V svetu, kjer ekipe poganjajo sponzorski milijoni in se imena iz leta v leto spreminjajo, ekipa Unibet Tietema Rockets predstavlja svež veter. Franšizni pristop poimenovanja ekipe, povezava z navijači preko socialnih omrežij in rast od nič do Pariz-Roubaixa so le nekatere stvari, ki delajo nizozemsko-francosko ekipo tako posebno.
Kolesarske ekipe ves čas ponavljajo, da je njihov obstoj preveč odvisen od sponzorjev in njihove volje po podpori, ki se lahko vsako sekundo preneha.
V zadnjih letih smo videli številne poskuse finančne osamosvojitve posameznih moštev – nastajali so dokumentarni filmi, prodajala se je klubska oprema in rabljena kolesa in naposled je zrastla celo ideja o zasebni ligi One Cycling.
Določeni pristopi so bili uspešnejši od drugih, a noben ni zares naredil razlike (kaj bo prinesel One Cycling bomo še videli). Vse to so bile le kaplje v finančno morje, ki poganja največje ekipe.
Moštva so iskala načine, a bila še vedno znotraj starih okvirjev. Nobena sprememba ni bila tako drastična, da bi popolnoma spremenila finančno krajino kolesarstva in končno v svet dveh koles pripeljala določeno mero stabilnosti.
In potem je tu Unibet Tietema Rockets.
Tokrat vam predstavljamo zgodbo o ekipi, ki je nastala iz majhnega YouTube kanala in kot prva (v veliki meri) zavrgla sponzorska imena za grajenje klubske identitete.
Velike sanje mladega fanta
Bas Tietema je 30-letni Nizozemec, ki je tako kot mnogi sanjal o poklicu profesionalnega kolesarja. Sprva je bil sicer vpet v nogomet, a nato zamenjal šport in se lotil kolesarstva. Izkušnje je nabiral v različnih ekipah, med drugim tudi razvojnem moštvu nekdanje ekipe BMC. Tam je nastopal skupaj z nekaterimi kasneje uspešnimi kolesarji, kot so Pavel Sivakov, Stefan Küng in Nathan van Hooydonck.
Leta 2017 mu je uspel preboj v kontinentalno ekipo An Post Chain Reaction, a se na velikem odru ni znašel. Tako je po ponovni menjavi ekipe leto kasneje prekinil kariero in se posvetil svoji drugi ljubezni – YouTubu.

Video vsebine je ustvarjal vse od leta 2015, ko je sprva dokumentiral svojo kolesarsko pot. Posnetki, ki so beležili po nekaj sto ogledov, niso bili dovolj, da bi se lahko popolnoma predal tej karieri, a dali so mu prve izkušnje, kako deluje svet YouTuba.
V njem je še naprej bílo kolesarsko srce. Ustvarjena vsebina je bila kolesarsko obarvana, a spoznal je, da potrebuje veliko spremembo, če želi svoje kreativne sposobnosti ponuditi širši javnosti.
In tako se je leta 2019 rodil kanal Tour de Tietema.
Sprememba strategije in sodelovanje s kolesarji
Tour de Tietema je bila strateško zasnovana serija video posnetkov. Bas Tietema je ob pomoči dveh sodelavcev, Devina van der Wiela in Josseja Westerja, sledil celotni Dirki po Franciji 2019 in vsak dan objavil video, v katerem je prikazoval življenje navijača, tu in tam pa uspel pred kamero zvabiti tudi katerega izmed tekmovalcev.
Odzivi na videoposnetke so bili dobri in to je bila prva potrditev, da je smer, v katero se je trojica odpravila, prava. Jasno jim je bilo, da bo za povečanje dosega potrebno v videoposnetke vključevati čim več tekmovalcev, zato so pljunili v roke in naredili vse, da so dobili pozornost tistih, ki so jih tako zavzeto zasledovali.
Med dirko so posneli himno Dylanu Groenewegenu in tako prvič resno opozorili nase. V nadaljevanju dirke so svojo prezenco še nadgradili in poskrbeli, da jih ni bilo več mogoče spregledati.
Vse to je vodilo do velikega zaključka na Elizejskih poljanah, kjer so kolesarjem delili pice in tako z njimi stkali posebno vez, ki še vedno traja.
