Današnja prva etapa Dirke po Algarveju je bila brez dvoma najbizarnejša dirka v zadnjih nekaj letih. Predstavljajte si, da organizator v zadnjih 200 metrih karavano pelje direktno med gledalce, najboljši kolesarji v glavnini pa z visoko hitrostijo šprintajo tako rekoč med gručo ljudi. Mednarodna kolesarska zveza (UCI) ima tukaj srečo, da se etapa na Portugalskem ni končala veliko huje.
Riders go the WRONG way and Ganna takes the win on the opening stage of the Volta Algarve! 😮 pic.twitter.com/zp474DBeyz
— Eurosport (@eurosport) February 19, 2025
Kot kaže zmagovalca na prvi etapi ne bo. Filippo Ganna in njegova ekipa Ineos Grenadiers sta pred uradno razglasitvijo zmagovalca zapustila ciljni prostor, prav tako pa je bil Italijan skupaj s športnim direktorjem Christianom Kneesom po besedah novinarja Daniela Bensona besen nad odločitvijo organizatorjev, saj si je nenazadnje pripeljal etapno zmago.
“Šel sem po pravi poti in zmagal,” je v cilju dejal bivši svetovni prvak v vožnji na čas. A žal so kasneje njegovo zmago razveljavili. “Hvaležni smo, da se je danes dirka končala brez posledic, a uporabimo to priložnost da se še bolj posvetimo temu, da bi naš šport postal čim bolj varen,” pa so v uradni izjavi povedali pri ekipi Ineos Grenadiers.
Smešno je, da sta se velika incidenta zgodila tudi na zadnjih dveh etapnih dirkah v Evropi. Na Etoille de Besseges je bil kar tri dni zapored na trasi avtomobil, v Provansi se je po debaklu organizatorjev na tleh znašel Matevž Govekar, tudi Dirka po Algarveju pa se ni začela nič lepše. A predsednik UCI David Lappartient je preveč zaposlen z nabiranjem političnih točk po drugih državah, saj se bo potegoval za naziv predsednika Mednarodnega olimpijskega komiteja.
Filippo Ganna je danes dosegel zmago, UCI je namreč v preteklosti ob podobnih primerih obdržal zmagovalca. In to je bil danes Ganna. A vseeno, kot poroča ProCyclingStats, je bila celotna etapa preprosto odpovedana, vsi kolesarji naj bi imeli enak čas, jutri pa bodo na Portugalskem dirkali znova. Žal sta brez rezultatov v prvi deseterici ostala tudi Gal Glivar (Alpecin-Deceuninck) in Jan Tratnik (RedBull-Bora-hansgrohe).
“Varnostniki niso pravilno zaprli ceste. V zaključku so kolesarji seveda sledili motorju, ki jih je peljal v napačno smer. Smešno je, saj so se vse ekipe pripravljale v prazno,” je v cilju dejal Marco Haller (Tudor).
Morda se bo ponovil scenarij z Etoile de Bessegesa, ko je nekaj ekip preprosto zapustilo dirko. Upamo, da bo nadaljevanje boljše in lepše, saj so Primož Roglič, Jan Tratnik in Gal Glivar očitno v odličnih formah. Kolesarske ekipe bi se, po toliko zaporednih napakah organizatorjev največjih dirk, morale nekako upreti odgovornim. Nesprejemljivo je, da je UCI že na tretji zaporedni dirki kolesarje in navijače spravila v neposredno nevarnost.
“Sramota, da se to sploh lahko zgodi. Profesionalno kolesarstvo je znova izgubilo kredibilnost,” pravi Wout van Aert iz Visme-Lease a Bike.

Jutri bo na sporedu kraljevska etapa s ciljem na vzponu Foia, kjer lahko pričakujemo prvi letošnji dvoboj Rogliča in Jonasa Vingegaarda (Visma-Lease a Bike). Hvala tistemu tam zgoraj, da se sedaj lahko le držimo za glavo in se smejimo groznim potezam organizatorjev. Na Portugalskem bi se namreč lahko vse skupaj končalo tragično.
Gre zgolj za mnenje novinarja in ne celotnega uredništva, upamo pa, da se bo Mednarodna kolesarska zveza hitro odzvala in poskrbela za zadostno varnost tako kolesarjev kot gledalcev kolesarstva.
Se popolnoma strinjam. Vse skupaj je šlo predaleč, zraven tega pa sproti krojijo pravila kot jim paše. Zanimivo bi bilo slišati tudi pokrovitelje, ki vse te dirke podpirajo. Da se o “kaznovanju” tekmovalcev sploh ne pogovarjamo (točke, nagrade, uvrstitve, krepitev samozavesti ipd…). Na koncu pa naša domača dirka zadnji dve leti doživlja “šikaniraje” s strani UCI. Si upam trditi, da so slovenski organizatorji veliko boljši pri organizaciji takšnih dirk.