Z uporabo te strani se strinjate s Politiko zasebnosti.
Sprejmi
PelotonPeloton
  • Novice
  • Giro d’Italia
  • Tour de France
  • La Vuelta
  • Klasike
  • Svetovno prvenstvo
  • Ostale dirke
    • Etapne dirke
    • Enodnevne dirke
PelotonPeloton
Išči
  • Novice
  • Giro d’Italia
  • Tour de France
  • La Vuelta
  • Klasike
  • Svetovno prvenstvo
  • Ostale dirke
    • Etapne dirke
    • Enodnevne dirke
Vpiši se! Prijavi se
Sledi nam
Spletna stran, ki jo poganja zgolj ljubezen do športa. Vsak dan vam ponujamo sveže novice iz sveta profesionalnega kolesarstva. Vabljeni, da na to pot stopite z nami!
Ostale novice

Belgijske varnostne inovacije: Plastične zaščitne ograje in roboti

Luka Štular
Nazadnje posodobljeno: 17/03/21 ob 10:03
Luka Štular
Deli
4 min branja
Deli

V Belgiji se aktivno pripravljajo na obdobje klasik. Poleg vseh običajnih obveznosti so organizatorji dirke E3 Saxo Bank predstavili nekaj inovacij, ki bodo letos predstavljene prvič. Gre za bolj varne zaščitne ograje ter robote, ki bodo obiskovalce opozarjali na zdravstvene ukrepe.

Na belgijski klasiki bodo prvič predstavljene nove zaščitne ograde. Gre za 2 metra dolgo in 1,4 metra visoko plastično ogrado, ki se dviga pod naklonom 70 stopinj. Naklonina skupaj z višino ogrado naredi varno pred poseganjem gledalcev v dirkaško linijo kolesarjev.

Tom Van Damme, predsednik belgijske kolesarske zveze, je nad novimi ukrepi navdušen in priznava, da je za večino sprememb potreben določen potisk naprej, ki je bil v tem primeru žal padec Fabia Jakobsena.

Posledice, ki jih je zaradi padca utrpel Jakobsen, so sprožile številne varnostne spremembe. Eden izmed glavnih razlogov hude poškodbe Nizozemca so bile tudi nepravilno nameščene kovinske ograde, v katere je priletel. Prav zaradi tega bodo ograde na belgijski klasiki narejene iz plastike, ki bo blažila udarce in tako drastično zmanjšala tveganje za hujše poškodbe.

Za podjetje Boplan, ki stoji za proizvodnjo ograd, to ni prva varnostna inovacija v kolesarstvu. Leta 2019 so namreč predstavili t.i. »dirkaške odbijače«. Gre za blazine, ki so jih ovili okoli dreves in stebrov ter tako drastično zmanjšali moč morebitnega naleta kolesarja.

Ograde imajo še nekaj pozitivnih lastnosti, ki jih naredijo primerne za dirke. Pri tleh in povsem na vrhu so na njih narisane puščice, ki kažejo v smer cilja. Po besedah organizatorja bodo kolesarji zaradi tega dobili občutek vožnje v tunelu. »Zaradi ponavljajočega se vzorca v dolžini 400 metrov bodo kolesarji dobili občutek, da se cesta zoži in bodo manj verjetno vozili ob robu, čeprav seveda to še vedno lahko.«

Prikaz postavitve zaščitnih ograd. (vir: twitter)

Dodatno se ograde lahko obteži z vodo in tako prepreči podiranje ob vetrovnih dneh. Na sprednji strani imajo tudi dovolj prostora za oglaševalske napise, nekaj, kar je v sodobnem športu ključnega pomena.

Eno glavnih vprašanj je cena, ki jo bodo organizatorjem za ograde zaračunali v podjetju Boplan. Na klasiki E3 Saxo Bank bodo ograde premierno predstavljene brez stroška, prav tako pa naj bi jih uporabili tudi na dirki Gent-Wevelgem.

Van Damme poudarja, da večina organizatorjev dirk sodeluje z lokalnimi oblastmi, ki jim omogočijo izposojo kovinskih ograd in na ta način zmanjšujejo stroške organizacije.

»Gre za dobro ogrado. Zavedamo se, da vsega ne moremo zamenjati čez noč. A če se ograde izkažejo za zanesljive, še posebej v šprintih, potem bodo morda s časom kupljene in izposojane tudi s strani lokalnih in državnih oblasti. A zagotovo bo to dolg proces.«

Roboti bodo skrbeli za zdravstvene ukrepe

Na belgijski klasiki bo predstavljena še ena novost. Med gledalci se bo namreč vozil robot, ki bo opozarjal na obvezno in pravilno nošenje zaščitne maske, meril telesno temperaturo in prešteval število ljudi v zaprtih prostorih.

"Please, wear a mask!" Straks te bewonderen tijdens de @E3SaxoClassic pic.twitter.com/buIOpWGR74

— Nico Dick (@NicoDick) March 15, 2021

Robota bomo lahko videli tudi pod odrom za zmagovalce, kjer bo »odvodil« podelitev nagrad prvim trem kolesarjem na dirki.

Robot seveda ni tako dolgotrajen ukrep kot ograde, saj lahko pričakujemo, da bo v časih po epidemiji koronavirusa, počasi odšel v pozabo ali pa se ga bo uporabilo v drugačne namene.

Oznake: E3 Saxo Bank, varnost kolesarjev
Luka Štular 17/03/2021 17/03/2021
Deli novico
Facebook Twitter Kopiraj povezavo
Deli
Napisal Luka Štular
Luka Štular je ustanovitelj portala Peloton Slovenija. V kolesarstvo se je zaljubil med poletjem 2014, ko si je po zlomu noge krajšal dneve z ogledom Dirke po Franciji. Hkratna preprostost in kompleksnost kolesarstva sta ga navdušili, da je kmalu tudi sam sedel na kolo. Danes je zagrižen kolesar, a je misel na rumeno majico že opustil.
Komentirajte Komentirajte

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

Sledi nam

Facebook Všečkaj
Twitter Sledi
Instagram Sledi

Spletna stran, ki jo poganja zgolj ljubezen do športa. Dnevne novice iz sveta profesionalnega kolesarstva.
Vabljeni, da na to pot stopite z nami.

KONTAKT

E-pošta:
[email protected]

SODELOVANJE

  • Piši za nas

PRAVNI KOTIČEK

  • Pogoji zasebnosti in varovanja podatkov
  • Piškotki
Sledi nam
Pozdravljeni!

Vpišite se v svoj račun

Registrirajte se Pozabljeno geslo?