Rumeno-rdeči dresi norveške zasedbe Uno-X Pro Cycling, ki smo jih lahko občudovali tudi na Dirki po Sloveniji, si v prihodnje želijo biti del World Tour karavane. Moštvo bo v prihodnjih letih zaprosilo tako za moško kot žensko World Tour licenco.
Norveški projekt se je začel leta 2017, ko je sponzorska sredstva ekipi namenila veriga bencinskih servisov, ki deluje na Norveškem in Danskem. Moštvo Uno-X je tako čez noč postalo najbolje finančno priskrbljeno kontinentalno moštvo.
Leta 2020 so po treh letih služenja v kontinentalnih razredih naredili korak naprej in si prislužili prokontinentalno licenco. Iz razvojne ekipe so tako postali pomembna zasedba drugega kakovostnega razreda, a cilji so še veliko višji.
Pri Uno-X Pro Cyclingu so sporočili, da želijo v naslednjih letih prestopiti prag World Toura. Sprva se bodo tega lotili z novoustanovljeno žensko ekipo, ki bo luč sveta ugledala v prihodnjem letu, sezono kasneje pa bo na vrsti tudi moški odsek ekipe.
Uno-X ima poseben koncept vodenja ekipe, pri čemer je zasedba sestavljena izključno iz norveških in danskih kolesarjev. Kot pravijo sami, so si za zgled vzeli primer iz nogometnih vod, kjer se podobne taktike poslužuje nizozemsko moštvo Ajax.

»Nadaljevali bomo z enakim dirkanjem. Ekipa bo pomembnejša kot karkoli drugega in rumenordeč vlak bo vztrajal še naprej,« so zapisali na uradni spletni strani. »Ne bomo se potegovali za najvišje plače, borili se bomo za ekipo, ki bo predstavljala nekaj unikatnega. Ko bodo kolesarji želeli oditi, jih bomo podprli. Ko bodo kolesarji želeli ostati, jih bomo vodili. To je v naših genih.«
Takšnega pristopa v kolesarskem svetu na najvišjem nivoju še nismo videli. Mnogo ekip ima za podobne potrebe razvojne ekipe, nobena pa s svojo primarno ekipo ne razvija kolesarjev za odhod drugam.
Zanimivo bo spremljati, kako se bo koncept Norvežanov obnesel. V kolesarskem svetu so odškodnine še vedno velika redkost, torej z razvojem kolesarjem ne bodo služili, kar je bistvo Ajaxovega nogometnega koncepta.