{"id":15358,"date":"2022-12-21T17:53:17","date_gmt":"2022-12-21T16:53:17","guid":{"rendered":"https:\/\/peloton.si\/?p=15358"},"modified":"2022-12-21T17:53:22","modified_gmt":"2022-12-21T16:53:22","slug":"ali-lahko-uporabim-drugacno-kaseto-na-trenazerju-in-kolesu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/peloton.si\/ali-lahko-uporabim-drugacno-kaseto-na-trenazerju-in-kolesu\/","title":{"rendered":"Ali lahko uporabim druga\u010dno kaseto na trena\u017eerju in kolesu?"},"content":{"rendered":"\n
Nih\u010de si ne \u017eeli stalno preme\u0161\u010dati kasete s kolesa na trena\u017eer in nazaj. Zato se nas ve\u010dina odlo\u010di kupiti dodatno kaseto za trena\u017eer. Takrat pa se pojavi vpra\u0161anje, ali mora biti ta povsem enaka tisti, ki jo imamo na kolesu.<\/p>\n\n\n\n
Na trena\u017eerju lahko uporabljate kaseto z druga\u010dnim razmerjem kot na kolesu. Pomembno je le, da imata kaseti enako \u0161tevilo zobnikov (prestav) ter da je najve\u010dji zobnik kasete trena\u017eerja enako velik ali manj\u0161i kot najve\u010dji zobnik kasete na kolesu.\u00a0<\/strong><\/p>\n\n\n\n Uporaba kasete z druga\u010dnim razmerjem omogo\u010da normalno kolesarjenje na trena\u017eerju, vseeno pa je potrebno biti pozoren na nekaj pasti, v katere se pogosto ujamejo neizku\u0161eni kolesarji.\u00a0<\/p>\n\n\n\n I\u0161\u010de\u0161 pravo kaseto za trena\u017eer? Predlagam kaseto z razmerjem 11-28, ki jo lahko dobi\u0161 tukaj<\/a>. <\/strong><\/em><\/p>\n\n\n\n Ne tako dolgo nazaj sem zamenjal kaseto na svojem kolesu. Nekaj mesecev kasneje sem otvoril sezono na trena\u017eerju in ugotovil, da je na njem sedaj name\u0161\u010dena druga\u010dna kaseta kot na kolesu. Priznam, da nisem vedel, ali bom imel zaradi tega te\u017eave, a sem se odlo\u010dil, da vseeno poskusim opraviti trening. <\/p>\n\n\n\n Dobro uro kasneje sem uspe\u0161no kon\u010dal trening in se spomnil, da bi moral biti pozoren na morebitne nepravilnosti pri vo\u017enji. A teh ni bilo. \u010ce bi bile, potem ne bi \u017ee po nekaj minutah pozabil, da uporabljam druga\u010dno kaseto kot na kolesu.\u00a0<\/p>\n\n\n\n To dokazuje, da lahko na trena\u017eerju in kolesu brez te\u017eav uporabljate kaseti z razli\u010dnim razmerjem<\/strong>, a si morata biti kaseti enaki v treh parametrih:\u00a0<\/p>\n\n\n\n \u010ce boste zadovoljili vsem trem zahtevam, potem razli\u010dno razmerje kasete ne bo predstavljalo te\u017eav. Zadnji menjalnik, ki je izvor te\u017eav ob izbiri napa\u010dne kasete, namre\u010d deluje nemoteno, dokler velikost kasete ustreza dol\u017eini name\u0161\u010dene kletke.<\/p>\n\n\n\n Najve\u010dja bojazen kolesarjev ob uporabi kasete z druga\u010dnim razmerjem je, da bi potrebovali vedno znova prilagajati menjalnik. Strah je povsem odve\u010d. <\/p>\n\n\n\n Prilagajanje menjalnika bi bilo potrebno le v dveh primerih, ki pa se jima ve\u010dina izogne, brez, da je nanju sploh pozorna. Kljub temu ju je dobro poznati, in se tako izogniti nakupu napa\u010dne kasete. \u010ceprav so kasete relativno poceni, nepotrebno zapravljanje denarja ni v interesu nobenega kolesarja.\u00a0<\/p>\n\n\n\n Menjalnik bi morali nastavljati le ob druga\u010dnem \u0161tevilu zobnikov (prestav)<\/strong> ali ob preveliki razliki najve\u010djega zobnika kasete<\/strong>. V obeh primerih bi bilo potrebno tudi zamenjati nekaj delov menjalnika, kar bi pomenilo \u0161e dodaten nepotreben stro\u0161ek.<\/p>\n\n\n\n Prepri\u010dajte se torej, da kupite pravo kaseto in nastavitev menjalnika ne bo potrebna. Boste pa morali vsaki\u010d, ko uporabite drugo kaseto, kalibrirati trena\u017eer. \u010ce \u017eelite izvedeti ve\u010d o kalibraciji in kdaj je potrebna, preberite \u010dlanek o tej temi<\/a>.<\/p>\n\n\n\n Preden kupite novo kaseto in jo namestite na trena\u017eer, je dobro vedeti, kako veliko razliko med kasetama si lahko privo\u0161\u010dite.<\/p>\n\n\n\n Idealno bi bilo, da uporabite povsem enako kaseto, kot jo uporabljate na kolesu<\/strong>. V tem primeru se zagotovo izognete kakr\u0161nimkoli te\u017eavam, saj je menjalnik nastavljen to\u010dno za to velikost kasete.\u00a0<\/p>\n\n\n\n Razumem pa, da je vo\u017enja na trena\u017eerju druga\u010dna od vo\u017enje zunaj, kar se odra\u017ea tudi v uporabi druga\u010dne kasete.\u00a0<\/p>\n\n\n\n Pri izbiri razmerja kasete za trena\u017eer je potrebno biti pozoren zgolj na to, da je najve\u010dji zobnik enako velik ali manj\u0161i od najve\u010djega zobnika na kolesu<\/strong>. \u010ce je ta pogoj izpolnjen, je lahko razlika v velikosti tudi do 7 zob (npr. 11-23 proti 11-30), \u010deprav tako velika razlika lahko vodi do manj teko\u010dega prestavljanja.<\/p>\n\n\n\n Moj predlog je, da v primeru razli\u010dne kasete izberete kaseto z dvema zobovoma manj. Na ta na\u010din boste med vo\u017enjo \u017ee ob\u010dutili razliko, hkrati pa se boste izognili kakr\u0161nimkoli te\u017eavam z menjalnikom.<\/p>\n\n\n\n V spodnji tabeli lahko najdete podatke o kompatibilnosti razli\u010dnih kaset.<\/p>\n\n\n\nBom imel zaradi druga\u010dne kasete te\u017eave pri vo\u017enji na trena\u017eerju?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n
Bodo zaradi uporabe razli\u010dnih kaset potrebne nastavitve menjalnika?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n
Kak\u0161na je lahko najve\u010dja razlika v velikosti kasete?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n