Virtualni svet se je v zadnjih sezonah močno vpletel v dedni zapis kolesarstva. Vodilna platforma za virtualno kolesarjenje Zwift vse od leta 2020 dalje beleži rekordno število uporabnikov, v zimskem času pa številka še poskoči, saj se kolesarji iz narave preselijo na trenažer. V nadaljevanju vam predstavljamo različne možnosti, s katerimi lahko v virtualni svet vstopite tudi vi.
Kaj je Zwift?
Zwift je spletna platforma, ki omogoča kolesarjenje v virtualnem svetu vsem kolesarjem širom sveta. Vanj vstopite s povezavo trenažerja in platforme in že lahko nabirate virtualne kilometre.
V Zwiftu bo vsak kolesar našel nekaj zase. Platforma namreč ponuja različne dirke, skupinske vožnje, načrtovane treninge ali pa le brezciljno kolesarjenje po virtualnem svetu.
Glavna prednost Zwifta je sprememba dolgočasnega kolesarjenja na trenažerju v zabavno izkušnjo, ki jo lahko delite s svojimi prijatelji. Do enotedenske brezplačne poskusne dobe lahko dostopate tukaj, po njenem preteku pa cena mesečne naročnine znaša 14,99 evra.
Najcenejša možnost
Klasičen trenažer in senzor hitrosti/kadence
Za vstop v virtualni svet ne potrebujete zapraviti kup denarja. Najcenejša možnost vas bo stala nekje med 150 in 300 evri, če predvidevamo, da si že lastite kolo.
V kolikor niste povsem prepričani, ali je kolesarjenje v virtualnem svetu stvar za vas, boste verjetno začeli tu. Za relativno malo denarja si lahko priskrbite vse potrebno za virtualne kilometre. Zadostoval bo katerikoli klasičen trenažer v kombinaciji z nekaj senzorji.
Najcenejše trenažerje lahko dobite že manj kot 100 evrov, a vseeno bi svetovali, da raje vložite kakšen evro več in si zagotovite nekoliko bolj kvaliteten model.
Sam trenažer seveda še ne bo dovolj za vključitev v Zwift. Potrebovali boste še senzor, ki bo igri sporočal, kako hitro se vozite. Obvezen je senzor hitrosti, na primer Garmin Speed Sensor 2, ki omogoča povezavo z Bluetoothom ali ANT+ priključkom, za nekoliko bolj natančne podatke pa lahko dodate še senzor kadence. Večina proizvajalcev omogoča posamezen nakup ali pa nakup v paketu.
Naša izbira:
- Trenažer. Svetujemo vam nakup kakovostnega trenažerja Tacx Boost. Ne sodi med najcenejše trenažerje na trgu, a je tudi daleč od najdražjih. Z nekoliko višjo ceno prinaša precej večjo zanesljivost, 10 stopenj upora in simulacijo upora do 1050 vatov. Tako bo že vaša prva izkušnja virtualnega kolesarjenja na precej višjem nivoju, kot bi bila s cenejšim trenažerjem.
- Senzor hitrosti. Brez senzorja hitrosti virtualno kolesarjenje ni mogoče. Na srečo so senzorji postali zelo dostopni in jih je mogoče dobiti že za nekaj deset evrov. Pomembnost senzorja se zavedajo tudi prodajalci trenažerjev, zato ga pogosto vključijo v paket skupaj s trenažerjem. Naša izbira je senzor hitrosti Garmin Speed sensor 2.
- Senzor kadence. Gre za nenujen del opreme, ki pa ga je vseeno priporočljivo imeti. Ta namreč Zwiftu pošilja še en podatek več, ki pomaga pri natančnosti pretvarjanja proizvedene moči v virtualno hitrost. Naa izbira je Garmin Cadence sensor 2, ki ga lahko kupite v paketu s senzorjem hitrosti.
Klasičen trenažer in merilec moči
Zgoraj opisan paket se lahko še nekoliko nadgradi. Z nakupom merilca moči oziroma power metra bodo podatki o vaši proizvedeni moči precej natančnejši, saj Zwift hitrost v igri preračunava preko proizvedene moči. Taka nadgradnja prinaša nekaj dodatnega stroška, a ima to prednost, da je merilec moči zelo uporaben tudi ob kolesarjenju zunaj.