Poteza je postala viralna, kolesarji so si zapomnili mlade fante, ki so jim po treh tednih mučenja postregli z obrokom, o katerem so že dolgo sanjali. Recept, ki ga je Tietema sestavil z ekipo, je bil torej učinkovit in v naslednjih letih so vse skupaj le še ponavljali v precej večjem obsegu.
Himna Rogliču in posnetek, ki je obšel svet
Čeprav so njihovi posnetki postajali vse bolj viralni, pa so na radar širše javnosti, tudi slovenske, zares prišli šele leta 2021.
Tik pred začetkom Dirke po Franciji so na svojem kanalu objavili himno Primoža Rogliča in mu tako izkazali podporo po bolečem ‘porazu’ leto pred tem. Pesem, ki gre izjemno hitro v uho in za katero so sestavili tudi posebno koreografijo, je postala priljubljen napev navijačev, hkrati pa prišla tudi na radar slovenskega asa oziroma njegove žene Lore.
Žal so se prav v tistem letu načrti Rogliča na dirki povsem sesuli in po padcu na makadam ob cesti je nekaj dni kasneje odstopil. Z družino se je po odstopu prvič sestal v Tignesu, kamor je Lora povabila tudi ekipo Tour de Tieteme. Fantje so snidenje ujeli v kamere in javnosti postregli z ganljivimi prizori, ki so obšli kolesarski svet.
Verjetno lahko prav leto 2021 označimo za tisto, v katerem so Nizozemci dokončno potrdili status enega večjih kolesarskih YouTube kanalov, o katerem je slišala večina kolesarskih navdušencev.
Tekmovalna želja pripeljala do ustanovitve ekipe
Leto 2021 je bilo za Bas Tietema, Devina van der Wiela in Josseja Westerja posebno še iz enega vidika. Vsi trije so kot navdušeni kolesarji še vedno redno sedli na kolo, a jim je manjkala ekipa, v kateri bi lahko strukturirano napadali uspehe na lokalnih dirkah.
Tako se je rodilo moštvo Tour de Tietema, ki je bilo sprva le stranski projekt fantov. Moštvo je bilo ustanovljeno za nastopanje na nizozemskih amaterskih dirkah, a apetiti so s časom postali večji.
Vendar pa vodenje kolesarskega moštva zahteva več kot le nekaj zagrizenih ljudi. Tako ekipa kljub določeni meri prepoznavnosti brez resne organizacijske strukture ni uspela pripeljati večjih sponzorjev, ki bi ji omogočali nastope na večjih dirkah in Bas Tietema je sklenil, da si raje najde mesto v eni izmed obstoječih ekip.
Leta 2022 je podpisal pogodbo z ekipo Bingoal Pauwels Sauces in prvič oblekel dres prokontinentalne ekipe. Ta mu je omogočila nastop na nekaterih največjih dirkah, tudi Pariz-Roubaixu, a številni zapisi DNF (ni zaključil dirke, op. a.) ob njegovem imenu so še enkrat več pokazali, da Nizozemec ni pravi material za dirkanje na najvišjem nivoju.
Po le enem letu je zapustil ekipo, to pa je vodilo do obuditve lastnega moštva. Leta 2023 je nastala ekipa TDT-Unibet. A tokrat je bil pristop povsem drugačen. Misel na lokalne dirke je opustil in sklenil, da ustanovi ekipo, ki bo strukturno posnemala največja moštva in dolgoročni cilj katere bo nastop na Dirki po Franciji.
Velik uspeh in ključen delček mozaika je bila pridružitev večjega sponzorja Unibet, ki je sanje ekipe podprl tudi finančno in jim omogočil, da so vsaj za nekaj sezon lahko zadihali.
Ekipo je prvo leto sestavljalo 13 kolesarjev, ki so zbrali 3 zmage. Z rezultatskega vidika torej nič posebnega, a kljub temu so le leto kasneje prejeli prokontinentalno licenco in se po le eni sezoni zavihteli na drugi kakovostni nivo kolesarstva.
Kako jim je to uspelo? V veliki meri zaradi svoje prepoznavnosti. Že od samega začetka to ni bila običajna kolesarska ekipa. Bolj kot na rezultate so dali na promocijo preko socialnih omrežij, kjer so skozi leta postali izredno prepoznavni. Okoli sebe so zgradili bazo navijačev, ki se je ne bi branila tudi večja moštva in Mednarodna kolesarska zveza jih ni mogla spregledati.
