Matevž Govekar je najmlajši izmed sedmerice slovenskih kolesarjev, ki trenutno vozijo v svetovni seriji (World Tour). 23-letnik je vrhunsko odprl svojo drugo polno sezono pri moštvu Bahrain Victorious, saj je slavil že na svoji prvi dirki, v Antaliji je dobil šprint razredčene skupine. Za letos ima veliko načrtov, že ta vikend bo debitiral na “opening weekendu”, ki vključuje sloviti dirki po belgijskih cestah Omloop het Nieuwsblad in Kuurne – Brussel – Kuurne. Tam bo v vlogi pomočnika našemu favoritu za zmago Mateju Mohoriču, a Matevž potrjuje, da bo v primeru dobre pripravljenosti dobil tudi priložnosti za lastno dokazovanje.
V intervjuju je Godovičan potrdil, da že ima sklenjeno novo triletno pogodbo, s katero ekiponizveste v nadaljevanju. Prav tako nam je predstavil svoj program dirk, zopet ga lahko pričakujemo tudi na tritedenski dirki, manjkal ne bo niti na nekaterih največjih enodnevnvih dirkah.
Nedavno ste na dirki po Antaliji osvojili etapno zmago. Koliko vam pomeni ta zmaga, ki ste jo dobili že na svoji prvi dirki zelo zgodaj v sezoni, zagotovo pade z vas nekaj bremena ko veste, da ste pozimi delali dobro?
Da, tako je, sezono sem začel v Turčiji. Konkurenca ni bila največja, ampak super za prvo dirko, da se vpelješ v sezono. Zadovoljen sem, da sem osvojil zmago in dobro začel sezono, od tu naprej sedaj nadaljujem in naprej gradim.
Kot smo dejali, forma je dobra. Kako izgledajo priprave World Tour ekipe pred novo sezono?
Običajno se na prvih pripravah dobimo v decembru v Španiji. Te prve priprave so kar prepletene z raznimi sponzorskimi obveznostmi, predstavitvami, slikanjem in podobnim. Potem pa sledijo še januarske priprave prav tako v Španiji, takrat pa se samo še trenira in poskuša zgraditi formo. Od tam naprej je vse bolj odvisno od koledarja dirk in kje začneš sezono. Po januarskih pripravah sem en teden več ostal Španiji, potem sem se vrnil v Slovenijo in šel na dirko po Antaliji.
Sedaj se nahajate v Belgiji, kjer vas čez vikend čakata dve klasiki, Omloop het Nieuwsblad in Kuurne – Brussels – Kuurne. Kakšna so vaša pričakovanja in kakšno vlogo boste imeli v ekipi?
Lani sem bil v tem času na UAE Touru, letos pa bom prvič štartal na “opening weekedu” (Omloop het Nieuwsblad in Kuurne – Brussel – Kuurne). Forma je dobra, zato pričakujem, da bom naredil nek preskok od lanske sezone, ko sem odpeljal nekaj klasik. Videl sem, da so to dirke, ki mi ustrezajo. Nisem bil še dovolj dober, da bi lahko zares dirkal, zato bi letos rad dirkal v finalu oziroma pomagal našim kapetanom. Seveda bomo poskusili dirkati na Mateja in Freda, če pa bom dober pa bom lahko imel tudi proste roke, da poskusim malce dlje od zaključka. Po prvi dirki bomo videli kam sodim in potem bo bolj realna slika, kaj lahko pričakujem.
Letošnja sezona je za vas zelo pomembna, saj se vam izteka pogodba z ekipo Bahrain Victorious, a menedžer ekipe Milan Eržen naj bi v pogovoru z Igorjem Tomincem za Val 202 potrdil, da ste podaljšali pogodbo še za tri sezone. Kako gledate na klimo znotraj ekipe in kaj vas je v tem moštvu tako pritegnilo?
Letos mi poteče prva pogodba, ki sem jo podpisal z ekipo. Kot je Milan že dejal, bom ostal v ekipi, torej sem podaljšal pogodbo. Zame tu ni bilo vprašanja, od prvega pogovora v decembru z Milanom sem si želel nadaljevati pot v tej ekipi. Zdi se mi, da sem se tu našel in da imamo dobro vzdušje, predvsem pa mi je všeč dobro delo, saj se vsako leto išče kje in kako lahko napredujemo, čeprav so stvari že tako dobro postavljene. Vsako leto poskušamo napredovati in sam po sebi vidim da napredujem, kar mi je dalo v zadnjih dveh letih veliko vzrokov da sem odločen, da si želim nadaljevati svojo kariero v Bahrain Victorious.
Vse pa nas zagotovo najbolj zanima prav naslednje vprašanje. Katere dirke boste letos vozili in kaj so vaši največji cilji za letošnje leto, morda ponovno tudi tritedenska dirka?
