzela izbranih nekaj kolesarjev in glavnega sponzorja Soudal.
Belgijski zasedbi po odhodu Soudala grozi propad. Toliko kolesarjev in osebja si brez velikega sponzorja ne morejo privoščiti. Ekipa bo prenehala z delovanjem in številni kolesarji in člani osebja bodo tik pred koncem sezone prisiljeni v iskanje nove ekipe.
Jasno je, da bo večina kolesarjev težko našla novo moštvo tako hitro. Še precej težje delo pa čaka osebje, saj ima večina ekip tovrstna mesta že povsem polna.
Kot poroča belgijski Het Laatste Nieuws, naj bi trenutni direktor Soudal-Quick Stepa Patrick Lefevere razmišljal o ustanovitvi novega moštva, v katerem bi bila mesta namenjena nesrečnežem, ki so ostali na pomolu, potem ko je ladja združitve odpeljala.
Če gre verjeti govoricam, naj bi za UCI licenco v letu 2024 zaprosili tako združena ekipa Jumbo-Visme kot novonastajajoča ekipa Patricka Lefevereja.
Kolesarski svet je ob prebiranju novice o novi ekipi Patricka Lefevereja zastrigel z ušesi. Njeno ustanavljanje, čeprav s plemenitimi nameni, namreč nima nobenega smisla. Poglejmo, zakaj.
Lefevere je že dolga leta direktor Soudal-Quick Stepa in bi imel vlogo zagotovljeno tudi v prihodnje, če bi belgijska ekipa nadaljevala v nespremenjeni obliki. A očitno smo to točko že prešli in poti nazaj ni.
V novi združeni ekipi bi Belgijec prevzel drugačno vlogo, precej bolj obrobno mesto svetovalca. V medijih je razlagal, da mu to neizmerno odgovarja, saj zaradi starosti želi stopiti korak nazaj in uživati več prostega časa.
Zakaj bi torej sedaj ustanovil novo ekipo, kjer bi znova deloval kot direktor? V njeno dnevno delovanje bi bil zagotovo prisiljen biti vključen celo bolj kot pri Soudal-Quick Stepu, kjer so bile določene stvari že utečene in je bilo zato potrebno manj njegovega nadzora.
In še precej večji vprašaj, ki se pojavlja nad smiselnostjo ustanovitve nove ekipe.
Čeprav je Patrick Lefevere v svoji dobi pri Soudal-Quick Stepu ekipo vodil do številnih uspehov, je prav on eden glavnih krivcev, da je njen položaj trenutno takšen, kakršen je. Skozi leta je v ekipo pripeljal kolesarje za previsoke plače, hkrati pa mu te niso vračali pričakovanega uspeha.
Njegove odločitve so ekipo pripeljale do točke, ko je bilo potrebno iz leta v leto iskati nove vire financiranja za nadaljevanje delovanja, uspehi pa so postajali vedno bolj redki. Zdi se, da je letos lastniku ekipe Zdenku Bakalaju dokončno prekipelo in je pripravljen finančne težave reševati z združitvijo moštva, namesto z iskanjem novega sponzorja.
Nova ekipa Patricka Lefevereja, ki bi nastala na pogorišču trenutnega moštva, naj bi ohranila sodelovanje s tremi sponzorji aktualne ekipe. Quick-Step, Latexco in Renson bi prispevali večino denarja za vsaj enoletni obstoj moštva, a pogodbe kolesarjev bi bile zagotovo nižje.
Če stopimo korak nazaj in pogledamo na potencialni razplet celotnega dogajanja, lahko združitev in ustanovitev nove ekipe vidimo le kot poskus znižanja stroškov. Uspešno bi se znebili nekaterih dragih pogodb, hkrati pa znižali pogodbe tistih, ki bi ostali. A uspehi v takem okolju nikakor niso zagotovljeni.
Vsi najboljši kolesarji, predvsem Remco Evenepoel, bi zamenjali okolje, ostali pa bi člani, ki so zadnja leta opravljali vlogo pomočnikov. In brez resnih kapetanov, uspehov pač ni. Brez uspehov pa ni niti sponzorjev. Zdi se, da je ustanovitev nove ekipe le podaljšanje trpljenja nekaterih kolesarjev, ki so obsojeni na iskanje nove sredine.