Ineos Grenadiers so bili zadnje moštvo v karavani, ki je dirkalo izključno s klasičnimi zavorami. Dolgo časa so se upirali prehodu na disk zavore, a sedaj so le popustili. Vseh 19 moštev World Toura bo tako v prihodnje zaviralo z diski.
Disk ali klasične zavore so večna debata in pogost razlog za razkroj kolesarskega sveta na dva dela. Če so se sprva zagovorniki klasičnih zavor lahko izgovarjali, da dejstvo, da moštva World Toura ne želijo voziti disk zavor, jasno kaže, da so klasične zavore boljše, pa je ta argument sedaj dokončno pogorel.
Ineos Grenadiers so bili zadnje moštvo najvišjega ranga, ki je kolesa opremljalo izključno s klasičnimi zavorami. Pred štirimi leti je Tom Boonen dosegel prvo zmago z disk zavorami in ekipe so počasi začele sprejemati tehnološki napredek, a Britanci so ostajali zvesti preizkušeni metodi.
A tudi še tako tradicionalni Britanci so naposled popustili. Oznanili so, da bodo njihovi kolesarji na torkovi VN Denain prvič nastopili z disk zavorami, pričakujemo pa lahko, da bomo tovrstni zavorni sistem videli tudi na klasiki Pariz-Roubaix.
Pri Ineos Grenadiersu niso nikoli uradno podali razlage, zakaj se otepajo disk zavor, a kolesarski svet je predvideval, da gre za pridobivanje na področju teže, saj so disk zavore težje kot klasične. Vse ekipe si seveda želijo težo kolesa čim bolj približati spodnji meji 6,8 kilograma, ki je določena s strani UCI-ja.
Pinarello, ki s kolesi zalaga Ineos Grenadiers, je pred časom predstavil nov model kolesa Dogma F, ki je tehnološko še nekoliko bolj dovršen od predhodnikov. Posledično je tudi nekaj gramov lažji in pri italijanski znamki pravijo, da bo opremljen s klasičnimi zavorami tehtal celo manj kot je dovoljeno s strani UCI-ja. Prav to britanski ekipi omogoča, da kolo opremijo z disk zavorami in se še vedno povsem približajo spodnji meji 6,8 kilograma.
»Naš odnos s Pinarellom je bil vedno osnovan na ljubezni do dirkanja in inovacij. Njihovo delo z Dogmo F Disc bo našim kolesarjem omogočilo, da dirkajo do roba zmogljivosti,« je ob predstavitvi disk zavor na Pinarellu povedal Ineosov direktor za tehnologijo Carsten Jeppesen.
»Ob tesnem sodelovanju s Pinarellom in Shimanom bomo še naprej razvijali vsestranski disk paket, optimizirali bomo težo, vse skupaj integrirali z Dura-Acom in skušali še izboljšati sistem hitrega zapenjalca.«
Fausto Pinarello, glavni mož proizvajalca koles, je pred časom javno govoril, da »visokokvalitetna kolesa ne potrebujejo disk zavor«, a tudi Italijan je sedaj prestopil na nasprotni breg.
»Disk zavore so me prepričale, ko sem jih začel uporabljati tudi sam in vesel sem, da bo ekipa dirkala z njimi v zaključku sezone.«
Za zdaj še ni jasno, ali bodo člani britanskega moštva v nadaljevanju vozili le z disk zavorami, ali pa se bodo poslužili hibridnega sistema, kot ga zadnja leta prikazujejo pri UAE Emiratesih. Arabci v gorskih etapah zavoljo lažjega kolesa uporabljajo klasične zavore, na ostalih etapah pa prisegajo na disk zavore.