Mednarodna kolesarska zveza je sprejela nova pravila glede vožnje avtomobilov za kolesarjem med vožnjo na čas. Ta bodo stopila v veljavo v prihodnji sezoni.
V zadnjih dveh sezonah smo na vožnjah na čas videli zanimivo taktično potezo številnih moštev. Ta so na streho avtomobila, ki je spremljalo njihovega glavnega aduta, namestili številna kolesa in tako v hrbet kolesarja potiskali več zraka.
V prihodnji sezoni bo tovrstno početje precej manj učinkovito. Mednarodna kolesarska zveza z novim pravilnikom sicer ne omejuje števila koles na avtomobilu, pač pa povečuje razdaljo med kolesarjem in avtomobilom. Spremljevalno vozilo bo moralo v prihodnje voziti najmanj 15 metrov za kolesarjem, kar je pet metrov več, kot je bilo dovoljeno sedaj.
“Spremljevalno vozilo mora voziti vsaj 15 metrov za kolesarjem. Ne sme ga prehitevati, niti voziti vzporedno z njim,” se glasi novi predpis, ki pa dopušča, da se avtomobil približa kolesarju v primeru tehnične okvare, a se morata tako kolesar kot avtomobil ustaviti ob robu cestišča.
Mednarodna kolesarska zveza z novim pravilnikom upa, da bo izenačila možnosti vseh kolesarjev. S podaljšanjem razdalje in manjšim ali povsem neobstoječim potiskom zraka s strani avtomobila bo o zmagovalcu resnično odločala le sposobnost kolesarja (in njegova oprema).
Kakšno prednost prinaša streha, polna koles?
V medijih je bilo v preteklih sezonah prelito veliko črnila o potezah moštev, ki so na streho avtomobila postavila kopico koles. Mnogi so se spraševali, ali gre za športno potezo, spet drugi so zagovarjali pristop in pri tem poudarjali, da ni kršeno nobeno pravilo.
Morda celo najbolje je situacijo opisal sveže upokojeni britanski kolesar Alex Dowsett: “Gre za sivo področje. Tanka je meja med tem kar lahko počnemo v duhu fair playa in tem, kar je zapisano v pravilniku UCI-ja. Če ni pravila, ki bi to preprečevalo, potem ne gre za goljufijo. Je to v duhu fair playa? Pri tem pa se postavlja mnogo vprašanj.”
Vsak objekt, ki se premika potiska zrak naprej. Če nekdo potiska zrak naprej pred kolesarjem, je učinek ogromen, a tudi, če ga nekdo potiska za kolesarjem, ima to svoj, sicer veliko manjši, učinek.
Kot poroča CyclingNews, je belgijski profesor Bert Blocken izračunal, kakšno prednost lahko prinese vožnja avtomobila s kolesi na strehi na razdalji 10 metrov od kolesarja. Rezultat je 0,23 % manjši koeficient upora, kar pomeni 0,078 sekunde hitrejši čas na kilometer.
Če dobljene številke preslikamo na 40-kilometrsko razdaljo, kolikor ponavadi znašajo daljši kronometri na velikih dirkah, kolesar lahko svoj čas izboljša za 3,12 sekunde. To se morda ne sliši veliko, a v svetu, kjer o zmagi odločajo tudi stotinke, je tovrstna prednost vredna zlata.