Tadej Pogačar je prvi kolesar sveta, posledično pa ves čas pod drobnogledom tekmecev, ki pozorno spremljajo vse njegove poteze. Tako je Jonas Vingegaard v novi sezoni sledil zgledu rivala in začel uporabljati krajšo gonilko, ki naj bi bila pomemben košček v mozaiku uspeha.
Tako Tadej Pogačar kot Jonas Vingegaard sta prepričljivo odprla sezono in se že podpisala pod prve zmage. Tekmeca si letos ne bosta velikokrat stala nasproti, prvič se bosta srečala na Kriteriju Dauphine, vseeno pa ves čas pogledujeta eden proti drugemu.
Tako je Jonas Vingegaard letos začel uporabljati krajšo gonilko, nekaj, kar je kot prvi v karavano pripeljal prav naš superzvezdnik. A če je Pogačar uporabljal gonilko dolžine 165 mm, je Vingegaard na Dirki po Algarveju šel v ekstrem in izbral 150 mm dolgo gonilko.
»Kopiranje je bilo vedno prisotno,« je v intervjuju za Het Laatste Nieuws povedal direktor Visme-Lease a Bike Richard Plugge in dodal: »Nič ni narobe z nekaj malega ‘kraje’.«
»Ko sem začenjal kot direktor ekipe, sem leta 2014 precej spremljal Orico GreenEdge, ki jo je vodil Shayne Bannan. Kasneje smo se zgledovali po ekipi Sky in Ineos.«
»Jasno nam je, da so UAE Emirates lani postali številka ena, potem ko so premišljeno kopirali nekatere stvari od nas, enako pa tudi mi njih spremljamo zelo podrobno.«
Ideja o uporabi krajše gonilke po mnenju Plugga ni nekaj, kar bi si izmislili v arabski ekipi. Večji del karavane, zagotovo pa vsaj največje ekipe, so se s to mislijo poigravali že nekaj časa, UAE Emirates-XRG pa so bili prvi, ki so si upali idejo spremeniti v realnost.
»Videli smo, da Pogačar in ostali kolesarji ekipe UAE Emirates dirkajo s krajšimi gonilkami. Tudi mi smo razmišljali o tem, a oni so bili prvi, ki so si upali to uporabiti na dirkah, in očitno deluje,« je pojasnil Nizozemec.
Po poročanju belgijskega časnika Het Laatste Nieuws je uporabo krajše gonilke prevzelo 27 izmed 29 kolesarjev Visme-Lease a Bike, med njimi tudi Jonas Vingegaard, ki pa je naredil še korak naprej.
Večino članov nizozemske ekipe uporablja gonilke dolžine 165 ali 160 mm, Danec pa se je odločil, da poskusi gonilko dolžine 150 mm.
V moštvu so sicer to poskušali skriti, saj so gonilko prebarvali in z nje skrili vse podatke, medtem ko je na gonilkah drugih moštvenih članov dolžina gonilke jasno vidna. A v današnji dobi težko kaj ostane skrito in tudi to ni, saj je podjetje iBike Studio potrdilo dolžino Vingegaardove gonilke.
Zanimivo je, da tovrstna dolžina ni standardna in je morala biti gonilka izdelana posebno za Vingegaarda. Zanimivo bo videti, ali bo Danec tudi na naslednjih dirkah uporabljal tako kratko gonilko, glede na uspeh na Portugalskem ali pa je šlo le za poskus in se bo vrnil k bolj standardni, a še vedno krajši dolžini.