Ko je Peter Sagan osvojil 10. etapo Dirke po Italiji se mu je od srca odvalil velik kamen. Zmago je čakal 461 dni in pritisk nanj je bil z vsakim dnem večji. Dokazal je, da še ni za odpis, pa čeprav so ga mnogi že prečrtali.
Letošnja sezona je bila v primerjavi s preteklimi za Sagana skromna. Privoziti si je uspel le eno zmago, ostal pa brez zelo želene zelene oziroma ciklamne majice na Touru in Giru. Majice najboljšega po točkah je v preteklih letih osvajal kot za stavo, a letos je moral priznati premoč konkurentom.
A če stopimo korak nazaj in pogledamo Saganove letošnje rezultate, ti niso tako slabi, kot se zdi. Drži, da je osvojil le eno zmago, a poleg tega je osvojil pet drugih mest ter kar osemnajstkrat končal med najboljšo peterico. Tudi četrto mesto na dirki Milano-San Remo nekateri kolesarji sanjajo celo življenje, pa ga nikoli ne dosežejo.
Problem je v tem, da je Peter Sagan samemu sebi v preteklih letih dvignil letvico tako visoko, da je javnost izgubila občutek, kaj je dober rezultat. Od Slovaka pričakujemo zmago na vsaki negorski etapi, kar je seveda utopija.

Najglasnejši kritiki so Sagana po letošnji sezoni že odpisali in ga počasi usmerili proti upokojitvi. Slovak se nanje ne ozira. Letošnjo sezono jemlje nekoliko z rezervo in v danih okoliščinah je s svojimi rezultati zadovoljen.
»Sezona je bila, kakršna je bila. Zadovoljen sem,« je povedal 30-letnik. »Imel sem veliko uvrstitev v najboljšo peterico, velikokrat sem bil drugi za mišjo dlako. Potrebujem le nekaj sreče, da zmagam, zato se ne pritožujem. V glavnem dirkam zase in če sem zadovoljen s svojim nastopom, potem je vse v redu.«
O upokojitvi še ne razmišlja, saj ima še nekaj neizpolnjenih ciljev. Hkrati opozarja, da v kolikor misli začnejo uhajati v smeri zaključka kariere, se kolesar le s težavo osredotoča na tekmovanja in kmalu lahko zares sklene športno pot.
»Celotno življenje sem zgradil okoli kolesarstva, zato ga še ne nameravam zapustiti. Veseli me, da sem kolesar. Nisem razmišljal o vprašanju upokojitve, saj je razmišljanje o drugačni prihodnosti lahko zelo nevarno. Misel počasi raste in raste, zato je bolje, da o tem ne razmišljaš in sproti vidiš, kaj se zgodi,« je svoje videnje podal Sagan.
Slovak bo v prihodnji sezoni vstopil v peto leto sodelovanja z Boro-hansgrohe, hkrati pa tudi v zadnje leto aktualne pogodbe. Ali bo še naprej ostal v ekipi, ki jo je skoraj lastnoročno pripeljal do nivoja, na katerem je, se za zdaj še ne ve. Vse glasnejše so govorice, da bi lahko zamenjal sredino, saj ga ekipa ne potrebuje tako nujno, kot ga je včasih, hkrati pa ga je zelo drago imeti na svoji plačilni listi.
Peter Sagan je najbolje plačan kolesar v karavani, letno zasluži okoli 5 milijonov evrov, kar bi pokrilo plačo številnih »nižjerazrednih« kolesarjev. Direktor moštva Ralph Denk je pred časom v intervjuju za Kölner Stadt-Anzeiger namignil, da bi se v ekipi lahko poslovili od 30-letnika, razlog pa je seveda predvsem finančne narave.
»Videli bomo na koncu leta. Sagan je eden najdražjih kolesarjev na tržišču,« je povedal Denk.