Fiksen koledar imam do konca aprila. Sedaj me čakajo samo enodnevne dirke. Po opening weekendu pride italijanski dvojček ter naprej belgijske klasike. Zatem pride še dirka po Romandiji. Prvi cilj so najprej spomladanske klasike, na nekaterih malenkost nižjega ranga bom verjetno tudi dobil bolj določeno vlogo, da dirkam na svoj rezultat. Za drugi del sezone so stvari odprte, verjetno bom ponovno nastopil na Vuelti. Sedaj grem korak za korakom, najprej dobro dirkanje v soboto in nedeljo, da vidim kam sodim.
Če se vrneva malce v vašo mladost, začeli ste kot gorski kolesar pri skorajda domačemu klubu v Črnem Vrhu. Kako se je zgodil ta prestop med cestne kolesarje, sezono ste potem preživeli pri MebloJogiju? Kaj so vas v Novi Gorici naučili in je še zdaj zelo pomemben vidik vaše kariere?
Najprej sem dirkal pri klubu MBK Črni Vrh, po letih sem več časa preživel na gorskem kolesu kot na cesti. Te izkušnje so mi dale širino, da se dobro peljem na kolesu in da sem dobro tehnično podkovan. Vse skupaj ti da tudi osnove treninga in disciplino, ki ti jo da vsak šport, če se ga lotiš kot mlad. Potem pa sem se od kategorije mladincev naprej bolj resno začel spogledovati s cestnim kolesom in prestopil v MebloJogi. Tisto je bil moj prvi cestni klub, kjer sem dobil osnove cestnega kolesarstva, oba kluba pa sta bila zelo pomemben del mojega odraščanja na kolesu.
Iz MebloJogija ste potem prestopili v Avstrijo, dve sezoni ste dirkali v barvah ekipe Tirol KTM, kjer je bil glavni športni direktor Gregor Gazvoda. Zakaj ste se kot mlad kolesar odločili za tujino?
Prestop je prišel v koronskem letu, ko ni bilo veliko dirk. Zame je bil zelo pomemben, saj sem prestopil v ekipo, ki je imela dovolj dirk, na katerih sem lahko dirkal z najboljšimi ter v kategoriji U23. To je bilo zelo pomembno, saj sem dobil prave priložnosti med konkurenco, tam te najboljše ekipe prepoznajo, je pa treba biti tudi ob pravem času na pravem mestu. To je bila prava pot zame, saj mi je zelo hitro uspelo prestopiti. Do prestopa je prišlo tako, da sem na velodromu v šprintu ena na ena uspel prešprintati Marka Kumpa, to pa je videl Gregor Gazvoda, ki me je potem povabil v Tirol.
Sredi sezone 2022 ste iz avstrijskega Tirola prestopili v Bahrain Victorious. Kako je do tega prestopa sploh prišlo in kako ste vi doživljali tiste trenutke?
Po tistih prvih dirkah v Istri, kjer sem bil drugi in dobil prolog, sem stopil v stik z Milanom Erženom, ki mi je ponudil, da lahko prestopim v moštvo že na polovici pogodbe. Takoj sem bil za, strinjali so se tudi pri Tirolu in tako se je zgodilo. Kolesar dobi nekaj priložnosti in jaz sem jo zgrabil.
Prihajate iz Godoviča, ki spada v občino Idrija. Pred časom smo pri Peloton Slovenija objavili članek o uspešnosti idrijskega kolesarstva. Kaj vi, ki ste to doživeli na lastni koži, menite o vzrokih za tak razcvet tega športa v kotlini?
Mislim, da je tam dovolj ljudi, ki se s kolesarstvom ukvarjajo na različnih ravneh, od otroških do mladinske in profesionalne. Sam sem šel skozi vse te procese, tudi kasneje ko sem začel dirkati na cesti sem bil v stiku z Janom Tratnikom, Valterjem Bončo in Borutom Božičem. Imaš prave informacije in podatke in če jih izkoristiš, lahko lažje veš kako pristopiti k treningu in kako dirkati. Imaš podporo, ki je na osnovi prijateljskih vezi, teren za trening je prav tako dober, a to je povsod po Sloveniji.
Kam se najraje odpravite na trening s kolesom (gorskim ali cestnim)?
Trenutno najraje treniram s cestnim kolesom, odpravim se na trening kar po makadamskih cestah tukaj pri nas v okolici Idrije, kjer sem se kot otrok vozil z gorskom kolesom. Seveda ne zavijem na neke ekstremne spuste, a vozim samo makadamske odseke in uživam na kolesu.
Če povzamemo, Matevž Govekar gre v novo sezono z visokimi cilji. V ekipi Bahrain Victoriousa vanj verjamejo in nanj tudi računajo na nekaterih dirkah. Komaj lahko čakamo, da ga bomo spet videli na Dirki po Španiji, kjer bo gotovo dobil nekaj priložnosti za dokazovanje. Na belgijskih klasikah bomo prav tako zanj lahko stiskali pesti, upajmo, da je sedaj že dovolj zrel, da se tudi tam lahko kosa z najboljšimi.