Dirka po Italiji se končuje, gledalci pa ne bomo deležni prav nič predaha pred nadaljevanjem dirkanja na najvišjem nivoju. Danes se namreč začenja Kriterij Dauphine, ki vsako leto služi kot ena glavnih dirk za pripravo na Dirko po Franciji.
V Franciji bomo spremljali osem dni dirkanja, kjer se bodo za zmago borili tudi številni kolesarji, ki jih visoko pričakujemo tudi na Touru. Slovenskega dvojca Tadeja Pogačarja in Primoža Rogliča sicer ne bo, bodo pa prišli številni njuni tekmeci.
Trasa Kriterija Dauphine bo, tako kot vsako leto, tudi tokrat zelo razgibana. Šprinterji na dirko zato ne prihajajo, saj je ta namenjena specialistom za razgiban teren in seveda predvsem hribolazcem.
Trasa dirke
Najlažja bo današnja prva etapa, ko kolesarje čaka sedem kategoriziranih vzponov, a so vsi tretje in četrte kategorije, ki karavani večjih težav ne bi smeli predstavljati.
Že druga etapa prinaša nekaj težji teren, saj v prvi polovici dneva kolesarje čaka vzpon prve kategorije (8,6 km; 7,2 %), a glede na oddaljenost od cilja resne akcije tam ne pričakujemo. Veliko več si lahko obetamo od predzadnjega vzpona, ki vrh doseže šest kilometrov pred ciljem. Ta spada v drugo kategorijo (7,1 km; 5,5 %), z vrha pa sledi le še spust, krajši vzpon četrte kategorije in nato ponovno spust do ciljne črte.
Tretja etapa bo za kolesarje predstavljala »dan počitka« pred ključnim kronometrom, ki sledi dan kasneje. Že takoj od začetka etape jih čaka 17,5 kilometra vzpenjanja na nekategoriziran vzpon, nato pa se po robu planote vozijo naslednjih 65 kilometrov. Trasa se v tem času stalno rahlo dviga in spušča in prečka dva lažja vzpona. Z drugega vzpona nato sledi dolg spust v dolino, po kateri se kolesarji 70 kilometrov vozijo do ciljne črte.
Četrti dan se dirka za favorite zares začne. Posamična vožnja na čas bo potekala na razgibanem terenu. Na 16,4 kilometra dolgi trasi bodo kolesarji premagali okoli 400 višinskih metrov in pričakujemo lahko prve večje razlike med kapetani ekip.
Dan kasneje bodo noge zopet lahko nekoliko počivale, saj karavano čaka razgibana etapa, ki jo bodo najverjetneje dobili ubežniki. Preko celotnega dneva se bodo izmenjevali vzponi tretje in četrte kategorije, 15 kilometrov pred ciljem pa kolesarje čaka kratek, a zelo strm vzpon (1,4 km; 11 %), ki bo ponujal možnosti za morebitne napade.
Šesta etapa bo prva, ki se bo končala na klanec. Po položnem uvodnem delu se bo v zaključku začel festival vzpenjanja. Najprej bosta na vrsti dva vzpona 2. kategorije, med katera spada tudi znan prelaz Porte, za zaključek pa še dva tretje kategorije.
Predzadnji dan pričakujemo resne boje med favoriti za skupno zmago. Dva prelaza izven kategorije obljubljata veliko terena za napade, predvsem pa veseli dejstvo, da se na enem izmed njiju etapa tudi zaključi, zato tam lahko pričakujemo ognjemet. Prelaz Pre (13 km; 7,7 %) bo vrh dosegel 60 kilometrov do cilja, karavana pa se bo nato preko prelaza Roseland (2. kategorija) spustila v dolino in zagrizla v zaključni klanec na La Plagne (17,1 km; 7,4 %).
V zadnji osmi etapi nas ponovno čaka ogromno višinskih metrov. Za ogrevanje bodo kolesarji premagali vzpon četrte kategorije, nato pa si še pred polovico etape sledita dva vzpona druge kategorije. Polovico etape bo označil vzpon na znameniti Colombiere (11,7 km; 5,7 %), ki ga bomo letos videli tudi na Dirki po Franciji. Po spustu in nekaj kilometrih v dolini pa pred ciljem karavano čaka še vzpon na prelaz Joux Plane (11,6 km; 8,5 %), ki se uvršča izven kategorije in predstavlja zadnji resnejši teren za napad. Z njega namreč sledi spust v dolino in položnejši vzpon do cilja.
Favoriti
Na Kriterij Dauphine se v pripravi na Dirko po Franciji podajajo številna velika imena. Ineos Grenadiers tradicionalno pošilja izjemno močno zasedbo, medtem ko Jumbo-Visma, tako kot mnoge preostale ekipe, tokrat računa le na del zasedbe, ki se bo borila na Touru.
Glavni favoriti za zmago bodo kolesarji Ineos Grenadiers, saj imajo najmočnejšo zasedbo. Kapetan moštva je na papirju Geraint Thomas, a tudi Richei Porte in Tao Geoghegan Hart bosta zagotovo merila visoko. Trojica bo imela ob sebi še Andreya Amadorja, Michala Kwiatkowskega, Carlosa Rodrigueza in Dylana Van Baarleja.
Jumbo-Visma bo tokrat stavila na Stevena Kruijswijka, a podobno kot britanski tekmeci, bi tudi pri Nizozemcih lahko visoko posegla še dva kolesarja. Sepp Kuss letos večkrat napada dober rezultat v skupnem seštevku, z drugim mestom na Dirki po Baskiji pa je tudi Jonas Vingegaard pokazal, koliko je vreden. Ekipo bodo dopolnili Robert Gesink, Lennard Hofstede, Tony Martin in Timo Roosen.
Nato je tu še trojica Movistarja. Špansko moštvo že vrsto let na dirke pošilja tri kapetane, a se jim to do sedaj še ni obrestovalo. V letošnji sezoni bodo paradni konji španske zasedbe Alejandro Valverde, Enric Mas in Miguel Angel Lopez, ki jih bomo lahko ta teden videli na delu.
Pod drobnogledom bo na dirki zagotovo tudi Chris Froome (Israel Start-Up Nation), ki v zadnjih dneh poudarja, da je že povsem blizu forme, ki ga je v preteklosti krasila na Dirkah po Franciji. Mnogi so sicer skeptični, da bo Britanec še kdaj konkurenčen na velikih dirkah, del odgovora bomo dobili že ta teden.
Na štartni listi je še nekaj kolesarjev, ki si bodo želeli visoke uvrstitve, a imajo ob sebi šibkejšo ekipo. V ospredju vseeno lahko pričakujemo še Naira Quintano (Arkea Samsic), Tima Wellensa (Lotto-Soudal), Wilca Keldermana (Bora-hansgrohe), Guillaumeja Martina (Cofidis) in Davida Gauduja (Groupama-FDJ).