Švicarski proizvajalec koles BMC in avstrijsko podjetje Red Bull sta predstavila projekt, ki sta ga razvijala zadnjih nekaj mesecev. Gre za kronometrsko oziroma triatlonko kolo, ki naj bi bilo najhitrejše kolo na svetu.
Red Bull že dolga leta skrbi, da je močno povezan s športom – od sponzoriranja najrazličnejših športnih dogodkov in športnikov, pa vse do lastništva nogometnih ekip in ekipe Formule 1. Prav slednja je bila pri kreaciji kolesa močno vključena, saj so pri BMC-ju želeli v svet kolesarstva prinesti tudi pridih kraljice motošporta.
Rezultat sodelovanja je prototip kronometrskega kolesa, ki mu ustvarjalci pogumno nadevajo naziv najhitrejšega kolesa na svetu. Tezo bomo lahko preverili že kmalu, saj bo Patrik Nilsson, eden izmed članov Red Bullove družine, z njim nastopil na svetovnem prvenstvu v Ironmau, ki bo letos potekalo v Utahu.
Kolo pa ni bilo razvito le na podlagi številk in meritev v laboratoriju. Pri projektu je namreč sodeloval tudi štirikratni svetovni prvak v vožnji na čas Fabian Cancellara. Prav Švicar je sedaj tudi predstavil kolo, nad katerim ne skriva navdušenja.
“Dva svetova različnih športov sta se združila in ustvarila nekaj, kar kolesarstvo še ni videlo. Zanimivo je bilo biti vključen v projekt od začetka in stalno testirati kompatibilnost športnika in kolesa. Končni prototip je neverjeten in veselim se prihodnosti,” je povedal Cancellara.

Sodelovanje BMC-ja in Red Bulla poteka že nekaj let. Pred štirimi leti sta se strani prvič združili, saj je tedaj švicarsko podjetje želelo svoja kolesa podvreči simulacijam Formule 1 in na ta način še izboljšati aerodinamiko.
“Simulacijsko znanje podjetja Red Bull Advanced Technologies zelo dobro dopolnjuje naše lastno strokovno znanje na področju oblikovanja koles in strukturnega znanja,” je povedal Stefan Christ, direktor razvoja pri BMC-ju.

V švicarskem podjetju za zdaj niso napovedali, da bi skušali za kolo pridobiti uradno odobritev Mednarodne kolesarske zveze. Na tekmovanjih Ironmana namreč kolesa ne potrebujejo potrdila ustreznosti UCI-ja, jih pa zato potrebujejo za vsa ostala tekmovanja pod okriljem Mednarodne kolesarske zveze, med drugim tudi za svetovno prvenstvo v vožnji na čas.
Prvi pravi testa na Ironmanu bo dal odgovor na vprašanje, ali je kolo resnično korak v pravo smer. Če se izkaže, da kolo ustvarja pomembno razliko, lahko pričakujemo nadaljnji razvoj v smeri odobritve kolesa s strani UCI-ja. V primeru slabšega rezultata od pričakovanj, pa bo kolo verjetno za vselej pozabljeno.
