Pred karavano je prvi pravi gorski preizkus, ki bo dal odgovor, kdo se lahko bori za končno zmago in komu bo v nadaljevanju dirke ostal le boj za etapna slavja. Šest kategoriziranih vzponov bo podalo resnico.
Naj vas dolžina trase – le 152 kilometrov – ne zavede. Kolesarje čaka 3700 višinskih metrov, ki jih bodo začeli nabirati že takoj po štartu. Gre za pravi gorski preizkus, kjer se ne bo mogoče skriti. Kdor bo imel slab dan, si bo pokvaril dirko.
Plezati se začne že takoj na začetku
Etapa se bo začela na obali na nadmorski višini 0, nato pa se prvih sedem kilometrov blago dvigala do vznožja La Llacuna, vzpona prve kategorije. 9-kilometrski klanec je zahteven predvsem v prvi polovici, ko povprečen naklon 9,5 odstotka vztraja kar tri kilometre, na najtežji točki pa poseže celo do 17 odstotkov.
Pričakujemo lahko, da se bo že zgodaj oblikoval večji beg, to je ne nazadnje tudi v interesu glavnine, ki bo nato lahko znižala tempo in mirno prevozila prvo polovico etape. Nižjega tempa bodo veseli tudi šprinterji, ki bodo imeli težavo že na prvem vzponu in jim danes resno grozi časovna zapora.
Po prvem vzponu se bo vse skupaj nekoliko umirilo. Po spustu sledi nekaj kilometrov vožnje po planoti, nato pa relativno lahek vzpon tretje kategorije, ki mu nemudoma sledi še težji vzpon druge kategorije.
Prav na slednjem vzponu se bo dirka zares začela. Ravnine do cilja praktično ni več, karavano čakajo še trije kategorizirani vzponi, noge pa bodo še posebej pekle na zaključnem klancu. Pred vstopom nanj bodo premagali še en vzpon druge kategorije, nato pa še krajši vzpon, ki je uvrščen v tretjo kategorijo in na vrhu ponuja tudi bonifikacijske sekunde.
Zaključni vzpon brez gledalcev
Po boju za bonifikacijske sekunde sledi spust v dolino in takojšen začetek zaključka etape. Vzpon Balcon de Alicante je uvrščen v prvo kategorijo, dobrih osem kilometrov se cesta dviga s povprečnim naklonom 6,2 odstotka.
Čeprav številke na prvi pogled niso tako zastrašujoče, pa je treba poudariti, da je vzpon razdeljen na dva dela. Prvi del se dviga s povprečjem okoli 7 odstotkov, po dveh kilometrih pa sledi celo en kilometer spusta. Nova klančina karavano dvigne na ravnino, kjer bodo za nekaj sto metrov lahko noge ponovno počile, nato pa gre zares.
Zadnji štirje kilometri vzpona so peklenski. Povprečni naklon se večino časa vrti okoli 10 odstotkov, najstrmeje bo dobra dva kilometra do cilja, ko cesta poseže po 14 odstotkih, a takoj za tem sledi nekoliko manj strm del, ki pa še vedno ponuja naklon okoli 8,5 odstotka. Zadnjih 500 metrov klanca ima povprečni naklon 10,7 odstotka, z vrha pa nato sledi dobrih 300 metrov spusta do ciljne črte, a zmagovalec bo tam verjetno že odločen.
Na zadnjem vzponu danes ne bo gledalcev, saj je zaradi visokih temperatur in zelo suhega okolja povečana nevarnost gozdnih požarov. Kolesarji bodo tako imeli dovolj prostora, da pokažejo, kaj je še ostalo v nogah.
Roglič prvi favorit
Primož Roglič jetudi danes prvi favorit za zmago, a obstaja možnost, da bo beg uspel zdržati do cilja. Kljub temu bomo v zaključku videli boj kolesarjev za skupno razvrstitev, trojica Movistarja bo zagotovo napadla Rogliča, ki bo moral z ekipo braniti rdečo majico.
Jumbo-Visma ima pred seboj težko nalogo, tako Ineos Grenadiers, kot Movistar bodo danes skušali čim prej osamiti Rogliča. Odgovorna naloga čaka Seppa Kussa, Sama Oomena, Stevena Kruijswijka in Roberta Gesinka, ki v prejšnjih gorskih etapah niso delovali tako prepričljivo, presenetljiv je bil predvsem Kussov hiter izpad iz glavnine na tretji etapi. Upajmo, da je imel Američan tedaj le slab dan.
Zanimivo bo videti tudi, kako se lahko danes odreže Jan Polanc. Po šestih etapah je na 12. mestu, slabi dve minuti za Rogličem. Do sedaj se je na vseh vzponih odrezal zelo dobro in je postavljen celo višje, kot siceršnji kapetan David De la Cruz. Če preživi tudi današnjo etapo, bi že lahko sanjali o končni uvrstitvi med najboljših 15.