Jutri se bo odvila najpomembnejša dirka na Nizozemskem – Amstel Gold Race. Slovenci bomo imeli na štartu pet predstavnikov, ki bodo upali na visoko uvrstitev.
Spremenjena trasa Amstel Gold Raca prinaša nove izzive
Nizozemska klasika je letos zaradi pandemije koronavirusa doživela veliko sprememb. Trasa dirke je skoraj 50 kilometrov krajša kot pretekla leta in z 216 kilometri odgovarja tudi kolesarjem, ki prvotno niso specialisti za enodnevne preizkušnje.
Dirka bo letos prvič potekala v krogih. Kolesarji se bodo trinajstkrat zavrteli na 17-kilometrskem krogu, ki ga sestavljajo trije vzponi. Najbolj zahteven bo zadnji vzpon kroga Cauberg, ki je dolg 1,1 kilometra in se dviga s povprečnim naklonom 5 odstotkov. A bolj kot povprečni naklon celotnega vzpona bo pomemben naklon 200-metrskega odseka v prvi polovici klanca, ki znaša kar 12,8 odstotka.
Organizatorji so poskrbeli, da Cauberg ne bo neposredno odločal o zmagovalcu in so ga v zadnjem krogu izpustili. Karavana ga bo zadnjič prečkala 18 kilometrov pred ciljem, kjer bi vseeno lahko videli poskuse napadov, a zasledovalci imajo nato še nekaj časa, da ujamejo morebitne ubežnike.

Najštevilčnejša slovenska udeležba
Slovenci bomo imeli prvič v zgodovini na štartu pet predstavnikov. Primož Roglič (Jumbo-Visma) bo na nizozemski klasiki letos nastopil prvič. Spomladanske klasike ga v preteklosti niso posebno navduševale, z lanskim uspehom na Liege-Bastogne-Liege pa je spoznal, da lahko zmaguje tudi na njih.
Ob sebi bo imel zelo močno ekipo, ki jo je po odpovedi Pariz-Roubaixa okrepil še Wout van Aert (Jumbo-Visma). Belgijec bo od Roglič prevzel vlogo kapetana in bo večinsko podprt s strani ekipe, tudi s strani našega asa. A Roglič bo vseeno skušal v zaključek priti z vodilno skupino in tam z Van Aertom izkoristiti številčno premoč.

Visoko bo meril tudi Matej Mohorič (Bahrain Victorious). Po številnih žrtvovanjih za klubske kolege se zdi, da je končno prišel na vrsto za lovljenje lastnega uspeha. Bahrajnsko moštvo na Nizozemsko pošilja izredno močno zasedbo, v kateri lahko kar štirje kolesarji upajo na vidno uvrstitev. Poleg našega kolesarja bodo močni še Dylan Teuns, Wout Poels in Sonny Colbrelli.
Mohorič je že večkrat dokazal, da mu razgibani tereni odgovarjajo in v koledarju bomo težko našli bolj razgibano dirko, kot bo jutrišnja. Skrajšanje trase sicer ne govori v prid Kranjčanu, saj se povečujejo možnosti, da v zaključek pride kakšen šprinter več, a tudi Mohorič ni najpočasnejši, ko govorimo o šprintih manjših skupin.
Barve bahrajnskega moštva bo branil tudi Jan Tratnik (Bahrain-Victorious). Idrijčan se je v spomladanskem delu sezone izkazal kot eden pomembnejših pomočnikov v moštvu, zaradi česar ga je ekipa nagradila z dodatnimi dirkami.
Jutri bo primarna naloga Tratnika pomoč svojim kapetanom, predvsem v prvem delu dirke. V preteklosti je večkrat dokazal, da je izredno uporaben pri narekovanju tempa in pripravi ugodnega položaja za napad svojih klubskih kolegov.
Na seznam šprinterjev, ki bi lahko preživeli do zaključka, se zagotovo uvršča Luka Mezgec (BikeExchange). Še enkrat več bo sicer podrejen Michaelu Matthewsu (BikeExchange), ki še naprej lovi prvo zmago po povratku k avstralskemu moštvu.
Mezgec je po nekaj težavah na preteklih dirkah v sredo na Brabantse Pilj ponovno našel pravo formo in v cilj prišel na 33. mestu. Za zmagovalcem je zaostal le minuto in če se tokrat uspe na ključnih delih obdržati v ospredju, bo v zaključku eden bolj nevarnih kolesarjev.
Jan Polanc (UAE Emirates) se na Amstel Gold Race podaja v svoji tradicionalni vlogi pomočnika. Zasedbi UAE Emiratesov bosta poveljevala Matteo Trentin, ki je v zadnjih tednih v dobri formi in Marc Hirschi, ki še čaka na prvi odmevni rezultat po prestopu k arabskemu moštvu.
Polanc bo jutri odpeljal eno redkih dirk, kjer ne bo pomočnik Tadeja Pogačarja. Letos je brez mlajšega kolega nastopil na eni sami dirki – VN Miguela Induraina – in tam končal kot najvišje uvrščeni kolesar ekipe. A tokrat bo imel ob sebi močnejšo zasedbo, ki se ji bo verjetno moral podrediti.
Manjkal bo domači zvezdnik Van der Poel
Prestižna dirka je na štart zvabila številna zvezdniška imena, a glavni domači adut Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) bo dirko izpustil. Nizozemec je na zadnji izvedbi leta 2019 uprizoril kolesarsko pravljico, a letos je po napornem začetku sezone sklenil, da si pred pripravami na Dirko po Franciji vzame nekaj premora.
Na dirko sta pripotovala Van der Poelova glavna rivala. Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick Step) je pred dirko poudaril, da krožna trasa dirke spominja na svetovno prvenstvo, s katerega ima seveda dobre izkušnje, saj je lani v Imoli postal svetovni prvak.
»Mislim, da bo dirka še bolj živčna kot ponavadi. Lahko jo primerjamo s svetovnim prvenstvom, ki prav tako poteka v krogih in zahteva veliko energije in koncentracije,« je povedal Alaphilippe.

Kot omenjeno že na začetku bo v dresu Jumbo-Visme nastopal Wout van Aert. Belgijec letos ni tako dominanten kot lani, a na večini dirk je v zaključku še vedno blizu čela dirke. Na roko mu gre tudi dejstvo, da bo imel ob sebi Primoža Rogliča, s katerim bosta lahko taktično nadigrala tekmece.
Veliko pozornosti bo potrebno nameniti tudi Tomu Pidcocku (Ineos Grenadiers), ki je z zmago na Brabantse Pijl dokončno potrdil, da je izjemen kolesar za enodnevne klasike. Ob sebi bo imel kvalitetne pomočnike, kot so Michal Kwiatkowski, Richard Carapaz, Dylan Van Baarle in Luke Rowe.
Visoko bosta merila še že prej omenjeni Matteo Trentin, pa zimzeleni Greg Van Avermaet (AG2R Citroen), ki v dresu novega moštva dirka zelo dobro. Potem so tu še Max Schachmann (Bora-hansgrohe), Jasper Stuyven (Trek-Segafredo), Sep Vanmarcke (Israel Start-Up Nation), Tim Wellens (Lotto Soudal), Alberto Bettiol (EF Education-Nippo), Soren Kragh Andersen (DSM) in seveda Alejandro Valverde (Movistar).