Tradicionalni rek ‘potrebno je preživeti prvi teden’ letos še kako drži, a ozke ceste Bretanije kolesarjem boja za preživetje ne olajšujejo. Po včerajšnji etapi, polni padcev, so številni kolesarji na družabnih omrežjih izrazili svoje nestrinjanje z izbiro trase.
Po kaotični prvi etapi, v kateri smo videli dva huda padca glavnine, smo si govorili, da gre za nervozo prvega dne, da je želja po rumeni majici velika in da je prerivanje na ozkih cestah razumljivo. Po včerajšnjih padcih pa so mnogi začeli kazati s prstom tudi na organizatorja, vse glasnejše pritožbe pa slišimo tudi iz karavane.
Mnogi kolesarji so po preživetju včerajšnjega festivala padcev svoje mnenje delili na družabnih omrežjih in večina kritik leti na napačno izbiro trase za zaključek uvodnih etap.
Eden bolj kritičnih je bil Andre Greipel (Israel Start-Up Nation), ki je včeraj upal, da bi se lahko boril za etapno zmago, a je bil zadržan za enim izmed padcev in v cilj prišel šele na 85. mestu. Nemec ima za seboj že deset nastopov na Touru, a letošnji je očitno drugačen.
»Tisti, ki je zasnoval traso današnje etape, naj poskusi na 5 metrov široki cesti voziti s 180 kolesarji, ki pritiskajo do konca. Seveda na koncu kolesarji naredijo dirko, a kolesarji smo prosili za nevtralizacijo na petih kilometrih od cilja, vendar je bila prošnja zavrnjena,« je zapisal 38-letnik.
Whoever designed today’s stage @LeTour should try to ride with 180 riders on a twisty 5m wide road next to each other and pushing Wachbootes to the limits. Of course we riders make the race at the end but the riders also ask for an earlier time taking 5 km to go which was refused
— Andre Greipel (@AndreGreipel) June 28, 2021
Da je varnost kolesarjev drugotnega pomena, je poudaril tudi član Groupame-FDJ William Bonnet.
»Fantje, rekli vam bodo, da ne znate voziti, da ste predrzni, da imate slabo opremo, da so gostiteljska mesta plačala. Šov se mora nadaljevati.«
Pogost gost na Twitterju je tudi Michal Kwiatkowski (Ineos Grenadiers), ki prav tako kritizira organizatorje. Poljak je za primerjavo uporabil primer iz Formule 1, kjer zavoljo razporeditve tekmovalcev uporabljajo kvalifikacije.
»V Formuli 1 so kvalifikacije z razlogom. Kaj bi se zgodilo v prvem ovinku, če bi vsi začeli s prvega štartnega položaja. Uspeh na Touru lahko spremeni življenje človeka … in mi dovolimo, da 184 kolesarjev vzame rumeno majico, osvoji etapo, obleče majice prvi dan, ko vsi vemo, da je cesta široka 8 metrov.«
In F1 there is a quali for a reason. What happens in the first corner when everyone are allowed to start from P1? Success at @LeTour can change people lives… and we're allowing 184 riders to take yellow, win a stage, take jerseys on Day 1 when we all know that road is 8m wide.
— Michał Kwiatkowski (@kwiato) June 28, 2021
Guillaume Martin (Cofidis) se je včeraj izognil padcu, a moral za to močno »slalomirati« med kolesarji, kot je vožnjo v zaključku poimenoval sam.
»Uff! Po slalomski preizkušnji med padci sem varno prišel v cilj. Nujno potrebna je refleksija, da se izognemo kaosu, kot smo ga videli danes.«
Simon Geschke (Cofidis) je še eden izmed kolesarjev, ki se ne boji izraziti svojega mnenja. Nemec je bil eden najglasnejših kritikov organizacije šprinta na zloglasni Dirki po Poljski, ko je nesrečo doživel Fabio Jakobsen, tudi tokrat pa svoje puščice usmerja proti Mednarodni kolesarski zvezi.
»Zanimivo, da so prepovedali supertuck in naslanjanje s podlahtmi na krmilo zaradi ‘varnostnih razlogov’, hkrati pa imamo zaključke, kot je bil današnji na Touru.«
Funny how the Supertuck and forearm positions got banned for „safety reasons“ while at the same time we have finishes like today in #letour
— Simon Geschke (@simongeschke) June 28, 2021
Z ogromno mero cinizma je za tipkovnico sedel tudi Julian Bernard (Trek-Segafredo), ki prav tako s prstom kaže proti Mednarodni kolesarski zvezi. Zloglasno, a med kolesarji smatrano kot nepotrebno, pravilo o višini nogavic, je prebrisano uporabil v kritiki UCI-ja.
»Pogledal sem si posnetek današnjega zaključka in odkrito povedano so bile nogavice vseh prave višine, tako da je vse v redu.«
Pred sezono se je organizirala tudi nova zveza kolesarjev, saj so člani karavane izgubili zaupanje v dosedanjo, ki tesno sodeluje z UCI-jem. The Riders Union, kot se nova zveza imenuje, je prav tako kritična do včerajšnjih dogodkov, ki bi lahko bili preprečeni že z nekaj zdrave pameti.
»Današnji dogodki niso nesreče. Nekaj je narobe z izbiro trase. Misel, da je več pravil pravi odgovor do večje varnosti, je napačna. Zdrava pamet je. Dirkanje je postalo hitrejše, ne uporabljajmo tega kot izgovor, ampak kot razlog za večjo varnost.«
The events of today are not incidents. There is something wrong with the choice of parcours and signing it off. Thinking more rules is the answer to greater safety is false. Common sense is. Racing has become faster, don’t use it as an excuse but as reason for better safety!
— TheRidersUnion (@TheRidersUnion) June 28, 2021