Varnost je že zadnjih nekaj let ena glavnih tem v profesionalni karavani. Nesrečna smrt Gina Mäderja je vse skupaj le še podžgala in tudi organizatorji Dirke po Francij so bili pod velikim pritiskom, da nekaj ukrenejo glede varnosti kolesarjev, predvsem na spustih.
Da je kolesarstvo nevaren šport, smo lahko videli že večkrat. Kolesarji se v dolino spuščajo tudi s hitrostjo preko 100 km/h, edina resna zaščita, ki jo imajo pa je čelada. Žal smo pred kratkim spoznali, da to ni dovolj, če pri visoki hitrosti padeš s ceste.
Po smrti Gina Mäderja se je veliko govorilo o varnosti spustov, predvsem v zaključku etap. Čeprav te ponujajo spektakel, kot nam ga je lani na Dirki po Franciji pripravil Tom Pidcock, pa je dejstvo, da je nevarnost vedno oddaljena le nekaj centimetrov.
Mnogi so pozivali, da bi kolesarske dirke povsem odstranile zaključne spuste, saj naj bi te kolesarje pripravljali do prevelikega tveganja, ki se lahko hitro konča. Tovrstne želje so bile hitro preslišane, saj odgovorni funkcionarji pri Mednarodni kolesarski zvezi in predstavniki dirk zatrjujejo, da bi dirkanje s tem izgubilo del svojega čara.
Kljub temu so se na dogajanje v zadnjem času odzvali. Tako so organizatorji Dirke po Franciji napovedali, da bodo na zapletenem spustu iz Col de la Loza, ki bo na sporedu v 17. etapi, na določenih odsekih namestili zaščitne blazine.
Christian Prudhomme je napovedal, da bodo na spustu, ki je na več delih povsem odprt brez resne zaščite, nameščene zaščitne blazine, kakršne lahko vidimo pri alpskem smučanju. Te bodo preprečile padec kolesarja s ceste in hujše posledice.
“Na spustu s Col de la Loza bomo namestili blazine kot v alpskem smučanju, predvsem na najbolj zapletenem delu spusta. Kolesarstvo je prekrasen, a krut šport,” je pojasnil Francoz.
Kolesarski navdušenci poudarjajo, da je na Dirki po Franciji še nekaj etap, na katerih bi lahko namestili zaščitne blazine. To za zdaj ni v načrtu, a če bo pritisk dovolj velik in bodo organizatorji poslušali opozorila, lahko pričakujemo, da bomo namestitev blazin lahko videli tudi na drugih etapah.
Tisti najbolj previdni kolesarski navdušenci sicer še naprej zahtevajo, da bi se zaključni vzponi povsem umaknili, a pri Mednarodni kolesarski zvezi so dali jasno vedeti, da do tega ne bo prišlo.
“Ne želimo, da bomo na koncu dirke organizirali na parkiriščih trgovskih centrov,” je povedal član Mednarodne kolesarske zveze Peter Van Den Abeele.
Z njim se strinja tudi Jaap van Hulten, član odbora za varnost: “Nesreče kot jo je imel Gino Mäder so lahko v prihodnje preprečene. Še vedno pa dirkamo na cesti. Še vedno želimo imeti spuste. Ne bomo kat umaknili Poggia ali Cipresse iz Milano-San Rema.”
Analiza je sicer pokazala, da je bilo v letošnji sezoni kar 24 % več padcev kot v istem obdobju lansko leto. Večina teh se zgodi v zadnjih 40 kilometrih dirke, ko se tempo v glavnini močno dvigne.