E-kolesa so v zadnjih letih postala eno najbolj priljubljenih prevoznih sredstev. Čeprav je njihova uporaba v večini primerov izjemno varna, pa vseeno slišimo preveč zgodb o požarih, ki jih povzročijo nekakovostne baterije e-koles. Zadnja v vrsti tragičnih zgodb prihaja iz New Yorka.
Požar v stanovanjski hiši v New Yorku je zahteval smrt dveh otrok, potem ko se nista uspela pravočasno rešiti iz drugega nadstropja goreče hiše. Do požara je prišlo zaradi vžiga baterije e-kolesa, ki se je polnil v preddverju zgradbe.
Po podatkih predstavnikov gasilske brigade se je e-kolo polnilo v preddverju preko električnega podaljška iz zgornjega nadstropja. Sama metoda polnjenja ni bila sporna, razlog za požar je bil nekakovosten polnilec, ki ga je lastnik kupil od nepooblaščenega prodajalca.
Ogenj je hitro zajel preddverje in se razširil na stopnišče ter tako zaprl pot na varno. Štirje ljudje so se uspešno rešili s skokom skozi zadnje okno, medtem ko dvema sorojencema to žal ni uspelo. V požaru je tako umrl 7-letni deček in njegova 19-letna sestra.
»Danes smo izgubili dve življenji – srečo smo imeli, da jih nismo šest,« je povedal Dan Flynn, predstavnik gasilske brigade, ki poudarja, da imajo gasilci še vedno izjemno veliko težav z vžigom litij-ionskih baterij.
Baterije, ki jih najdemo na e-kolesih, so v večini varne. Litij-ionske baterije se uporabljajo v večini baterijsko gnanih naprav, od telefonov do fotoaparatov. Do problema pride s prodajo nizkocenovnih proizvodov, kjer baterije in polnilci ne izpolnjujejo varnostnih zahtev. Tudi v tokratnem primeru je bil problem nepreverjen polnilec.
Newyorški gasilci so morali v preteklem letu posredovati pri 220 vžigih litij-ionskih baterij, ki so terjali šest smrtnih žrtev, še 147 ljudi pa je bilo poškodovanih. Tudi v letošnjem letu se trend nadaljuje, do 10. aprila so odgovorili na 59 vžigov baterij, ki so terjali 5 smrtnih žrtev.
Ob morebitnem nakupu električnega kolesa preverite, da ta dosega minimalne varnostne standarde, ki jih predpisuje evropska regulativa. Pri tem je potrebno poudariti, da električna kolesa, proizvedena na Kitajskem in drugih neevropskih državah pogosto omenjenih varnostnih predpisov ne izpolnjujejo.