Z uporabo te strani se strinjate s Politiko zasebnosti.
Sprejmi
Naroči se
Peloton
  • Novice
  • Naročniške vsebine
  • Giro d’Italia
  • Tour de France
  • La Vuelta
  • Klasike
  • Svetovno prvenstvo
  • Ostale dirke
    • Etapne dirke
    • Enodnevne dirke
  • Podkast
Peloton
Naroči se
Išči
  • Novice
  • Naročniške vsebine
  • Giro d’Italia
  • Tour de France
  • La Vuelta
  • Klasike
  • Svetovno prvenstvo
  • Ostale dirke
    • Etapne dirke
    • Enodnevne dirke
  • Podkast
Vpiši se! Prijavi se
Sledi nam
Spletna stran, ki jo poganja zgolj ljubezen do športa. Vsak dan vam ponujamo sveže novice iz sveta profesionalnega kolesarstva. Vabljeni, da na to pot stopite z nami!
Klasike

Vzpon na Cipresso pod 9 minutami ostaja cilj Pogačarja in ekipe

Luka Štular
Nazadnje posodobljeno: 20/03/25 ob 19:03
Luka Štular
Deli
6 min branja
Deli

Tadej Pogačar se na dirko Milano-Sanremo vrača kot favorit za zmago, čeprav se mu je ta v zadnjih letih vselej izmaknila. Načrt kljub temu ostaja enak – vzpon Cipressa premagati v rekordnem času in zredčiti glavnino ter pripraviti izhodišče za napad.

Vsebina
Magična meja devetih minutPogačar znova za zgodovino?

Že vrsto let vzpona Cipressa in Poggio predstavljata ključni točki dirke Milano-Sanremo. Poggio vedno igra vlogo pri razpletu dirke, medtem ko smo zadnji uspešen napad na Cipressi videli daljnega leta 1996.

Razlog, da Cipressa ni večkrat odločilen vzpon je njena postavitev v trasi. Z vrha je do cilja še 20 kilometrov, prav tako pa je po spustu do začetka vzpona Poggio potrebno premagati slabih 10 kilometrov ravnine, kjer je napadalec v podrejenem položaju v primerjavi z skupino v ozadju.

Kljub temu pa, da Cipressa ni mesto za napade, vsako leto odigra pomembno vlogo. Tam namreč prvič vidimo resen dvig tempa z namenom redčenja glavnine, kar izboljša izhodišče za samostojen napad na Poggiu.

Magična meja devetih minut

Že vse od lanske sezone dalje poslušamo, da je magična meja vzpona na Cipresso 9 minut. Ekipa UAE Emirates-XRG si je zadala cilj, da se spusti pod to mejo, kar bi najverjetneje iz glavnine izločilo najboljše šprinterje, ki imajo prednost proti Tadeju Pogačarju v šprintu na ciljni ravnini.

Da gre za ambiciozen načrt jasno nakazuje že dejstvo, da je trenutni rekord vzpona 9:19, ki ga je leta 1996 postavil Gabriele Colombo. Dodatno je to potrdila tudi lanska izvedba dirke, ko so kolesarji vzpon premagali v času 9:35, kar je daleč od načrta pred začetkom preizkušnje.

Če je na spustu s Cipresse skupaj še vedno večja skupina polna šprinterjev, bo napad na Poggiu težko uspešen. (vir: X)

»Ne bi rekel, da je to projekt, a smo se že pogovarjali o tem, da bomo Cipresso premagali v manj kot devetih minutah,« je že januarja na pripravah povedal Tim Wellens, ki bo letos eden glavnih pomočnikov Tadeja Pogačarja.

Belgijec je tudi lani bil v ekipi in imel vlogo narekovanja ostrega tempa na Cipresso, a ekipi se je povsem porušil načrt in v ključnih trenutkih niso imeli več dovolj moči, da bi narekovali zares oster tempo.

»Lanski Milano-Sanremo je dokaz, da ne gre vedno vse po načrtih,« je januarja še dodal Wellens.

V arabskem moštvu so se iz lanske napake nekaj naučili. Pred letom dni so sestavili ekipo, ki bi v teoriji morala biti sposobna ustvariti izjemen gorski vlak, a so določeni kolesarji porabili moči že na ravnini.

Letos je ekipa zato sestavljena iz manj hribolazcev, dodana pa sta Stake Vegard Laengen in Nils Politt, tako imenovana rouleurja, ki blestita pri narekovanju tempa na ravnini. Njuna prisotnost bi morala hribolazcem omogočiti, da na vzpon Cipressa pridejo spočiti in tam naredijo razliko.