Naša izbira:
- Merilec moči na gonilki. Obstaja več različic merilcev moči. Cenejša možnost je merilec moči vgrajen v gonilko, kot je recimo 4iii Precision 105 Powermeter. Gre za priznano znamko merilcev moči, ki ji zaupajo tudi profesionalni kolesarji. Z uporabo tega merilca moči, bodo vaši podatki zanesljivo natančni, izkušnja virtualnega kolesarjenja pa bo posledično precej boljša.
- Merilec moči na pedalu. Nekoliko dražji so merilci moči, ki so vgrajeni v pedala. Cena pri slednjih lahko zelo variira, a kvaliteten merilec moči, kot je Garmin Vector 3S, dobite že za okoli 600 evrov.
Zgoraj predstavljeni možnosti vstopa v Zwift sta najbolj prijazni za vašo denarnico, a to prinaša določene omejitve. Verjetno najbolj očitna je ta, da se upor vašega trenažerja ne spreminja glede na profil trase. Upor si sicer lahko nastavljate ročno in na ta način lahko simulirate vožnjo navkreber, a hkrati zamudite eno izmed večjih prednosti Zwifta. Poleg tega je onemogočeno opravljanje ponujenih treningov, saj vsi temeljijo na spreminjanju upora.
Najcenejša nastavitev prinaša še eno omejitev. Maksimalna moč v igri bo omejena na 1200 vatov, kar pa povprečnega kolesarja ne bo oviralo, še posebej zato, ker trenažer beleži moč do le 1050 vatov.
Srednja možnost
Wheel-on pametni trenažer
Tako imenovani wheel-on trenažerji omogočajo vstop v svet pametnih trenažerjev po ne preveč visoki ceni. V trenažer se kolo vpne z zadnjim kolesom, ki se vrti na zato predvideni površini. Elektromagnet poskrbi, da se upor vztrajnika spreminja in na ta način simulira vožnjo po različnih terenih.
Wheel-on trenažer odpira dostop do vseh možnosti, ki jih ponuja Zwift. Uporabniki tako lahko občutijo različne naklone terena, opravljajo treninge ali pa se preizkusijo na dirkah.
Nekaj omejitev seveda je. Omenjeni trenažerji so nekoliko manj natančni pri merjenju moči od direktno vpetih trenažerjev, ki jih bomo predstavili v nadaljevanju. Tudi simulacija naklona je omejena, a sama izkušnja je še vedno zelo dobra.
Morda celo največja težava wheel-on trenažerja je obraba plašča. Mnoga podjetja zato ponujajo posebej prilagojene plašče, ki so namenjeni izključno vožnji na trenažerju.
Naša izbira:
- Wheel-on trenažer. Med Wheel-on pametnimi trenažerji po našem mnenju izstopa trenažer Wahoo Kickr Snap. Ta v primerjavi s konkurenčnimi modeli omogoča simulacijo naklona do 12 odstotkov, s čimer zadovoljite potrebam večine vzponov na Zwiftu. Le na najtežjih klancih bo “zmanjkalo” naklona. Natančnost merjenja trenažerja je 3 odstotke, kar je v svetu nedirektnih trenažerjev izjemno dobra natančnost.
- Plašč. Plašč ob vožnji na wheel-on trenažerju trpi. Proizvajalci se tega zavedajo, zato so na trg poslali prilagojene plašče. Priporočamo vam, da si kupite plašč za trenažer, v nasprotnem primeru bo vaša guma razpadla na prafaktorje. Priporočamo vam nakup plašča Tacx, ki je najboljši na trgu.
Najdražja možnost
Pametni trenažer z direktnim vpenjanjem
Za najbolj redne kolesarje je mamljiva najdražja možnost, saj ponuja najboljšo izkušnjo. Trenažerji z direktnim vpenjanjem se od wheel-on trenažerjev razlikujejo v tem, da se zadnje kolo sname in se okvir vpne direktno na trenažer.
Tovrsten način vpenjanja prinaša številne prednosti. Prva, a morda najmanj pomembna, je ta, da se ne uničuje plašč kolesa. Vendar pa veliko večjo prednost predstavlja precej bolj realna in natančna simulacija vožnje, ki vsaj v nekaterih elementih spominja na tisto zunaj.
