Matej Mohorič je ob koncu sezone osvojil naslov svetovnega prvaka v gravelu. V naslednji sezoni si želi več nastopov na tovrstnih dirkah, čeprav osrednji fokus sezone ostajajo cestne dirke. A ko se bo pojavila možnost, bo Mohorič z veseljem skočil na gravel kolo in pokazal svojo mavrično majico.
Šele druga izvedba svetovnega prvenstva v gravelu je že poskrbela, da o njej govori ves kolesarski svet. Zasluge za to imajo tudi profesionalni cestni kolesarji, ki so presedlali na gravel kolo in poskrbeli za večjo popularnost dogodka.
Najtežja dirka v sezoni
Eden izmed zvezdnikov dogodka je bil zagotovo Matej Mohorič, ki je letos končno dobil priložnost na gravel kolesu in jo izkoristil do popolnosti. Njegova zmaga je odmevala v kolesarskih krogih, tudi sam pa je nanjo izjemno ponosen.
“Gre za povsem drugačen način dirkanja kot na cesti, saj je potrebno ostati v ospredju, zaradi pomanjkanja zavetrja. Posledično se dosega višja povprečna moč in dirka postane zahtevnejša,” je povedal Mohorič.
“Če gledamo le iz energijskega vidika, je svetovno prvenstvo v gravelu najtežja dirka, ki sem jo kadarkoli vozil. Težje od Liege-Bastogne-Liege in Dirke po Flandriji. Moraš biti v izjemni formi, če želiš doseči uspeh. Gre za iskreno dirko, tako zaradi energijske porabe kot zato, ker so običajno padci in tehnične okvare tvoja krivda.”
“Če bi me ljudje pred dirko vprašali, kam bi uvrstil zmago, bi jo uvrstil za etapne zmage na Touru in Milano-San Remo. Če me vprašate danes, bi jo uvrstil pred njih, saj je požela veliko pozornosti in mislim, da bo dosežek v nekaj letih izjemno težko ponoviti,” je še dodal 29-letnik.
Nastopil na željo sponzorja
Mohorič je pozornost javnosti požel tudi zaradi kolesa, na katerem je dirkal. Šlo je namreč za prototip gravel kolesa Meride, ki je bil uradno izdan nekaj tednov po dirki. Prav opremljevalec je bil eden tistih, ki si je želel nastop Mohoriča na svetovnem prvenstvu v namen promocije kolesa.
“Ekipa me je prosila za uslugo, če lahko nastopim. Takoj sem bil za in moram priznati, da sem užival. Kolo sem sicer dobil nekoliko pozno in nisem imel časa trenirati na njem. Dobil sem ga v četrtek, dirka pa je bila v nedeljo,” je povedal Mohorič. Kaj bi šele bilo, če bi lahko treniral na kolesu!?
Tudi v letu 2024 želi na gravel dirke
Slovenski as se zaveda, da je bila udeležba na gravel dirki prej izjema kot pravilo. Četudi na makadamu izjemno uživa, pa njegov glavni fokus ostaja cestno dirkanje.
V prihodnji sezoni ima kar nekaj ciljev na cesti, a gravela vseeno ne želi povsem prečrtati. Tudi zato, ker želi dirkati v majici svetovnega prvaka.
Mohorič je v preteklosti že dvakrat postal svetovni prvak, najboljši je bil v mladinski kategoriji in v kategoriji do 23. let. Obakrat je tudi sezono kasneje prestopil v višjo kategorijo in tako izgubil pravico dirkanja v majici svetovnega prvaka.
“Trikrat me ne bodo nategnili,” je v smehu povedal Slovenec. “Vzpostavili bomo ustrezen koledar in videli, kaj lahko naredimo. Jasno bo osrednji fokus cestno dirkanje, tam bodo tudi glavni cilji, a če bomo lahko v koledar umestili nekaj gravel dirk, ne da škodujemo glavnim ciljem, potem se bomo zagotovo osredotočili tudi na to.”
Glede na izjave na Večeru zvezd, bo Mohorič v prihodnji sezoni nastopil na enem največjih gravel dogodkov na svetu – Unbound Gravel. Američani, kjer je trenutno gravel še vedno najbolj razvit, dirko celo priznavajo kot neuradno svetovno prvenstvo, na katerem vsakoletno nastopijo številna zveneča imena.