S prokontinentalno licenco se je odprlo tudi nekaj dodatnih mest v ekipi in tako so imeli v svojih vrstah že 21 kolesarjev. Število zmag se ni drastično povečalo, zbrali so le štiri, a odmevnost ekipe je postajala vse večja.
Franšiza po vzoru ameriških ekip
Ekipa, ki je v nižjih rangih tekmovanja vse bolj opozarjala nase, je imela eno ključno težavo. Ime in celotna identiteta je bila še vedno preveč vezana na Tour de Tietemo. Tega se je zavedala tudi trojica ustanoviteljev, ki je pred sezono 2025 sprejela pomembno odločitev.
Moštvo je zamenjalo ime in se v sezono podalo kot Unibet Tietema Rockets. Iz imena je bila umaknjena kratica TDT in s tem ustvarjena distanca do Tour de Tieteme, katere priljubljenost želijo z ekipo nekoč tudi preseči.
V ime pa se je, poleg sponzorja Unibet, prikradla tudi beseda “Rockets”. Ne, ne gre za podjetje, ki bi sponzoriralo moštvo. Gre za vzdevek ekipe, kakršnih smo vajeni pri ameriških ekipah.

Devin van der Wiel pravi, da se ekipa na ta način želi zavarovati za prihodnost in se znebiti ustaljene kolesarske prakse (pre)pogostih sprememb imena:
“Pot do naše nove identitete je bila vznemirljiva. Da bi bil projekt bolj zavarovan pred prihodnostjo, smo iskali način, kako narediti ekipo neodvisno in se ne zanašati le na identiteto Tour de Tietema. Zato smo ekipi dali svoje ime in logotip. Verjamem, da nam je uspelo ustvariti nekaj resnično edinstvenega v svetu kolesarstva,” je Van der Wiel povedal ob začetku letošnje sezone.
Vstop v svet velikih fantov
V prvi sezoni je ekipa nastopala na manjših dirkah in dobila nekaj povabil za večje dirke drugega jakostnega nivoja. Leto kasneje so se jim že odprla vrata v svetovno serijo, saj so bili povabljeni na ‘domači’ Amstel Gold Race, v poletnem terminu pa na Renewi Tour.
Pot do zastavljenega cilja – nastop na Dirki po Franciji – se za zdaj odvija po načrtih. Izkušnje z dirk svetovne serije so nepogrešljiv delček mozaika, a dejstvo je, da so na tovrstnih dirkah bolj opazovalci kot resni akterji dogajanja.
Morda so tudi zato pred letonjo sezono v svoje vrste pripeljali znano kolesarsko ime. Pridružil se jim je Norvežan Odd Christian Eiking, ki ima več let izkušenj z dirkanjem na najvišjem nivoju. Še več, ve celo, kako je nositi majico vodilnega na Grand Touru, saj je leta 2021 kar sedem etap preživel v rdeči majici Dirke po Španiji.
Ekipa, ki sicer letos vozi s francosko licenco, je tako postala še bolj privlačna za povabilo na največje dirke, saj organizatorji pri povabljenih ekipah iščejo predvsem popestritev dirke, ki jo Unibet Tietema Rockets zagotavlja.
Letos jim je tako uspel veliki met. V koledar so dodali še več dirk svetovne serije, nastopili bodo na Omloop Nieuwsblad, Brugge-De Panne in Amstel Gold Racu, a eno povabilo med vsemi zares izstopa.
Moštvo je namreč prejelo povabilo za nastop na svojem prvem spomeniku. Pojavili se bodo na štartni črti dirke Pariz-Roubaix in tako dokončno vstopili v svet velikih fantov. Sicer jih ne gre pričakovati v ospredju glavnine, a z atraktivnim dirkanjem in popestritvijo dogajanja lahko poskrbijo, da jih opazijo tudi organizatorji največjih etapnih dirk.
PARIS-ROUBAIX: our first MONUMENT! 🪨🤩 pic.twitter.com/NhIE6ChAtu
— Unibet Tietema Rockets (@rockets_cycling) January 27, 2025