Trenažerji z direktnim vpenjanjem so najbolj natančni pri merjenju moči, hkrati pa omogočajo simulacijo večjega naklona. Zahvaljujoč večjim in težjim vztrajnikom ponujajo najbolj realne občutke ob vožnji, predvsem ob vožnji navkreber.
Če se nameravate resno podati v svet virtualnega kolesarjenja, potem ne razmišljajte preveč. Trenažer z direktnim vpenjanjem je prava izbira za vas.
Naša izbira:
Trg je poln trenažerjev z direktnim vpenjanjem. Zato vam v nadaljevanju predstavljamo nekatere modele, za katere verjamemo, da dosegajo standard, ki ga uporabnik zahteva. Končna izbira je nato vaša.
Tacx Flux S
- Upor: 1500 vatov
- Naklon: do 15 %
- Natančnost: +/- 3 %
Najcenejši pametni trenažerji z direktnim vpenjanjem sežejo v cenovni rang najdražjih wheel-on trenažerjev. Najcenejši model predstavlja Tacx Flux S, ki je na voljo že za okoli 600 evrov.
Nekaj nižja cena ima svoje posledice. Te se kažejo predvsem pri simulaciji naklonov, ki znaša le do 15 % in posledično pomeni, da bodo nekateri vzponi na Zwiftu prestrmi za trenažer. Slabost je tudi precej slaba natančnost merjenja za trenažer z direktnim vpenjanjem. Veseli pa podatek, da trenažer omogoča upor do 1500 vatov, kar bo za rekreativne kolesarje zagotovo zadostovalo.
Tacx Flux 2
- Upor: 2000 vatov
- Naklon: do 16 %
- Natančnost: +/- 2,5 %
Za precej majhno doplačilo v primerjavi z Tacx Flux S lahko dobite nadgrajeni model Tacx Flux 2. Gre za zelo podoben trenažer, ki pa ponuja nekoliko boljše specifikacije. Upor bo simuliran vse do 2000 vatov, prav tako pa bo omogočena nekoliko višja simulacija naklonov, vse do 16 %. To sicer še vedno ne bo dovolj za najstrmejše odseke Zwifta, ki posežejo do 18 %.
Doplačilo nadgradnje prinaša tudi natančnejše merjenje moči. Odstopanje pri Tacx Flux 2 znaša 2,5 odstotka. Večja natančnost je pomembna predvsem za dirke, kjer se pozna vsak nezaznani vat moči.
Wahoo Kickr Core
Upor: 1800 vatov
Naklon: do 16 %
Natančnost: +/- 2 %
Konkurenco Tacxovima modeloma predstavlja trenažer podjetja Wahoo. Model Kickr Core se ponaša z zelo podobnimi specifikacijami kot konkurenčni modeli. Največji upor, ki ga lahko proizvede znaša 1800 vatov, kar je dovolj za vse rekreativce. Tudi njemu pa žal zmanjka nekaj odstotkov naklona, saj simulira le naklon do 16 %.
Od kunkurence pa ga ločujeta dva pomembna dejavnika. Prvi je natančnost beleženja podatkov. Pri Wahooju obljubljajo odstop do 2 %, kar je petino boljši rezultat od tekmecev.
Drugi dejavnik, ki govori v prid Kickr Coru pa je material. Trenažer je namreč kovinski, medtem ko je ohišje trenažeja Tacx plastično. Mnogi uporabniki so potrdili, da je kovinsko ogrodje boljše, saj ti da občutek stabilnosti, hkrati pa odvzame skrb, da bi se ohišje ob večji moči lahko zlomilo.
Elite Direto XR
Upor: 2300 vatov
Naklon: do 24 %
Natančnost: +/- 1,5 %
V boj z vodilnima podjetjema na področju trenažerjev so se podali tudi pri Elitu. Na trg so tako postavili trenažer, ki v specifikacijah premaga oba najdražja modela tekmecev, hkrati pa je cenovno precej bolj ugoden.
