Tour Down Under se bo v prihodnji sezoni prvič v 24-letni zgodovini začel s prologom. V teh dneh pa so organizatorji razkrili, da kolesarji na njem ne bodo smeli uporabljati kronometrskih koles.
V sezoni 2023 se po dveh letih premora vrača Tour Down Under. Zopet bo otvoril sezono World Tour dirk, na štartu pa se pričakuje veliko zvenečih imen. Šestdnevna dirka pa se prvič v zgodovini ne bo začela z navadno etapo, pač pa s prologom na ulicah Adelaida.
Uvodni dan bo, skladno s pravili, precej kratek. Prolog bo dolg le 5,5 kilometra, pričakovan čas zmagovalca pa je okoli šest minut in pol. Ta bi lahko bil precej nižji, če bi kolesarji nastopili z najboljšo opremo, ki jim je na voljo za tovrstne preizkušnje. A organizatorji so se odločili, da prepovejo uporabo kronometrskih koles.
Redko videna poteza organizatorja ima razlago. Direktor dirke Stuart O’Grady je v pogovoru s CyclingTips povedal, da je odločitev sprejeta predvsem zaradi lažje logistike moštev.
“Kot nekdanji kolesar vem, kako ekipe delujejo. Govoril sem s številnimi ekipami in večina jih do dirke še ne bi imela pripravljene kronometrske opreme,” je povedal.
“Tiste ekipe, ki so ohranile sodelovanje z opremljevalci, bi opremo imele. Za nove ekipe, ki šele prihajajo v svet World Toura, pri čemer UCI seznama ne bo objavil do decembra, pa ne bi bilo pošteno, da jih spravimo pod pritisk zagotovitve vse kronometrske opreme do dirke.”
“Po številnih pogovorih z ekipami se nam je zdelo smiselno, da jih postavimo na cestna kolesa in jih tako razbremenimo vsega stresa,” je še dodal Avstralec.

O’Grady je odločitev sprejel tudi na podlagi stroška in logističnih zahtev, ki bi jih kronometrska kolesa prinesla ekipam. Večina ekip mora opremo iz Evrope v Avstralijo pripeljati z letalom, kar že tako predstavlja precej večji strošek kot na ostalih dirkah. Dodatna prtljaga pa bi ceno ponesla v nebo.
“Že tako ali tako ekipam naložimo 450 kilogramov dodatne opreme, kar je ogromen strošek. Da bi zahtevali, da pripeljejo še 140 kronometrskih koles in vso pripadajočo opremo, bi bilo precej noro.”
Vsi kolesarji se bodo 5,5-kilometrske trase lotili na navadnih cestnih kolesih. Ekipe, ki bi sicer lahko pripeljale opremo, predvsem avstralska moštva, te ne bodo smele uporabljati. V pravilih je namreč uporaba kronometrskega kolesa prepovedana, prav tako na navadno kolo ni dovoljeno namestiti aerobarov. Dovoljena bosta le dva kosa kronometrske opreme – polni obroč in aerodinamična čelada.