Na Dirki po Franciji bomo gledalci lahko med samo dirko poslušali, kaj se kolesarji in ekipe pogovarjajo preko radijskih povezav. Kar 17 ekip se je namreč odločilo, da ASO lahko v eter pošlje (filtrirane) pogovore, ki potekajo na relaciji kolesar-športni direktor.
Letošnja Dirka po Franciji prinaša novost, o kateri se je začelo govoriti šele v zadnjem mesecu. ASO je namreč z večino ekip sklenil dogovor, da lahko pogovore z njihovih radijskih povezav prenese v eter in tako gledalcem omogoči boljši vpogled v dogajanje znotraj ekipe.
Pogovori jasno ne bodo prenašani neposredno, pač pa bo vsaka komunikacija najprej prešla pregled. Tako bo šest oseb odgovornih za filtriranje sporočil, s katerim bodo zagotovili, da taktične odločitve moštva ne pridejo v eter. Le tako se lahko prepreči prisluškovanje tekmecev, hkrati pa ekipi zagotovi nekaj zasebnosti.
Sporočila bodo tako gledalcem na voljo z zamikom, kot smo tega že vajeni iz Formule 1. Tam se je prenos radijskih povezav v eter že dodobra uveljavil in bil dobro sprejet s strani gledalcev.
“Stalno želimo inovirati s tehnologijo,” je povedal Julien Goupil, ki je pri ASO odgovoren za medijski vidik dogajanja.
“Najprej smo leta 2015 predstavili neposredno sledenje kolesarjev in kamere na kolesih, nato smo leta 2018 dodali 3D prikaze položaja skupin na cesti. Vse te inovacije so predstavljene zaradi izboljšanja izkušnje ogleda. Če pride do padca ali napada, si želiš vedeti, kaj je bilo izrečeno.”
Vse ekipe nad idejo niso navdušene. Pet moštev se je tako odpovedalo 5000 €, kolikor jih prejmejo za dovoljenje prenosa radijskih povezav, in se odločilo, da raje komunikacijo ohranjajo zasebno.
Gledalci bomo tako prikrajšani za pogovore, ki se bodo odvijali v moštvih Movistar, Cofidis, Jayco-Alula, Alpecin-Deceuninck in Groupama-FDJ.
Najglasnejši nasprotnik prenosa komunikacije v eter je šef ekipe Groupama-FDJ Marc Madiot, ki verjame, da je potrebno pogovore in dogovore ohraniti znotraj ekipe. Poudarja, da v eter verjetno ne bo izpuščenih veliko zanimivih informacij, kadar pa bodo, si lahko ekipa po nepotrebnem naloži nepotreben medijski pritisk.
“Če je vprašanje ali bomo slišali ‘po desnem ovinku bosta dva kilometra stranskega vetra’ potem ne bo prav zanimivo. Če pa rečem kolesarju, naj na krožišču izbere levo stran in se on odpelje po desni, bom izpadel kot kreten.”
“Po drugi strani pa, ko si jezen, ker si 15. avtomobil v karavani in vzame ogromno časa, da kolesarju prineseš plastenko, boš imel v cilju okoli sebe 10 ali 15 kamer, ki bodo čakale, da te vprašajo, zakaj si se jezil.”
Že na prvih etapah bomo torej videli, kako sistem deluje in koliko informacij bomo gledalci resnično dobili. Po koncu dirke pa bomo lahko ocenjevali, ali je novost prinesla dodano vrednost, na katero so organizatorji upali.