Gre za model Direto XR, ki ponuja upor vse do 2300 vatov, največ med vsemi trenažerji. Hkrati simulira tudi naklon do 24 %, s čimer so “pokriti” vsi vzponi v Zwift svetu. Za konkurenčnimi modeli tekmecev Elite Direto XR zaostaja le v natančnosti meritve podatkov, saj dopušča odstopanje do 1,5 %.
Direto XR ima še eno slabost in sicer velikost. Gre namreč za precej masiven trenažer, ki med uporabo zavzame veliko prostora. A še bolj je njegova velikost moteča, ko ga je potrebno pospraviti, saj ga ne boste uspeli spraviti v omaro ali pod posteljo.
Wahoo Kickr Smart
Upor: 2200 vatov
Naklon: do 20 %
Natančnost: +/- 1 %
Wahoo je za najbolj zahtevne uporabnike na trg postavil model Kickr. Gre za izjemno kakovosten in zanesljiv trenažer, ki zadovolji vsem potrebam kolesarja, ki se odpravlja na pot po virtualnem svetu.
Wahoo Kickr omogoča upor do 2200 vatov,kar je dovolj za še tako dobro pripravljene kolesarje. Omogoča tudi simulacijo naklona do 20 %, kar prav tako zadovolji vsem vzponom na platformi Zwift. Morda še najbolj pomemben pa je podatek, da moč meri do 1 % natančno, kar pomeni, da se bo praktično ves vaš trud preslikal tudi v virtualni svet.
Slabost trenažerja je cena. Ta namreč presega 1200 evrov, zaradi česar je za mnoge težko dostopen. Vendar pa trenažer svojo ceno upraviči, saj poleg izjemnih specifikacij, ponuja tudi zanesljivo kovinsko ogrodje. Trenažer se tudi lahko zloži in zavzame precej majhen prostor, zato ga brez težav pospravite v času, ko ga ne potrebujete.
Tacx Neo 2T
Upor: 2200 vatov
Naklon: do 25 %
Natančnost: +/- 1 %
Tacx najbolj zagrizenim kolesarjem ponuja model Neo 2T. Gre za enega najboljših trenažerjev na trgu, kar potrjuje tudi njegova visoka cena, ki presega 1000 evrov.
Za ta denar kolesar dobi trenažer, ki omogoča upor do 2200 vatov in simulacijo naklona do 25 %. Tako visoke simulacije naklona nima prav noben drug trenažer na tržišču. Vaša vložena moč se bo prav tako skoraj v celoti odražala v virtualnem svetu, saj napaka meritve znaša le 1 %.
Poleg visoke cene je slabost trenažerja plastično ogrodje, ki ni tako zanesljivo kot kovinsko. Ohišje sicer zdrži vse napore, ki jih kolesar preživlja na njem, a dejstvo je, da kovinsko ogrodje ponuja nekaj več gotovosti.
Trenažer Tacx Neo 2T pa ima veliko prednost pred vsemi ostalimi trenažerji. Edinega je namreč mogoče uporabljati brez priključitve na električno omrežje, a vožnja brez elektrike prinaša določene omejitve.
Dodatki za najboljšo izkušnjo
Nakupili ste trenažer, sedaj pa si želite še nekoliko bolj realno izkušnjo. Na tržišču je kar nekaj dodatkov, ki vožnjo kolesa med štirimi stenami še dodatno približajo vožnji zunaj.
Wahoo Kickr Climb
Wahoojevi trenažerji z direktnim vpenjanjem omogočajo povezavo z Wahoo Climbom. Gre za podstavek, v katerega se po predhodni odstranitvi sprednjega kolesa, vpne vilice. Kickr Climb nato glede na teren v igri dviga in spušča sprednji del kolesa in tako simulira vožnjo navkreber ali spust v dolino.
Wahoo Kickr Headwind
Hlajenje telesa med vožnjo na trenažerju je ključnega pomena. Vetra, ki ga občutite pri vožnji v naravi, v notranjih prostorih jasno ni.
Tega se zavedajo tudi pri Wahooju, kjer skušajo veter preseliti v notranjost. Za to nalogo so izdelali pametni ventilator Wahoo Kickr Headwind. Gre za ventilator, ki se preko Bluetooth povezave poveže z Zwiftom in simulira veter, ki bi ga občutili na tovrstnem terenu v naravi. Na spustih tako veter piha bolj, na vzponih pa manj.