Dirka po Švici bo mnogim predstavljala zadnjo dirko pred odhodom na Tour de France. Kolesarji, ki se bodo merili v Franciji, bodo osem dni dirkanja izkoristili za zadnje piljenje forme, preden se vse skupaj začne zares.
TRASA
Vse skupaj se bo začelo s posamično vožnjo na čas, ki bo služila kot ogrevanje pred nadaljevanjem dirke. Povsem ravnih 11 kilometrov trase ne ponuja priložnosti za ustvarjanje večjih razlik, a teh bo v nadaljevanju dirke še dovolj.
Že drugi dan nas čaka veliko zahtevnejši teren. Karavana se bo spopadla s tremi vzponi druge kategorije, prav vsi bodo na vrsto prišli v zadnjem delu dirke in obetamo si lahko prvo preizkušanje moči med favoriti. Predvsem zanimiv bo zadnji vzpon, ki bo vrh dosegel osem kilometrov pred ciljem in ponuja idealen teren za napad od daleč. Sicer kratka strmina (le 2,4 km) ima povprečen naklon 8,2 odstotka, a sredinski kilometer in pol vzpona ponuja povprečje 10 odstotkov.
Tretja etapa je glede na vzpone lažja, kot tista dan prej, a na njej ni niti metra ravnine. Že takoj od štartne črte kolesarje čaka vzpon, nato pa se trasa vse do cilja spušča in dviga. Na koncu dneva se bo nabralo kar nekaj višinskih metrov, ki jih bodo najhitreje verjetno premagali ubežniki, saj bodo favoriti s svojimi pomočniki še hranili moči.
Četrta etapa bo služila kot krajši predah pred peklenskim nadaljevanjem dirke. Kolesarji se bodo celoten dan približevali zaključnemu vzponu 2. kategorije, ki bo vrh dosegel 10 kilometrov pred ciljem. Vzpon sam po sebi ne sodi med strmejše, njegov povprečni naklon je le 4,4 %, a v primeru poskusov napadov, bi tam lahko videli oster tempo.
V četrtek se bo začelo zares. Peta etapa prinaša dva vzpona prve kategorije, vse skupaj pa se bo končalo na zahtevnem vzponu, ki pa ga organizatorji niso kategorizirali. Že takoj po štartu bo karavana zagrizla v prelaz Pillon (6,9 km; 5,3 %), ki pa je predaleč od cilja, da bi lahko igral resno vlogo pri razpletu dneva.
Po spustu bodo kolesarji namreč morali premagati 110 kilometrov ravnine, preden se ponovno začnejo vzpenjati. Tokrat jih čaka vzpon na Erschmatt (8 km, 8,5 %), po spustu pa se bodo spopadli še z zaključnim vzponom na vrhu katerega se bo etapa tudi končala. Gre za devet kilometrov dolg vzpon, ki je zahteven predvsem v prvi polovici, ko povprečni naklon znaša okoli 7 %.
Šesta etapa bo, če izvzamemo kronometra, najkrajša, dolga le 130 kilometrov. A kot smo že vajeni, so krajše etape ponavadi najbolj eksplozivne in nič drugače ne bo tudi tokrat. Kolesarji se bodo takoj povzpeli na prelaz Gottardo (8,3 km; 7,2 %), nato pa jih po dolgem spustu čaka naslednji vzpon 1. kategorije. Spopadli se bodo s prelazom Lucomagno, ki je dolg kar 18 kilometrov, njegov povprečni naklon pa znaša 5,6 odstotka, a na določenih odsekih poseže krepko preko te znamke. Etapa se bo po vnovičnem spustu zaključila na vrhu vzpona, ki pa v primerjavi s preostalim delom trase preživelim kolesarjem ne bi smel povzročati težav.
