Dirka po Italiji se bo letos začela 9. maja v Budimpešti, končala pa zadnji dan meseca v Milanu. Skupno bodo kolesarji prevozili 3580 kilometrov, v povprečju nekaj več kot 170 na dan.
Začetek pri naših severovzhodnih sosedih…
Prve tri etape italijanske pentlje bo letos gostila Madžarska, ki je za to čast močno razprla mošnjiček, čast prireditve štarta 103. dirke po Italiji namreč stane 10 milijonov evrov. Dirka se bo pričela s posamičnim kronometrom v dolžini 8,6 kilometra, kolesarje pa v zadnjih 1300 metrih čaka vzpon na grajski grič. Uvodnemu kronometru sledita še dve ravninski etapi, obe dolgi okoli 200 kilometrov, nato pa se karavana seli preko Slovenije na Sicilijo.
…nadaljevanje pri naših zahodnih
Dirka se bo v četrti etapi prvič vozila na italijanskih tleh, katerih ne zapusti več do predzadnje etape. Do šeste etape se kolesarji za zmago borijo na Siciliji, kjer bomo videli tudi prvo gorsko etapo. S štirico so organizatorji označili težavnost pete etape, ko bodo v ospredje prvič prišli hribolazci. Zaključek 150 kilometrov dolge etape je namreč 18,2 kilometra dolg vzpon na ognjenik Etno s povprečnim naklonom nekaj manj kot 7 %. Slovenci imamo na ognjeniški etapo lepe spomine, tam je leta 2017 namreč slavil Jan Polanc. Zadnji trije kilometri predstavljajo najstrmejši del vzpona, kjer maksimalni naklon znaša 11 %.
Prvi prosti dan si bodo kolesarji zaslužili po deveti etapi, ki se bo končala na obrobju narodnega parka Gargano, nato pa se bodo kolesarji odpravili proti skrajnemu severu Italije, kjer se bo odvijala druga polovica Gira. V štirinajsti etapi bomo videli drugega od skupno treh posamičnih kronometrov, v katerem kolesarje čaka neprestano vzpenjanje in spuščanje na 34 kilometrov dolgi trasi, največji izziv pa bo predstavljal vzpon po 6 kilometrih, ki v enem izmed odsekov poseže po 19 % naklona.
Pekel na Zemlji
Po dveh tednih obračanja pedalov in 2473 prekolesarjenih kilometrih pa se bo pravi boj šele pričel. V zadnjem tednu nas namreč čakajo tri gorske etape, prav vse ocenjene z najvišjo oceno težavnosti, saj bodo morali na vsaki izmed njih kolesarji premagati vsaj 200 kilometrov ter se dvigniti za več kot 5000 metrov nadmorske višine.
Preden pa se bodo kolesarji zaleteli v »zidove« gora, jih bomo lahko v živo spodbujali tudi slovenski navdušenci kolesarstva. Šestnajsta etapa se bo namreč vozila po videmskem, kjer se bo karavana, ob prečkanju Špikovega grebena, povsem približala slovenski meji.
Nato pa sledi pekel na Zemlji. V 17. etapi se bodo kolesarji odpravili proti smučarskemu središču Madonna di Campiglio, na poti bodo morali premagali tri kategorizirane vzpone: prelaz Valbona (21,9 kilometra, povprečni naklon 6,6 %), Monte Bondone (20,2 kilometra, povprečni naklon 6,8 %) in prelaz Durone (10,4 kilometra, povprečni naklon 6 %). Po spustu z zadnjega prelaza se cesta zopet postavi navkreber, zadnji klanec, ki čaka kolesarje, je 12,5 kilometra dolg vzpon proti cilju v Madonni di Campiglio.
