Ena izmed etap, ki je ob predstavitvi trase zagotovo požela največ zanimanja, je zagotovo 11. etapa, na kateri bodo kolesarji kar dvakrat zagrizli v strmino Mont Ventouxa. Tega na dirki ni bilo že vse od leta 2016, tokrat pa bomo gledalci dobili kar dvojno porcijo vetrovne gore.
Sedemdeset kilometrov ogrevanja
Skoraj 200 kilometrov dolga trasa bo že zgodaj od kolesarjev zahtevala vožnjo navkreber. Po dobrih 30 kilometrih se bodo spopadli s prvim kategoriziranim vzponom, ta bo uvrščen v četrti razred, ki pa bo v primerjavi z nadaljevanjem etape otročje lahek.
Približno sedemdeset kilometrov bodo imeli kolesarji časa, da se odpravijo v beg in si privozijo ustrezno prednost, ki se bo v drugi polovici zagotovo začela drastično topiti. Med ubežniki lahko pričakujemo veliko kolesarjev, v boj se bodo skušali umešati vsi lovci na etapne zmage, ki v skupnem seštevku zaostajajo veliko in se odlično znajdejo v gorah.
Prelaz Liguiere bo že redčil glavnino
Po 72 kilometrih vožnje se bodo kolesarji spopadli s prvim izmed dveh prvokategoriziranih vzponov današnjega dne. Prelaz Liguiere (9,3 km; 6,7 %) bo služil kot ogrevanje pred Mont Ventouxom, a pričakujemo lahko, da se bo karavana že na tem vzponu začela redčiti.

Prvič na Ventoux z lažje smeri
Po krajšem spustu z Liguiereja do vasice Sault pa se bo začelo zares. Karavana se bo prvič spopadla z opevanim velikanom, na vrh Ventouxa se bodo tokrat podali po najlažji izmed treh poti, a hkrati tudi najdaljši. Čaka jih približno 16 kilometrov vzpenjanja skozi gozd, kjer naklon ni tako hud, 500 višinskih metrov pod vrhom pa se pri okrepčevalnici Chalet Reynard pridružijo strmejši cesti in do vrha jih čaka še približno šest kilometrov vzpenjanja.
Sledi dolg 20-kilometrski spust do vasice Malaucene in nato približno 13 kilometrov vožnje ob vznožju Ventouxa, preden ponovno zagrizejo v njegove strmine. Drugič se bodo proti vrhu podali s »prave« smeri, tiste najbolj legendarne in najzahtevnejše.
15 kilometrov trpljenja
Če je prvotni vzpon na Mont Ventoux označen s prvo kategorijo, bo drugi prejel oznako HC – ekstra kategorija. Vzpon iz vasi Bedoin je dolg 15,7 kilometra, povprečni naklon pa znaša 8,8 odstotka. Prvih devet kilometrov vzpona je peklenskih, cesta nikoli ne popusti in v ospredju bodo zdržali le najboljši. Nato bodo kolesarji ponovno dosegli okrepčevalnico Chalet Reynard, od koder bodo cesto do vrha že poznali. Šest kilometrov po pobočju Ventouxa bo napornih, zavetja pred vetrom tam ni več. Kolesarji bodo ves čas videli stolp, ki označuje vrh, a metri do tja se bodo vlekli.

Ko bodo dosegli vrh, etape še ne bo konec. Letos bo cilj postavljen v dolini, od vrha pa do njega vodi 22-kilometrski spust, ki ga bodo kolesarji poznali, saj ga bodo odvozili že po prvem prečenju Ventouxa. Prav lahko se zgodi, da bo o zmagovalcu odločal spust v dolino. Tisti, ki si bodo upali največ, bodo na koncu lahko računali na prestižno zmago.
Ubežniki bodo upali na neaktivnost UAE-ja
Pričakujemo, da bomo danes spremljali hud boj za vstop v beg. Mnogi kolesarji, ki so dobri v vožnji na klanec, bodo skušali izkoristiti dan, ki bo po veliki verjetnosti pripadel ubežnikom. Kar nekaj časa se bo verjetno formirala skupina, ki bo odgovarjala glavnini in bo dobila nekaj minutno prednost.
Zdi se, da UAE Emirates danes nimajo nikakršnega namena loviti ubežnike, njihova glavna naloga bo zadržati rumeno majico. V beg torej ne smejo spustiti kolesarjev, ki so preblizu Tadeju Pogačarju (UAE Emirates) in če v prvi uri uspejo nadzorovati formiranje bega, potem imajo lahko v nadaljevanju relativno miren dan.
Več aktivnosti v glavnini lahko pričakujemo s strani ekip, ki si želijo kolesarja spraviti na oder za zmagovalce. Ubežniki bodo veliko bolj ogrožali prav njih, Pogačar ima do večina namreč vsaj pet minut naskoka in si lahko privošči nekaj več taktiziranja.
Vseeno se zdi, da je danes dan za ubežnike, ki se bodo na pobočjih Ventouxa spopadli za prestižno zmago. Glavnina v ozadju bo bila svojo bitko, pričakovati gre napade na Pogačarja, ki bo moral z ekipo odgovarjati vsem tekmecem.