V nedeljo se bo v Flandriji odvila cestna dirka svetovnega prvenstva. Slovenija ima velike apetite, saj je v Belgijo poslala najmočnejšo zasedbo, kar jo premore. Prvi adut bo Matej Mohorič, a tudi ostali ne bodo daleč zadaj.
Dvesto sedemdeset kilometrov po belgijskih neravninah bo dalo odgovor, kdo bo naslednje leto dni dirkal oblečen v mavrično majico. Trasa odgovarja mnogim, med njimi tudi Mateju Mohoriču, ki ga stavnice postavljalo v najožji krog favoritov.
Slovenski as ima za seboj izjemno sezono. Spomladanski del sezone mu je šel solidno od nog, nato pa je v nadaljevanju eksplodiral. Sprva je osvojil naslov državnega prvaka, sledili sta dve etapni zmagi na Dirki po Franciji ter druga mesta na klasiki San Sebastian, Dirki po Poljski in Dirki po Beneluksu, kjer je tudi dobil eno izmed etap.
Vsi pretekli uspehi bodo v nedeljo nepomembni. Letošnja sezona se zanj vrti okoli svetovnega prvenstva, pretekle zmage pa so le dodana vrednost. Kot pravi sam, je to morda celo olajševalna okoliščina, saj bo lahko dirkal nekoliko bolj sproščeno.
[yop_poll id=”45″]
»Nedeljska dirka je osrednja dirka moje sezone. Sem pa vesel, da nisem edini, ki upa na dober izid. Upam, da bosta v zaključku vsaj še Primož in Tadej, mogoče tudi še Luka ali celo Jan Tratnik. Več kot nas bo, lažje nam bo,« je povedal za 26-letnik.
Mohorič se zaveda, da ima okoli sebe izjemno močno ekipo, na katero bo lahko računal povsem do zaključka. Takšnega razkošja nima veliko kolesarjev, tisti, ki pa ga imajo, bodo zagotovo med favoriti.
»Tudi vse druge reprezentance imajo več kot eno železo v ognju. Več nas bo, lažje bomo pokrivali napade. Če bomo imeli vse pokrito, se bomo lažje izgovorili, da ne vlečemo skupine in hranimo moči za zaključni šprint,« je v značilnem analitičnem slogu predstavil svoje razmišljanje.
Roglič in Pogačar tokrat v vlogi pomočnika
Vajeni smo, da pred dirkami slovenske reprezentance izpostavljamo možnosti za uspeh Tadeja Pogačarja in Primoža Rogliča. Čeprav sta oba že dokazala, da lahko vrhunske rezultate dosegata tudi na belgijskih klasikah, na katere bo spominjala trasa SP, pa bosta tokrat svojo vlogo podredila ekipi.
Poleg Mohoriča bosta v prvem delu zaščitena kolesarja in bosta skušala čim bolj spočita priti v zaključne kilometre. Tam pa bosta prav onadva pokrivala morebitne napade, če bo to potrebno. Na ta način bosta omogočila Mohoriču, da čim dlje hrani moči in napade šele, ko bo to sam želel.
Že v preteklosti smo spoznali, da so odnosi v reprezentanci dobri in da vsi želijo delovati za višji cilj. To je v izjavi za RTV Slovenija priznal tudi Tadej Pogačar, ki se vedno veseli dirkanja v slovenskem dresu.
»Odraščali smo skupaj. Slovenski krog kolesarstva je majhen. Vsi se dobro poznamo. Lepo se je zbrati skupaj, potrenirati in podružiti,« je povedal 23-letnik, ki je po sredini vožnji z Janom Tratnikom in zaročenko Urško Žigart ostal brez glasu. Njegov nastop kljub temu ni ogrožen.
Primož Roglič se je ekipi pridružil kot zadnji. V Belgijo je dopotoval šele v petek, saj je, z dovoljenjem ekipe, nekaj več časa preživel z družno. Ekipa je sedaj popolna in današnji dan bodo verjetno skušali izkoristiti še za zadnji skupni trening.
Za Mohoriča bo skrbelo osebje Bahrain Victoriousa
Ekipa Mateja Mohoriča Bahrain Victorious je močno slovensko obarvana. Poleg treh slovenskih kolesarjev je tudi v osebju kopica naših rojakov, ki bodo v lepem številu skrbeli za slovensko reprezentanco.
Po odhodu Andreja Hauptmana s selektorskega položaja je na tem mestu zazeval neke vrste vakuum. Še vedno ni imenovan njegov naslednik, zato pri kolesarski zvezi eksperimentirajo s trojčkom selektorjev, pri čemer vsakič nekdo drug prejema glavno vlogo.
V Belgiji bo imel glavno besedo Gorazd Štangelj, ki je v preteklosti že vodil slovensko izbrano vrsto. Vloga vodenja moštva mu seveda ni tuja, večji del sezone to počne v bahrajnski ekipi in ima zato tudi izkušnje z vodenjem Mateja Mohoriča. Prav zaradi dobrega sodelovanja v preteklosti je tokrat Štangelj prevzel vajeti pred Mohoričevo najpomembnejšo dirko v sezoni.
»Gorazd bo šef v avtomobilu,« je za RTV Slovenija pojasnil Mohorič in dodal: »Vsi člani ekipe smo dovolj izkušeni, da vemo, kje sta naše mesto in vloga. Imamo tudi dovolj časa, da se sami pogovorimo in razčistimo, kakšni so cilji in ideje, tako da bo šlo na dirki vse bolj samoumevno, tudi ko se bo kaj zapletlo.«
»V 270 km je nemogoče, da se kaj ne zaplete. Lahko bomo vsi razočarani v nedeljo zvečer. A se nimamo česa bati. Moramo pa spoštovati vse druge, ki so prav tako trdo delali in trenirali za SP in z upravičenostjo računajo na mavrično majico. Favoritov je več kot deset, večina bo ostala praznih rok, a sam upam, da ne bomo mi med njimi.«
Slovensko odpravo bo sestavljal še en član Bahrain Victoriousa. Za opremo bo skrbel glavni mehanik bahrajnskega moštva Filip Tišma, ki preko celotne sezone skrbi, da je Merida Mateja Mohoriča pripravljena kot mora biti.