Časa za počitek pa ne bo, že naslednji dan namreč prinaša kraljevsko etapo. Karavana se bo podala proti jezeru Cancano, vse oči pa bodo oprte v enega najbolj fotogeničnih prelazov sveta – legendarni Stelvio (24,7 kilometra, 7,5 % povprečni naklon), ki ga bodo prekolesarili 63 kilometrov pred ciljem etape. Z njega sledi dolg spust, nato pa takojšen vzpon proti cilju preko 21. serpentin. Skupno bodo kolesarji v 18. etapi premagali 5400 metrov nadmorske višine.Devetnajsta etapa je t.i. tranzicijska etapa, povsem ravninskih 251 kilometrov bo karavano pripeljalo v Asto, kjer bodo »preživeli« sprinterji imeli še zadnjo možnost za etapno zmago na letošnji dirki po Italiji.
Na predzadnji dan bodo moč v nogah še enkrat več pokazali kandidati za skupno zmago. Preko druge najvišje točke Gira, 2744 metrov visokega prelaza Agnel se bodo kolesarji prevalili na francosko stran, kjer bodo prekolesarili legendarni prelaz Izoard, ki je ljubiteljem kolesarstva bolj znan iz dirke po Franciji, a tudi Giro ga je prečkal že šestkrat. Sledi vrnitev na italijansko stran preko prelaza Montgenevre in nato vzpon na zadnji klanec Gira proti ciljni črti, ki bo v smučarskem središču Sestriere.
Tako kot lani pa se italijanska pentlja tudi letos končuje z dirko na čas, tokrat jo bo gostil Milano. Iz predmestja se bodo kolesarji po širokih cestah odpravili proti središču mesta in na 16,5 kilometra oddaljenem glavnem trgu pred katedralo še zadnjič prečkali ciljno črto.
Sagan prvič v lov na ciklamno majico
Peter Sagan je na predstavitvi ekipe v nemškem mestu Kolbermoor naznanil, da se letos prvič podaja na dirko po Italiji, kjer bo naskakoval ciklamno majico najboljšega kolesarja po točkah. Na račun Gira pa se Slovak ne misli odpovedati nastopu na spomladanskih klasikah, niti Touru, še več, nastopil bo tudi na olimpijskih igrah, ki se pričnejo vsega šest dni po koncu francoske pentlje. Je pa Slovak napovedal, da bo sezono sklenil takoj po olimpijskih igrah.
SPORED ETAP:
1. etapa: Budimpešta, 8,6 km (kronometer)
2. etapa: Budimpešta–Györ, 195 km (ravninska)
3. etapa: Szekesfehervar–Nagykanizsa, 204 km (ravninska)
4. etapa: Monreale–Agrigento, 134 km (razgibana)
5. etapa: Enna–Etna, 150 km (gorska)
6. etapa: Catania–Villafranca Tirrena, 138 km (ravninska)
7. etapa: Mileto–Camigliatello Silano, 223 km (razgibana)
8. etapa: Castrovillari–Brindisi, 216 km (ravninska)
9. etapa: Giovinazzo–Vieste, 190 km (razgibana)
10. etapa: San Salvo–Tortoreto Lido, 212 km (razgibana)
11. etapa: Porto Sant’Elpidio–Rimini, 181 km (ravninska)
12. etapa: Cesenatico–Cesenatico, 205 km (razgibana)
13. etapa: Cervia–Monselice, 190 km (razgibana)
14. etapa: Conegliano–Valdobbiadene, 33,7 km (kronometer)
15. etapa: Rivolto–Piancavallo, 183 km (gorska)
16. etapa: Videm–Valdobbiadene, 226 km (razgibana)
17. etapa: Bassano del Grappa–Madonna di Campiglio, 202 km (gorska)
18. etapa: Pinzolo–Lago di Cancano, 209 km (gorska)
19. etapa: Morbegno–Asti, 251 km (ravninska)
20. etapa: Alba–Sestriere, 200 km (gorska)
21. etapa: Cernusco di Naviglio–Milano, 16,5 km (kronometer)