🔥 The first Monument of the season is here! Here’s our squad to take on La Classicissima this Saturday:

🇲🇽 @ISAACDELTOROx1
🇳🇴 @VSLaengen
🇪🇨 @NarvaezJho
🇸🇮 @DomenNovak
🇸🇮 @TamauPogi
🇩🇪 @PolittNils
🇧🇪 @Tim_Wellens #WeAreUAE #MilanoSanremo pic.twitter.com/wErsrKkitl

— @UAE-TeamEmirates (@TeamEmiratesUAE) March 19, 2025

Pogačar znova za zgodovino?

Pričakovati gre, da bo Pogačar čakal vse do Poggia za svoj napad in se tam skušal otresti tekmecev. Zgodovina pravi, da napadi na Cipressi niso uspešni, a če je kdo že večkrat oporekal zgodovini, je to zagotovo Tadej Pogačar.

Kljub drugačnim pričakovanjem, bi bili redki presenečeni, če bi se Slovenec odločil za samostojno akcijo na prvem izmed dveh ključnih vzponov. V tem primeru bo moral prikazati izjemno pospeševanje, saj je klanec položnejši od tistih, na katerih običajno dela razliko.

Cipressa je dolga 5,6 kilometra, a je povprečni naklon zgolj 4 %, v zadnjih dveh kilometrih pa celo le okoli 2,5 %. Pogačar blesti, ko se nakloni vrtijo okoli dvomestnih števil, zato teren ni najprimernejši zanj.

Vsak klanec pa ima mikrolokacije, kjer se vsaj za trenutek cesta postavi nekoliko bolj pokonci. Pogačar bi moral ujeti eno izmed teh in si privoziti nekaj metrov prednosti, toliko da v nadaljevanju vzpona tekmecem ne nudi zavetrja.

Tokrat v škodo Pogačarja ne bo vloge igral le prepoložen vzpon, pač pa tudi vreme. Sobota napoveduje deževno vreme, predvsem pa v teh dneh v okolici Sanrema močno piha, kar posameznika v primerjavi s skupino postavi v še bolj podrejen položaj.

Dodatna težava je tudi dejstvo, da Pogačar v primeru, da se mu ob napadu na Cipressi pridruži še kdo, v dolini najverjetneje ne more računati na njegovo pomoč, kar pomeni, da bi na Poggio prišel utrujen in v slabšem položaju od tekmeca. Če je tekmec nekdo, kot je Mathieu van der Poel, lahko na Poggiu utrujenemu Pogačarju zada končni udarec.

Napovedi in možnosti je ogromno. Dejstvo je, da trenutno le v taboru UAE Emirates-XRG vedo, kaj načrtujejo, a tudi to se lahko hitro spremeni, kot smo spoznali lani. Zato se prepustimo napetemu dirkanju in upajmo, da načrt Pogačarja letos uspe.

Oznake:Milano-SanremoTadej PogačarUAE Emirates-XRG
Deli novico
Facebook Kopiraj povezavo
Deli
NapisalLuka Štular
Luka Štular je ustanovitelj portala Peloton Slovenija. V kolesarstvo se je zaljubil med poletjem 2014, ko si je po zlomu noge krajšal dneve z ogledom Dirke po Franciji. Hkratna preprostost in kompleksnost kolesarstva sta ga navdušili, da je kmalu tudi sam sedel na kolo. Danes je zagrižen kolesar, a je misel na rumeno majico že opustil.
Ni komentarjev Ni komentarjev

Dodaj odgovor Prekliči odgovor

Za objavo komentarja se morate prijaviti.

Sledi nam

FacebookVšečkaj
XSledi
InstagramSledi

Spletna stran, ki jo poganja zgolj ljubezen do športa. Dnevne novice iz sveta profesionalnega kolesarstva.
Vabljeni, da na to pot stopite z nami.

MOJ RAČUN

  • Prijava

KONTAKT

E-pošta:
[email protected]

O NAS

  • Piši za nas
  • Naša ekipa

PRAVNI KOTIČEK

  • Pogoji zasebnosti in varovanja podatkov
  • Piškotki
Sledi nam
Manage Cookie Consent
Naše spletno mesto uporablja piškotke in vam tako omogoča boljšo uporabniško izkušnjo.
Nujni Vedno omogočeni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Oglaševanje
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
  • Upravljanje možnosti
  • Upravljanje storitev
  • Upravljanje prodajalcev {vendor_count}
  • Preberite več o teh namenih
Upravljaj
  • {title}
  • {title}
  • {title}