Osemnajst minut pred tretjo uro popoldne se bodo kolesarji iz Ondarrone podali na 112 kilometrov dolgo pot proti vrhu Arrateja. Dobri dve uri in pol kasneje bomo dobili odgovor, kdo bo postal skupni zmagovalec Dirke po Baskiji.
Dolgo pričakovana zadnja etapa napoveduje poslastico. Sedem kategoriziranih vzponov tvori zobovje žagastega profila trase, ki bo le redko kolesarje vodila po ravnini. Trikrat se bodo kolesarji spopadli s klancem prve kategorije, eden izmed njih bo prav zadnji znameniti vzpon na Arrate, kjer pričakujemo največ ognjemeta.
Vzpon Usartza, ki bo karavano popeljal do ciljne črte na Arrateju, je že vrsto let vključen na Dirko po Baskiji in si je tako prislužil naziv legendarnega klanca. S 4,6 kilometra dolžine in 8,6-odstotnim povprečnim naklonom ponuja priložnosti za napade, še posebej na sredini vzpona, ko naklon doseže preko 14 odstotkov.
Na vrhu vzpona bo o končnem zmagovalcu jasno že veliko, a nekaj sprememb se do ciljne črte še lahko zgodi. Po prečkanju vrha kolesarje namreč čakata še dva kilometra vožnje, pri čemer je prvi kilometer speljan po ravnini, zadnji kilometer pa bomo videli celo nekaj spusta.
Vprašanje za milijon evrov – kje napasti?
Danes lahko že zgodaj pričakujemo številne napade. Najprej se bodo za vstop v beg udarili kolesarji željni etapne zmage, v nadaljevanju pa bodo pedala pohodili tudi favoriti za skupno zmago. Katerega izmed razočaranih kapetanov z roba petnajsterice lahko v napadu pričakujemo že kmalu po polovici dirke, medtem ko bodo tisti z vrha razpredelnice verjetno napade prihranili za zadnje kilometre.
Primož Roglič (Jumbo-Visma) mora napasti. Tega se zavedajo vsi, zato bo stalno pod drobnogledom konkurentov. V prvi vrsti bodo nanj pozorni pri UAE Emiratesih, kjer bodo branili majico vodilnega, ki jo ima na ramenih Brandon McNulty (UAE Emirates).
Američan ima pred Rogličem 23 sekund prednosti in v preteklih dneh je dokazal, da se zna peljati v klanec. Kisovčan bo moral, če želi streti odpor mlajšega kolega in si nabrati dovolj prednosti, napasti že zgodaj, najverjetneje že v prvih nekaj sto metrih zaključnega vzpona.
V najboljšem primeru mora nabrati le 13 sekund prednosti in z osvojitvijo etapne zmage in ob predpostavki, da McNulty ne konča med prvo trojico, pridobi še deset bonifikacijskih sekund. A to je tvegana taktika, h kateri se bo zatekel le v skrajni sili, veliko raje bo namreč prednost pridobil že na cesti.
Enigma Tadeja Pogačarja
Eno bolj zapletenih vprašanj pred današnjo etapo je, kakšna bo vloga Tadeja Pogačarja (UAE Emirates). Slovenski mladenič trenutno zaseda skupno peto mesto, a ga praktično vsi uvrščajo med glavne tri kandidate za osvojitev končne zmage.
Glede na položaj bi moral pomagati braniti majico McNultyja, a če se priključi kateremu izmed napadov bi jo lahko prevzel tudi sam. Pričakujemo, da klubskega kolega ne bo napadal neposredno, a če McNulty popusti že pred zaključnimi kilometri, bo Pogačar zopet prva violina UAE Emiratesov.
Pogačar za McNultyjem trenutno zaostaja 43 sekund, a pomembnejša je razlika do Rogliča. Ta znaša 20 sekund v prid starejšega Slovenca. Vprašanje, ki se poraja, je torej, ali je smiselno, da Pogačar napada Rogliča, dokler je McNulty še v igri. Odgovor se verjetno glasi »ne«, a če Američan popusti šele v zaključku in se Pogačar šele tedaj spravi napadat, se zna zgoditi, da mu za skok na vrh razpredelnice zmanjka ceste.
Več kot jasno je, da je danes pred nami poslastica, ki se lahko razplete na mnoge načine. Porajajo se številna vprašanja, odgovorov pa je za zdaj bolj malo. Prepustimo se torej dirki, ki bo okoli pol šeste ure odgovorila na še tako zahtevna vprašanja, ki se nam trenutno podijo po glavi.