Matej Mohorič je na zaključnem spustu Milano-San Rema znova dokazal, da je verjetno najboljši spustaš v karavani. Da bo zaključek divji, je vedel že pred dirko in na to opozarjal tekmece, ki bi mu želeli slediti.
Mohoričev spust s Poggia je glavna tema pogovorov kolesarskih navdušencev. Ko smo že mislili, da smo videli vse, je znova premaknil meje mogočega, izkoriščal vsak centimeter asfalta in nekajkrat celo zapeljal z njega. Vse za to, da je prišel do največjega uspeha kariere.
Presenetil pa ni le z vratolomnim spustom, pač pa tudi z izbiro sedežne opore. Z ekipo se je namreč odločil za potopno sedežno oporo. Ta je pogosta izbira gorskih kolesarjev, medtem ko se je cesti kolesarji, zaradi večje teže, radi izogibajo.
Mohoriča nekaj dodatnih gramov ni motilo. Verjel je, da mu bo “inovacija” na spustu prinesla toliko prednosti, da bo odtehtala nekaj dodatnih gramov, ki jih bo moral cel dan voziti s seboj.
“Vedel sem, da gre za priložnost, ki jo bom imel enkrat v življenju. Želel sem jo izkoristiti, tudi zaradi ekipe in tehničnih partnerjev, ki so imeli to idejo,” je povedal po veliki zmagi.
Potopna sedežna opora je Mohorič omogočila, da je med samo dirko prilagajal višino sedeža. Večji del dneva je vozil z dvignjenim sedežem, na spustih pa je zgolj s pritiskom gumba na krmilu sedež nekoliko spustil. Na ta način se je njegovo težišče nekoliko spustilo, zaradi česar je bil bolj okreten, hkrati pa tudi nekaj bolj aerodinamičen.
“Pred dirko sem hodil do favoritov in jim razkazoval svojo potopno sedežno oporo. Vprašali so me, kaj počnem z njo in se mi smejali, a sem jih opozoril, da če mi bodo sledili na spustih, to počnejo na lastno odgovornost.”
V prihodnjih mesecih bomo videli, ali se bo ideja Slovenca razširila po karavani in bodo tudi drugi tu in tam na kolo namestili potopno sedežno oporo.
Mohorič si je v preteklosti že pridobil naziv izumitelja, saj je kot prvi predstavil znameniti supertuck. Položaj, pri katerem med spustom sediš na zgornji cevi okvirja, mu je prinesel uspehe v mladinskih kategorijah, zaradi česar so ga kmalu v svoj arzenal dodali tudi preostali konkurenti.
Položaj je dolgo časa buril duhove, saj je veljal za nevarnega. Mednarodna kolesarska zveza ga je zato lani dokončno prepovedala, kar je povzročilo kar nekaj razburjenja v svetu vrtenja pedal.
Mnogi so se zato včeraj vprašali, ali bi lahko doživeli tudi prepoved potopnih sedežnih opor. Težko verjamemo, da bi do tega prišlo, saj so precej bolj varne od supertucka, hkrati pa so nameščene tudi na kolesih nevtralne servisne službe.
“Enkrat sem že spremenil kolesarstvo s supertuckom, sedaj pa sem ga spremenil še enkrat. Sedaj bodo vsi začeli uporabljati potopno sedežno oporo. To bo še ena stvar na kolesu, o kateri bo potrebno razmišljati.”
“Podobno bo, kot pri Formuli 1. Nekoč so imeli le plin in zavore, sedaj pa imajo na stotine gumbov,” je zadovoljno dodal 27-letnik.
Mohorič je tudi razkril podrobnosti svoje sedežne opore. Zaradi regulacij UCI-ja s tehničnimi partnerji niso smeli narediti lastne sedežne opore, zato so izbrali gorskokolesarsko, saj mora biti vsak kos opreme na voljo na prostem trgu.
“Testirali smo 12-centimetrsko potopno sedežno oporo, a ugotovili, da je to preveč, saj pedaliranje ni bilo več učinkovito. Na koncu smo se odločili za 6-centimetrsko. Na krmilu sem imel gumb, s katerim sem na spustu s Poggia večkrat dvignil in spustil sedež,” je še dodal.