Iz Flandrije prihajajo slabe novice o stanju vzpona Paterberg. Ob tlakovcih je prišlo do zdrsa zemlje, ki je s seboj odnesel tudi nekaj opreme okoli vzpona in posledično ogroža prehod kolesarjev v sklopu klasike E3 Saxo in Dirke po Flandriji.
Kar nekaj vzponov v Flandriji je dobro poznanih, med najbolj legendarne pa zagotovo sodi Paterberg, ki kot zadnji klanec na Dirki po Flandriji pogosto tudi odloča o zmagovalcu.
Letos se zna zgoditi, da ne bo vključen v dirko. Čeprav so organizatorji že razkrili traso in je Paterberg znova zaključni vzpon dneva, pa lokalne oblasti sporočajo, da je vmes posegla narava. Slabo vreme je namočilo zemljo okoli vzpona in sprožil se je zemeljski plaz.
“Za zdaj je odneslo le zemljo ob strani. Sama cesta je še vedno nedotaknjena,” je za Het Nieuwsblad pojasnil Willem-Jan Baert, svetovalec za javna dela v regiji.
“Cesto smo zaprli, saj se bojimo, da bi vibracije povzročile še večje sesedanje. Tudi zapornice ni več. Odneslo jo je nekaj metrov nižje, tako da ni varno.”
Z zaporo cesto lokalne oblasti skrbijo, da se stanje ne slabša, hkrati pa so že začeli kovati načrt, kako sanirati vzpon, da bo ta nared za prehod karavane čez mesec dni, ko je na sporedu najprej klasika E3 Saxo, teden kasneje pa še Dirka po Flandriji.
“Prejeli smo ponudbo izvajalca, ki obljublja, da bo vse pripravljeno, ko bo tu potekala dirka E3 Saxo. To bo 22. marca. Dirka po Flandriji bo teden dni pozneje,” še dodaja Baert.
Izguba Paterberga bi bil velik udarec za obe dirki, saj kljub le 400 metrom dolžine poskrbi za spektakel. Povprečni naklon znaša kar 12,9 %, na najstrmejših odsekih pa doseže celo 18 %. Vse skupaj pa začini dejstvo, da je strmino potrebno premagati na tlakovani podlagi.
“Če bo vse varno obnovljeno, ni težav. Če izvajalec ne bo pripravil terena, obstaja načrt B. Trasa bi se nadaljevala na naslednji ulici. Tako rekoč sprehod okoli naselja,” je rešitev predstavil Belgijec, ki pa poudarja, da tudi načrt B potrebuje nekaj dela.
“Zaviti morajo v oster ovinek, kjer je zemlja odnesla vse do asfalta. Tam je treba stvari najprej urediti, da je mogoče varno prevoziti ovinek.”
“Predpostavimo, da bo načrt A uspel. Obstaja sicer velika verjetnost, da bodo kolesarji imeli nekaj nevšečnosti ob ogledu trase za E3 Saxo. To že vemo. Predvidevati moramo, da bo do dirke vse v redu in bodo lahko normalno izpeljane. Jasno pa je, da vse, ki se bodo s tem ukvarjali, čaka precej stresa,” je še dodal.