Predzadnji dan kolesarje ponovno čaka posamična vožnja na čas. Če na prvi etapi nismo pričakovali velikih razlik, pa jih bomo zagotovo videli na sedmi etapi. Netipična trasa ne bo favorizirala specialistov za vožnjo na čas, pač pa se bodo na njej najbolje znašli hribolazci, ki so lahko hitri tudi na kronometru. Trasa se namreč vije preko Oberalppassa, vzpona prve kategorije. Na 23,2-kilometrski trasi kronometra se bodo kolesarji kar 9,5 kilometra vzpenjali, po prehodu vrha pa jih čaka več kot dvanajst kilometrov spusta proti ciljni črti. Ta sicer v prvem delu ni težek, v zadnjih kilometrih pa je nekaj tehničnih zavojev. Zanimivo bo videti, koliko kolesarjev se bo odločilo za menjavo kolesa.
Po zahtevnem kronometru je zadnji dan na sporedu kraljevska etapa. Dva vzpona prve kategorije jih čakata že takoj na začetku, prava drama pa se bo začela na zadnjem vzponu dneva. A gremo lepo po vrsti.
Kot že nekajkrat prej na dirki, se bodo kolesarji takoj po štartu zaleteli v klanec, še drugi dan zapored se bodo podali na Oberalppass, a tega se bodo tokrat lotili po nekoliko drugačni poti. Po dolgem spustu karavano do cilja čaka ponovitev šeste etape. Sprva se bodo povzpeli na Lucomagno, nato pa se bodo povzpeli še na Gottardo. Kolesarji bodo tako imeli že zelo dobro predstavo, kje se ponujajo priložnosti za napad in kdo bodo kolesarji, na katere bo treba biti pozoren.
FAVORITI
Dirka po Švici bo obilico pozornosti dobila zaradi kakovostne zasedbe, ki se bo zbrala na štartu. A še posebej pozorni bodo gledalci na Toma Dumoulina (Jumbo-Visma), ki se vrača po dolgem premoru. Nizozemec bo kapetan svoje ekipe, a nihče pravzaprav ne ve, kaj od njega pričakovati. Po tako dolgem času s kolesa zagotovo ni v vrhunski formi in bo dirko najverjetneje jemal kot dvigovanje forme pred nadaljevanjem sezone.
Prvi favorit za končno zmago bo zagotovo Richard Carapaz (Ineos Grenadiers). Ekvadorec bo dvigoval formo pred odhodom na Dirko po Franciji, kamor se podaja po skupno zmago. Podobno kot kasneje v Franciji, bo tudi tokrat v Švici zelo dobro podprt. Ob sebi bo imel Pavela Sivakovega, Rohana Dennisa, Sebastiana Henao ter nenazadnje tudi Eddiea Dunbarja, ki se odlično znajdejo v gorah.
Kar nekaj kolesarjev bo skušalo presenetiti Carapaza, a imajo ob sebi veliko slabše ekipe kot Ekvadorec. Eden takih je zagotovo Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick Step), ki bo solidno podprt s strani Mattia Cattanea, Maurija Vansevenanta in Driesa Devenynsa, hkrati pa smo že vajeni, da se Alaphilippe odlično v zaključkih znajde tudi, ko je osamljen.
Tu so nato še kolesarji, ki se bodo v zaključkih v večini pojavljali sami, a so že dokazali, da lahko zmagujejo največje dirke. Mednje sodijo Jakob Fuglsang (Astana-Premier Tech), Max Schachmann (Bora-hansgrohe), Michael Woods (Israel Start-Up Nation), Marc Soler (Movistar) in Rigoberto Uran (EF Education-Nippo).
Izpostaviti je vredno še dva kolesarja, ki v skupnem seštevku verjetno ne bosta povsem pri vrhu, a znata dirko dodobra razživeti. To sta Marc Hirschi (UAE Emirates) in Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix). Zanimivo bo spremljati predvsem slednjega, ki je bil s cestnega kolesa odsoten skoraj dva meseca, a čez slab mesec dni prvič odhaja na Dirko po Franciji, kjer se od njega pričakuje zelo veliko.
Na dirki bomo imeli svojega predstavnika tudi Slovenci. V dresu Bahrain-Victorious bo nastopil Domen Novak, ki bo v gorah eden glavnih pomočnikov kapetana Gina Maderja.