Dirka po Franciji je največja dirka na svetu. ASO že vrsto let uspešno njeno prepoznavnost širi med vedno večji krog gledalcev, sedaj pa so dobili idejo, kako prenose narediti še bolj zanimive.
Kolesarstvo je v zadnjih letih naredilo velik korak naprej, ko je govora o privabljanju ljudi k ogledu dirk. Z ustvarjanjem številnih serij smo gledalci dobili vpogled v zakulisje dogajanja in podrobnejše razumevanje, kaj se dogaja v ekipah med samo dirko.
V tem pogledu je kolesarstvo uspešno sledilo primerom iz drugih športov, predvsem Formule 1, ki je v zadnjih letih po zaslugi televizijskih serij pred ekrane privabila veliko novih gledalcev. Prav iz kraljice motošporta pa bi kolesarstvo lahko pripeljalo še eno izmed novosti.
ASO, organizator Dirke po Franciji, si želi, da bi televizijski gledalci lahko med dirko spremljali radijsko komunikacijo med kolesarji in športnimi direktorji. To so pred leti uspešno uvedli že v Formuli 1, zagotovo pa bi popestrilo tudi kolesarske prenose.
Ideja je, da bi se novost uvedla že na letošnji Dirki po Franciji, ki se začne že čez tri tedne. Za uspešno izvedbo ideje se bo potrebno dogovoriti še o nekaterih zelo pomembnih podrobnostih, predvsem kaj vse bi organizatorji spustili v eter.
Največji pomislek tovrstne odprte komunikacije je razkrivanje taktike. Ekipe jo jasno želijo skrivati čim dlje in v primeru preveč odprte komunikacije, bi tekmeci lahko bili pripravljeni na morebitna presenečenja.
Če bi Dirka po Franciji sledila zgledu Formule 1, potem bi v eter posnetki pogovora prihajali z določenim časovnim zamikom. Ta bi omogočil organizatorju, da sporočila ustrezno filtrira glede na občutljivost informacij in “sočnost” uporabljenega jezika.
Ekipe imajo za zdaj mešane občutke glede nove ideje. V intervjuju z Ouest-France je Jean-Rene Bernaudeau, direktor TotalEnergiesa, razkril, da v prenašanju pogovorov ne vidi nobenega problema: “Ničesar ne rabimo skrivati. Za nas je ideja dobra.”
S povedanim se strinja tudi športni direktor francoske ekipe, Benoit Genauzeau: “Gre za del evolucije športa in dobro je, da je ne ustavljamo. Mislim, da se ne bodo izdale nobene skrivnosti. Verjamem, da bo nameščen ustrezen filter.”
Ideja pa ni navdušila vseh članov karavane. Marc Madiot, direktor Groupame-FDJ, se boji, da bi tovrstno prenašanje sporočil razkrilo taktične načrte ekipe.
“Si predstavljate, da razkrijemo svoje pogovore na televiziji? Si lahko predstavljate, da kamera snema nogometnega trenerja, ki med polčasom ekipi podaja navodila za nadaljevanje tekme?” je svoje nasprotovanje predstavil izkušeni Francoz.