Jan-Willem van Schimp je bil izločen z Baloise Belgium Toura, potem ko je Mednarodna kolesarska zveza njegovo prilagojeno aerodinamično krmilo označilo za sporno. Nizozemec je tega sicer v preteklosti že uporabljal in nikoli ni imel težav.
Potem ko je Mednarodna kolesarska zveza s 1. aprilom prepovedala kronometrski položaj na cestnem kolesu, so nekateri kolesarji začeli iskati rešitve, ki bi jim znotraj omejitev omogočale aerodinamične prednosti.
Tako smo videli različne položaje naslanjanja na krmilo, s katerimi so kolesarji mnogokrat hodili po robu, nekateri pa so šli še korak dlje. Jan-Willem van Schip (BEAT Cycling) je na dirkah začel uporabljati krmilo podjetja Speeco, ki se v svoji obliki močno razlikuje od klasičnega krmila.
Krmilo je izredno ozko in se na okvir kolesa pripne neposredno, brez nosilca krmila, saj je le-to že vgrajeno v samo krmilo. Zavoljo tega ima izredno dolgo pravokotno oporo za podlahti, ki omogočajo vožnjo v aerodinamičnem položaju.
Nizozemski kolesar je v preteklosti krmilo uporabljal že na več dirkah, tudi njegovo moštvo je bilo stalno v pogovoru z Mednarodno kolesarsko zvezo, ki je do sedaj uporabo dovolila. Presenetljivo je tudi komisar pred etapo Van Schipu prižgal zeleno luč, po etapi pa je bil 26-letnik diskvalificiran.
»Ne razumemo odločitve,« so po diskvalifikaciji sporočili iz ekipe. »Vse od predstavitve krmila smo v dogovarjanju z UCI-jem. Nikoli nas niso obvestili, da krmilo ne bi bilo dovoljeno.«
»Zjutraj, pred začetkom tretje etape, smo namen uporabe krmila predstavili komisarju. Ta nam je prižgal zeleno luč za štart. UCI ni imel nikakršnih zadržkov s tem. Moštvo BEAT verjame, da je bila diskvalifikacija neupravičena in je Jan-Willem van Schip močno oškodovan.«
Glede na pravila, ki so s 1. aprilom stopila v veljavo, je odločitev UCI-ja jasna, saj je v pravilniku zapisano, da je prepovedana vožnja, kjer je kolesar s podlahtmi oprt na krmilo. Nikakor pa ni jasno, zakaj je komisar pred etapo dovolil uporabo krmila, ki jasno krši napisano pravilo.