Mnogokrat slišimo, da se je v zadnjih letih nivo dirkanja močno dvignil. Pa je res tako? Kolesarji priznavajo, da se pred leti zgodaj v sezoni ni dirkalo na tako visokem nivoju, kot se v zadnjih letih. Sedaj je treba biti v vrhunski formi od prvega dne dalje.
Še nekaj let nazaj so kolesarji dosegali eden ali dva vrhunca forme v sezoni. Specialisti za enodnevne klasike so najboljšo pripravljenost iskali spomladi in jeseni, kolesarji za etapne dirke pa so formo skušali najti nekje med majem in septembrom na enem izmed Grand Tourov.
V zadnjih letih se je ta formula nekoliko spremenila. Kolesarji v sezono že pridejo na zelo visokem nivoju, ki ga skušajo ohranjati v času enotedenskih etapnih dirk, tik pred glavnim ciljem sezone pa skušajo formo še malenkost dvigniti.
Med kolesarje, ki so v formi praktično celotno leto, spadata tudi naša Primož Roglič in Tadej Pogačar. V zadnjih sezonah ju lahko občudujemo že od januarja dalje, ko redno konkurirata za najvišja mesta na dirkah v začetku sezone.
Kako močna sta v začetku sezone priča dejstvo, da sta v zadnjih treh sezonah pred zanju prvo tritedensko dirko v sezoni slavila na skupno kar devetih tedenskih dirkah. Pet jih je na svoj račun zbral Pogačar, štiri pa Roglič, ki je bil še na dveh zelo blizu zmage, a mu jo je nato preprečil padec. Lani se mu je to zgodilo na Kriteriju Dauphine, letos pa na Pariz-Nici.
V svetu enodnevnih dirk sta ekvivalenta naših dveh kolesarjev Mathieu van der Poel in Wout van Aert. Rivala sta v zadnjih letih dominirala na večini klasik in podobna zgodba nas očitno čaka tudi letos. Dvojica je posebna tudi za to, ker pravega počitka med sezonama sploh nimata. Takoj po koncu cestnega koledarja presedlata na ciklokrosaško kolo, na katerem ostaneta do pričetka nove cestne sezone. Vse skupaj si privoščita le kakšen teden odmora.
O spremembi pripravljenosti je spregovoril član Qhubeke-Assos Sander Armee, ki ima za seboj že 14 let dirkanja v profesionalnem pelotonu.
»Opazil sem, da sem že na prvi dirki, ki sem jo letos vozil v Provansi občutil, da je nivo izredno visok. Na zaključnih vzponih vsi vozijo zelo močno. Proizvajanje 6 vatov na kilogram je postal standard. Skoraj vsak ga lahko doseže.«
»Splošni nivo je višji. Deset let nazaj si ob doseganju dobrih številk prišel v prvo deseterico. Danes končaš na tridesetem mestu, saj se vsi vozijo zelo hitro. Hitrost ni višja, le več kolesarjev jo lahko dosega. To naredi dirkanje tako težko, saj tudi pomočniki lahko vozijo zelo hitro in je težka že vožnja v glavnini.«
»Vse dirke so živčne in hitre. Z izjemo ene etape na Pariz-Nici, letos v glavnini nisem imel veliko pogovorov,« je še priznal Armee.
O splošno visokem nivoju pripravljenosti karavane na začetku sezone se strinja tudi član EF Education-Nippa Hugh Carhty.
»Pretekla tri ali štiri leta so vsi sezono začenjali, kolikor močni so lahko. Mislim, da dandanes pozimi vsi trenirajo zelo močno in vozijo 100-odstotno oziroma blizu najboljše forme. Na to moraš biti pripravljen.«
»Vsi so zelo hitri v tem delu sezone. Sam lahko narediš le, kar je v tvoji moči,« je povedal Britanec, ki je s tretjim mestom navdušil na lanski Dirki po Španiji.
O tematiki je spregovoril še eden izmed veteranov glavnine. Thomas De Gendt že vrsto let velja za kolesarja, ki lahko proizvaja visoke številke, a tudi sam priznava, da je iz leta v leto težje biti v ospredju.
»Lansko leto smo videli, da se nivo dviga in to se nadaljuje tudi letos. Naslednje leto bo še težje. Težko je postalo celo priti v beg. Vse skupaj postaja težje in težje.«
»Menim, da bo do Dirke po Franciji tako na večini dirk, a nihče ne more takega nivoja držati celotno sezono,« je povedal izkušeni Belgijec, ki napoveduje nekoliko manj atomsko drugo polovico sezone.