Tadej Pogačar se na dirko Milano-Sanremo vrača kot favorit za zmago, čeprav se mu je ta v zadnjih letih vselej izmaknila. Načrt kljub temu ostaja enak – vzpon Cipressa premagati v rekordnem času in zredčiti glavnino ter pripraviti izhodišče za napad.
Že vrsto let vzpona Cipressa in Poggio predstavljata ključni točki dirke Milano-Sanremo. Poggio vedno igra vlogo pri razpletu dirke, medtem ko smo zadnji uspešen napad na Cipressi videli daljnega leta 1996.
Razlog, da Cipressa ni večkrat odločilen vzpon je njena postavitev v trasi. Z vrha je do cilja še 20 kilometrov, prav tako pa je po spustu do začetka vzpona Poggio potrebno premagati slabih 10 kilometrov ravnine, kjer je napadalec v podrejenem položaju v primerjavi z skupino v ozadju.
Kljub temu pa, da Cipressa ni mesto za napade, vsako leto odigra pomembno vlogo. Tam namreč prvič vidimo resen dvig tempa z namenom redčenja glavnine, kar izboljša izhodišče za samostojen napad na Poggiu.
Magična meja devetih minut
Že vse od lanske sezone dalje poslušamo, da je magična meja vzpona na Cipresso 9 minut. Ekipa UAE Emirates-XRG si je zadala cilj, da se spusti pod to mejo, kar bi najverjetneje iz glavnine izločilo najboljše šprinterje, ki imajo prednost proti Tadeju Pogačarju v šprintu na ciljni ravnini.
Da gre za ambiciozen načrt jasno nakazuje že dejstvo, da je trenutni rekord vzpona 9:19, ki ga je leta 1996 postavil Gabriele Colombo. Dodatno je to potrdila tudi lanska izvedba dirke, ko so kolesarji vzpon premagali v času 9:35, kar je daleč od načrta pred začetkom preizkušnje.
»Ne bi rekel, da je to projekt, a smo se že pogovarjali o tem, da bomo Cipresso premagali v manj kot devetih minutah,« je že januarja na pripravah povedal Tim Wellens, ki bo letos eden glavnih pomočnikov Tadeja Pogačarja.
Belgijec je tudi lani bil v ekipi in imel vlogo narekovanja ostrega tempa na Cipresso, a ekipi se je povsem porušil načrt in v ključnih trenutkih niso imeli več dovolj moči, da bi narekovali zares oster tempo.
»Lanski Milano-Sanremo je dokaz, da ne gre vedno vse po načrtih,« je januarja še dodal Wellens.
V arabskem moštvu so se iz lanske napake nekaj naučili. Pred letom dni so sestavili ekipo, ki bi v teoriji morala biti sposobna ustvariti izjemen gorski vlak, a so določeni kolesarji porabili moči že na ravnini.
Letos je ekipa zato sestavljena iz manj hribolazcev, dodana pa sta Stake Vegard Laengen in Nils Politt, tako imenovana rouleurja, ki blestita pri narekovanju tempa na ravnini. Njuna prisotnost bi morala hribolazcem omogočiti, da na vzpon Cipressa pridejo spočiti in tam naredijo razliko.
🔥 The first Monument of the season is here! Here’s our squad to take on La Classicissima this Saturday:
🇲🇽 @ISAACDELTOROx1
🇳🇴 @VSLaengen
🇪🇨 @NarvaezJho
🇸🇮 @DomenNovak
🇸🇮 @TamauPogi
🇩🇪 @PolittNils
🇧🇪 @Tim_Wellens #WeAreUAE #MilanoSanremo pic.twitter.com/wErsrKkitl— @UAE-TeamEmirates (@TeamEmiratesUAE) March 19, 2025
Pogačar znova za zgodovino?
Pričakovati gre, da bo Pogačar čakal vse do Poggia za svoj napad in se tam skušal otresti tekmecev. Zgodovina pravi, da napadi na Cipressi niso uspešni, a če je kdo že večkrat oporekal zgodovini, je to zagotovo Tadej Pogačar.
Kljub drugačnim pričakovanjem, bi bili redki presenečeni, če bi se Slovenec odločil za samostojno akcijo na prvem izmed dveh ključnih vzponov. V tem primeru bo moral prikazati izjemno pospeševanje, saj je klanec položnejši od tistih, na katerih običajno dela razliko.
Cipressa je dolga 5,6 kilometra, a je povprečni naklon zgolj 4 %, v zadnjih dveh kilometrih pa celo le okoli 2,5 %. Pogačar blesti, ko se nakloni vrtijo okoli dvomestnih števil, zato teren ni najprimernejši zanj.
Vsak klanec pa ima mikrolokacije, kjer se vsaj za trenutek cesta postavi nekoliko bolj pokonci. Pogačar bi moral ujeti eno izmed teh in si privoziti nekaj metrov prednosti, toliko da v nadaljevanju vzpona tekmecem ne nudi zavetrja.
Tokrat v škodo Pogačarja ne bo vloge igral le prepoložen vzpon, pač pa tudi vreme. Sobota napoveduje deževno vreme, predvsem pa v teh dneh v okolici Sanrema močno piha, kar posameznika v primerjavi s skupino postavi v še bolj podrejen položaj.
Dodatna težava je tudi dejstvo, da Pogačar v primeru, da se mu ob napadu na Cipressi pridruži še kdo, v dolini najverjetneje ne more računati na njegovo pomoč, kar pomeni, da bi na Poggio prišel utrujen in v slabšem položaju od tekmeca. Če je tekmec nekdo, kot je Mathieu van der Poel, lahko na Poggiu utrujenemu Pogačarju zada končni udarec.
Napovedi in možnosti je ogromno. Dejstvo je, da trenutno le v taboru UAE Emirates-XRG vedo, kaj načrtujejo, a tudi to se lahko hitro spremeni, kot smo spoznali lani. Zato se prepustimo napetemu dirkanju in upajmo, da načrt Pogačarja letos uspe.