Mednarodna kolesarska zveza je v preteklih dveh tednih prepovedala spuščanje na zgornji cevi ter vožnjo v kronometrskem položaju na cestnem kolesu. Čeprav ukrepi še niso stopili v veljavo, pa se kolesarji že pripravljajo na življenje po prepovedi.
Novi varnostni ukrepi, ki prepovedujejo vožnjo v določenih položajih, so dvignili mnogo prahu. Številni kolesarji se s potezo UCI-ja ne strinjajo, kar so jasno izrazili na družbenih omrežjih. A kolesarji se zavedajo, da bodo morali, kljub ne strinjanju, ukrepe spoštovati.
Na dveh francoskih dirkah, ki sta se odvili v preteklih dveh tednih, smo videli prve zametke novih aerodinamičnih položajev. Čeprav kolesarji v starem slogu lahko vozijo še vse do 1. aprila, pa se številni že učijo drugačne vožnje.
Prvi je prilagojen položaj predstavil Filippo Ganna (Ineos Grenadiers) na Etoile de Besseges. Italijan je med samostojnim begom do etapne zmage krmilo prijel z notranje strani, tako da je z dlanema držal zavorni ročici. Sicer ne gre za nov položaj, videli smo ga tudi že v preteklosti, a kolesarji so se ga posluževali bolj redko.
Pravila UCI-ja prepovedujejo »vožnjo, pri kateri podlahti služijo kot oporna točka na krmilu.« Z novim položajem se kolesarji izognejo kršitvi predpisov, hkrati pa uspejo zavzeti nekoliko bolj aerodinamičen položaj. V primerjavi s prejšnjim, ko so se s podlahtmi naslonili na krmilo, je nekoliko manj učinkovit, a v danih pogojih predstavlja najboljšo možnost.
Tudi teden dni kasneje na Dirki po Provansi smo videli uporabo novega položaja. Tokrat se je v aerodinamičen položaj skušal postaviti Luis Mas (Movistar). Španec je najprej nekaj časa vozil v »starem« položaju, nato pa zavorne ročice prijel z notranje strani in tako skušal čim bolj učinkovito »rezati zrak«.
Že pred uveljavitvijo novih ukrepov lahko vidimo, da bodo kolesarji še naprej iskali kar se da učinkovit položaj na kolesu. Zdi se, da odločitev UCI-ja lahko kmalu udari nazaj, saj bodo kolesarji v iskanju novih položajev vozili tudi v bolj nevarnih legah, kot je bil kronometrski položaj.
Matt Stephens, strokovni komentator na Eurosportu, je sicer povedal, da misli, da bo novi položaj ostal dovoljen, saj je še znotraj predpisov.
»Rekel bi, da je to na meji. Z rokami se oprijema okoli zavor. Morda bomo videli nekaj kreativnih in izvirnih položajev, ki bodo poskrbeli, da bo vse še vedno znotraj omejitev,« je povedal Stephens.